• 0

Een vervanger voor papierendiploma.

Hallo,

 

Ik ben een student en ik studeer in een HBO opleiding.

Het lijkt me interessant om later in andere landen kunnen werken, en hierdoor ben ik op het volgende idee gekomen:

 

Namelijk, een vervanger van de normale papieren diploma.

Het zou fijn zijn als mensen een soort Plastic pasje(denk aan een bankpas) als diploma zouden krijgen.

Het verbaast me en irriteert me nogal dat niemand dit eerder heeft bedacht.

Dan werk je 4(>)jaar lang voor iets zo goedkoops en teer als papier. Plastic pasjes zijn echter handiger, waterproef(!), moeilijker te frauderen, makkelijker mee te nemen, mooier en vooral STEVIGER(niet makkelijk te scheuren).

Ik vind iets waar je de rest van je leven iets aan moet hebben ook wel meer dan papier moet zijn, diploma's zijn overigens eenmalig en onvervangbaar.

Het zou erg mooi zijn als er ook digitale gegevens van de geslaagde erop zou zitten.

Zeker als je eens emigreert naar het buitenland, en het iets misgaat met het meenemen van zo'n stom stuk papier, je staat daar niet geregistreerd en zult niet gauw aan een nieuwe diploma komen.

Ik hoop later echt iets meer dan zo'n stomme goedkope A4 te krijgen, na zoveel jaar hard werken.

Dit is mijn idee en ik wou dat zoiets toegepast werd, maar ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen terwijl het zo'n handige idee is.

 

 

Ik dank allen die dit gelezen hebben voor jullie aandacht, ik vond alleen dat ik dit moest uiten.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/reacties hierover.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn zijn netjes ingelijst en heb ze nog nooit hoeven gebruiken. Wel heb ik ooit een kopie gemaakt voor als ik zou moeten opsturen.

 

Ik denk dat een papiertje wat mooier is dan pasje. Bovendien moet je dan ook afspraken maken over het formaat.

 

En iets wat ik laatst hoorde bij de belastingdienst is ook hier van toepassing. Stel je maakt nu iets in een pdf formaat en over 2 jaar komt men erachter dit niet meer het standaard mag blijven (beveiliging oid). Dan heb je over 30 jaar echt niet meer de software om het uit te lezen.

De controle van de belastingsdienst komt dit soort dingen al tegen in een periode van 7 jaar..

Ik zeg niet dat he onmogelijk is, maar wel essensieel.

 

Link naar reactie
  • 0

Om een vervolgopleiding te mogen doen, heb ik wel kopieen in moeten leveren van diploma's.

 

Zo ook om lid te worden van de Uneto-Vni.

 

Maar de uitvoeringsvorm van diploma's wordt m.i. niet geregeld vanuit de overheid, ik denk dat je deze vraag neer moet leggen bij de opleider.

Daar zit je heel dichtbij als HBO student. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn diverse initiatieven gaande op dit moment, onder andere bij DUO (de voormalige IB-Groep) en in verschillende branches, om centrale, digitale diplomaregisters aan te leggen. Daar is dit misschien wel een aardig idee voor, zeker als de data actueel blijft elke keer wanneer de pas ingelezen wordt. Maar sowieso is het dus de bedoeling dat de papieren versie minder belangrijk wordt, omdat diploma's dan al digitaal opvraagbaar worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.