• 0

Goedkoopste Expediteur in Rotterdam

Beste mensen,,

 

Ik ben op zoek naar een expediteur in Rotterdam die wat redelijk is met kosten in rekening brengen.

Kent iemand een expediteur die toevallig laagsteprijs garantie geeft of etc.

 

Ik heb namelijk lang gezocht naar een paar redelijke expediteurs maar tot nu toe ben ik altijd bij de dure uitgekomen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,,graag alle reactie zijn welcome,,

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien zijn het wel redelijke (markt conforme) tarieven die ze vragen, maar is het in jouw ogen te duur.

 

Wil je echt voor de laagste prijs dan zou je verder kunnen zoeken.

Heb je genoeg onderhandelingsruimte voor wat betreft je opdracht, dan kun je nogmaals een gesprek aangaan over de prijs.

 

Prijs wordt ook bepaald op basis van je offerte aanvraag. Is het een eenmalige opdracht of heb je een stukje continuiteit te bieden aan de expediteur.

 

Zie hier https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=28;action=display;threadid=32937;start=msg308521#msg308521

voor ervaringen met de goedkoopste aanbieder voor pakketdiensten, is geen expediteur, maar prijs bepaalt wel een stukje betrouwbaarheid en kwaliteit.

 

Link naar reactie
  • 0

Adriano,

 

Tarieven van expediteurs verschillen per maand/kwartaal vrij sterk als gevolg van toeslagen.

 

Advies: offertes opvragen totdat je tevreden bent met het tarief. Echter, goedkoop is vaak duurkoop (transittime, informatievoorziening)

 

Succes!

Wereldwijd Importeren & Exporteren? // Tarieven (per m3) te online op www.qlap.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kunt denk ik het beste vragen aan het bedrijf die het zeetransport voor je doet of ze een agent in Nederland hebben.

 

Als je goedkoop wilt dan moet je alles zelf doen maar dat is lastig omdat je geen ervaring hebt.

Je zult dan dus altijd iemand moeten vragen je te helpen en dat kost extra.

 

Dus een goedkope oplossing is er niet. Ik stuur regelmatig met centraloceans LCL zendingen, voornaamlijk omdat in HK Nederlanders zitten en dat is wel zo handig van tijd tot tijd. Ik stuur je wel een PM met een emailadres en dan kun je een opgave vragen voor helpen met invoeren.

Link naar reactie
  • 0

Dank je Paul, waardeer ik zeer! Zal ik zeker contact mee opnemen zodra de B/L binnen is, dat kan ieder moment zijn.

 

Een expediteur zal om een kopie van de b/l vragen. Nu is mij verteld dat je die niet moet gaan rondstrooien omdat iemand daar misbruik van kan maken en met jouw lading aan de haal gaat. Is dat waar? Want als je meerdere offertes opvraagt heb je geen keuze.

Ik krijg de B/L per email toegestuurd, dus eigenlijk is dat dus ook een kopie, toch? Hoe zit dat nu precies...

 

Fokko

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bill of Lading is kortgezegd het eigendoms papier van de lading of container. Hiermee kun je dus de lading opeisen als eigenaar. Er zijn 2 manieren om een lading "vrij" te laten geven: Op overleg orgineel B/L of per telex-release door de schipper.

 

Email of scan is dus niet het orginele document. In princiepe heb je er niets aan, behalve ter info.

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels kopie binnen per email: er staat een stempel op Telex Release. Volgens de verkoper is dit een origineel en hij is niet van plan om ook nog eens papieren op te gaan sturen.

Hij heeft er één, met het schip gaat er één mee en ik heb nu eentje. Op de b/l staat ook: Number of original B/L: three (3)

 

Klopt dit verhaal? In feite is een Telex of fax natuurlijk ook gewoon een kopie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.