• 0

China....Contant geld of check's ?

hallo iedereen......

Ik ga binnenkort voor het eerst voor zaken naar China, nu is mijn vraag aangezien het om grote bedragen gaat kan ik dan beter check's meenemen of contant geld of .....? Hoe doen jullie dat?

Ik heb begrepen dat de Chinezen graag alles betaald willen zien voordat je de spullen krijgt dus hoe doe ik dat?

Ik heb begrepen dat je naar China 10.000 euro mag invoeren zijn check's daarbij uitgesloten of worden die ook als contant geld gezien en tellen die dus mee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Helia.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28398-chinacontant-geld-of-checks/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ligt er een beetje aan wat je gaat kopen, ik heb in het verleden wel eens met 2 grote plastic tassen vol RMB rondgelopen daar om cash af te kunnen rekenen. (100 rmb was toen maar 10 euro, 44000 euro afrekenen in RMB was veeeel volume)

Hoeveel je mag invoeren weet ik niet, ik had toen een bankrekening daar (toch wilde veel leveranciers cash), zo'n invoer restrictie is meestal "zonder aangeven", normaal kun je de douane aangeven als het meer is, en mag het ook (trouwens OOK verplicht bij uitvoer cash vanuit de EU eu info = http://ec.europa.eu/taxation_customs/customs/customs_controls/cash_controls/index_en.htm ) Voor china vast ook wel te vinden.

• 0

Ik vraag me af hoe duur het is als je daar gewoon het geld van je Nederlandse rekening haalt bij de balie, en hoeveel je in een keer kunt opnemen. Dit heb ik nog nooit gedaan.

Ik pin altijd, maar dat is bij dit soort bedragen waarschijnlijk geen optie, omdat je maar 2.500 RMB per keer op kunt nemen, en 4.000 RMB per dag, als ik het me goed herinner. (Kosten per opname 2,50 euro)

• 0

Hoi Helia,

Checks worden zover ik weet nergens geaccepteerd in China. Contant geld (RMB's) of een overboeking in RMB's binnen China kan wel. Dit komt omdat veel Chinese bedrijven eigenlijk niet zelf mogen exporteren en dus ook geen geld hoeven te wisselen. Grote bedrijven of trading companies kunnen dit vaak wel.

Kleine bedragen kun je het beste pinnen (maar vraag eventueel dan wel je bank om je limiet te verhogen, zodat je niet tegen problemen van XiaoDi aanloopt. Pinnen in China kan tot 20.000 RMB, 2400 euro per pas per dag).

Als je zelf een bankrekening hebt (Chinese ondersteuning + veel papierwerk vereist), kun je nog niet zo heel veel wisselen, max 5000 dollar per jaar oid. Niet echt handig. Andere optie voor echt grote bedragen is het wisselen via illegale geldwisselaars, maar dat is meer iets voor gevorderden.

Gr

Mark

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar