• 0

Een vervanger voor papierendiploma.

Hallo,

 

Ik ben een student en ik studeer in een HBO opleiding.

Het lijkt me interessant om later in andere landen kunnen werken, en hierdoor ben ik op het volgende idee gekomen:

 

Namelijk, een vervanger van de normale papieren diploma.

Het zou fijn zijn als mensen een soort Plastic pasje(denk aan een bankpas) als diploma zouden krijgen.

Het verbaast me en irriteert me nogal dat niemand dit eerder heeft bedacht.

Dan werk je 4(>)jaar lang voor iets zo goedkoops en teer als papier. Plastic pasjes zijn echter handiger, waterproef(!), moeilijker te frauderen, makkelijker mee te nemen, mooier en vooral STEVIGER(niet makkelijk te scheuren).

Ik vind iets waar je de rest van je leven iets aan moet hebben ook wel meer dan papier moet zijn, diploma's zijn overigens eenmalig en onvervangbaar.

Het zou erg mooi zijn als er ook digitale gegevens van de geslaagde erop zou zitten.

Zeker als je eens emigreert naar het buitenland, en het iets misgaat met het meenemen van zo'n stom stuk papier, je staat daar niet geregistreerd en zult niet gauw aan een nieuwe diploma komen.

Ik hoop later echt iets meer dan zo'n stomme goedkope A4 te krijgen, na zoveel jaar hard werken.

Dit is mijn idee en ik wou dat zoiets toegepast werd, maar ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen terwijl het zo'n handige idee is.

 

 

Ik dank allen die dit gelezen hebben voor jullie aandacht, ik vond alleen dat ik dit moest uiten.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/reacties hierover.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn zijn netjes ingelijst en heb ze nog nooit hoeven gebruiken. Wel heb ik ooit een kopie gemaakt voor als ik zou moeten opsturen.

 

Ik denk dat een papiertje wat mooier is dan pasje. Bovendien moet je dan ook afspraken maken over het formaat.