• 0

Fulltime huishoudsters

Beste Forumleden,

 

Ik loop al enige tijd met het idee, om mensen uit te zenden aan gezinnen die geen tijd hebben voor hun huishouding en die het willen laten uitbesteden. Vergelijkbaar met Au Pair.

 

De uitzendkrachten komen hier voor een aantal jaren bij het gastgezin wonen en werken. Ze doen voornamelijk; strijken, koken, de was, ontbijt klaarmaken, schoonmaken, kinderen brengen en ophalen, boodschappen, etc. Ze werken dus 7 dagen per week van 7:00 am ~ 20:00 pm. Nee het is geen uitbuiting, want het werk wat ze doen is licht en ze hebben veel vrij tussendoor.

 

Gemiddeld is een gastgezin 2400 euro netto per maand kwijt. Gezien het een aanzienlijk bedrag is, wordt mijn doelgroep de rijken ;D en ouderen die geen kinderen hebben, maar wel een paar miljoen op zijn bankrekening hebben staan.

 

Wat vinden jullie van dit concept, accepteert men een onbekende in huis? En zijn ze bereid 2400 euro uit te geven aan een huishoudster??? In Hong Kong is dit geen nieuw concept en de meeste twee verdieners hebben een huishoudster in huis.

 

Gr Mike

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Mike

 

Het eerste wat in mij opkomt is de bestaande fiscale regeling voor hulp in huis. Die is namelijk erg gunstig voor de inleners van de huishoudelijke hulp: indien iemand voor maximaal 3 dagen per week hulp in de huishouding levert, dan is diegene niet in dienstbetrekking van de opdrachtgever. De opdrachtgever betaalt diegene gewoon cash. Vervolgens is het aan de hulp om die inkomsten op te nemen in de IB aangifte.

 

Of er met deze regeling genoeg markt over is voor een soort 7/11 hulp in de huishouding vraag ik me af.

 

Hoe wil je jouw doelgroep gaan bereiken?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Het is zeker fiscaal interessant om mensen voor 3 dagen aan te bieden als huishoudster. Als er twee gezinnen zijn die elk drie dagen een huishoudster wil, dan is dat natuurlijk ook een optie. Enig nadeel is de verblijfplaats. Ik zou dan een huis/kamer in de buurt moeten regelen en de extra kosten doorberekenen. Ik denk dat het uiteindelijk wel goedkoper is.

 

Ik wil mensen via mijn eigen website, flyers, marktplaats, beurzen, specieke forums gaan benaderen. De bedoeling is eerst af te wachten en pas mensen laten overkomen als er daadwerkelijk een klant is. Nadeel is wel de tijdsduur voordat de uitzendkracht kan starten. Maar dat is puur in het begin, later kan ik ervoor kiezen om std al 1 of 2 "reserves" te laten klaarstaan.

 

Gr Mike

Link naar reactie
  • 0

Nee het is geen uitbuiting, want het werk wat ze doen is licht en ze hebben veel vrij tussendoor.

 

Neem aan dat je dat ook met de arbeidsinspectie hebt overlegd? Al met de vreemdelingen politie om tafel gezeten om te overleggen hou je de werkvergunningen voor deze dames krijgt?

 

Denk dat je er redelijk snel achterkomt dat Hong Kong misschien wel iets makkelijker is dan Nederland in dit soort zaken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In nederland zijn er veel wet- en regelgeving, en werkt soms erg tegen.

Welke vergunningen en hoe de tijd ingedeeld moet worden, heb ik idd al uitgezocht. Alles dient legaal te gebeuren.

 

Jammer van de zware omzetbelasting, loonheffingen en verplichte verzekeringen. Dat maakt de prijs erg duur

Link naar reactie
  • 0

Mensen laten overkomen van buiten de EU is geen optie lijkt me.

 

Je moet eerst aannemelijk maken dat mensen van binnen de EU hetzelfde werk ook niet kunnen doen, en dat er geen aanbod van personeel binnen de EU is. En dat kun je niet, omdat ze dit simpele werk wel kunnen, en omdat dit aanbod er wel is.

 

Dus moet je gaan werken met Nederlanders, of Polen of Roemenen of zo.

 

Maar ik denk niet dat de topicstarter mensen van buiten de EU wou laten overkomen?

 

Die werktijdenwet is een goede. Daar moet je vast nog eens goed naar kijken ...

Link naar reactie
  • 0

Zou je hulp in het huishouden niet beter regionaal kunnen aanpakken? Dat mensen uit dezelfde wijk gaan helpen bij andere mensen uit die wijk, of dat men 1 of 2 dorpen verderop gaat helpen. Dan is de verblijfplaats helemaal geen issue meer. Bovendien kan iedereen die fysiek in orde is in het huishouden werken; er hoeven geen diploma's of specifieke vakkennis aanwezig te zijn.

 

Bovendien; in een gemiddeld tweeverdieners gezin is er lang geen werk genoeg om dagelijks tussen 7 en 20 uur werkzaam te blijven in het huishouden. De was hoeft maar 1x per dag gedaan te worden, schoonmaken van het huis is ook in een paar uur gebeurd en hoeft niet persee elke dag. Kortom, met 2 a 3 uur per dag kom je al een heel eind.

 

Of wil je het meer chique aanpakken en butlers gaan uitzenden? Dan kan ik me voorstellen dat er meer kennis benodigd is en dat zo iemand ook bijvoorbeeld voor het eten (laat?) zorgen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het is zeker fiscaal interessant om mensen voor 3 dagen aan te bieden als huishoudster. Als er twee gezinnen zijn die elk drie dagen een huishoudster wil, dan is dat natuurlijk ook een optie.

 

 

Dat is precies mijn punt: als mensen die optie kunnen kiezen, waarom zouden ze dan jou betalen met alle rompslomp voor jou (loonbelasting, BTW) terwijl het zo cash geregeld kan worden met de hulpverlener zelf...

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Gaaf idee!

Ik loop ook al langer met dergelijk ideeën rond. Maar zie geen uitvoerbare mogelijkheden.

Wij zouden graag gebruiker zijn namelijk, maar dat is financieel niet haalbaar.

 

Toch zou dit mogelijk moeten zijn. Want het is een dagelijkse ergenis voor veel mensen, terwijl anderen het schijnbaar leuk vinden om zoiets te kunnen doen.

Het zou volgens mij de economie een stuk helpen, want als het normaal zou zijn om het huishouden als een hotel te draaien zou het heel veel werk opleveren en ook veel ontspanning.

Je huis is een klein hotel. Iedereen gaat lekker naar zijn werk of school. En iemand anders komt het overdag lekker opfleuren. Ook moeder kan zorgeloos aan het werk, want voor de kids wordt gezorgd. 's Avonds staat het eten klaar. De vaat gaat achter een deurtje en wordt de volgende dag weggewerkt. Geen ruzie over wie nu weer de afwasmachine moet doen of de was opvouwen. De hond is ook blij, want die heeft overdag ook nog wat aanspraak.

 

Waarom heeft iedereen eigenlijk zijn eigen keuken en wasautomaat.... 80% van de tijd staat het niks te doen. Waarom geen keuken/washok per straat. Of een gezinsrestaurant.

 

Je hoort het wel ideeën te over. Ik heb geen ambitie of mogelijkheden om ze uit te voeren. Ik maak de website er wel voor ;)

Maar het triggert me. Het kan veel efficiënter, gezelliger, beter voor het mileu en voor de economie.

 

Dus ja! Goed idee! Doe er iets mee!

Maar financieel is het in deze vorm niet haalbaar vrees ik. Degenen die wel de centen hebben, hebben waarschijnlijk al zelf mensen ingehuurd. En het zou mooi zijn als het voor iedereen bereikbaar zou zijn.....

Tja en dan heb je inderdaad nog de hele nederlandse burocratie.... klein denken....

 

 

Greetz, Joly

Link naar reactie
  • 0

 

Dus ja! Goed idee! Doe er iets mee!

Maar financieel is het in deze vorm niet haalbaar vrees ik. Degenen die wel de centen hebben, hebben waarschijnlijk al zelf mensen ingehuurd. En het zou mooi zijn als het voor iedereen bereikbaar zou zijn.....

Tja en dan heb je inderdaad nog de hele nederlandse burocratie.... klein denken....

 

 

Greetz, Joly

 

Teveel regels in Nederland. Gezeur met belastingen, verzekeringen, pensioenen enz. Die 3 dagen regeling is in het leven geroepen om het zwartwerken tegen te gaan. Ondertussen staat marktplaats nog voller met WW slurpende tuinmannen, rugpijn-thuisblijvende keuken monteurs & oppas (bijstands) moeders.

 

Het word tijd dat we dat we qua belastingen terug gaan in de tijd, zodat je in Nederland een "uitzend au-pair" (zoals Menage oppert) geen 2400 euro netto (voor de klant) maar 1500 euro netto (en eigenlijk moet dat v oor ALLE personeel gelden!)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ha Flexjoly, Bedankt voor je aanmoediging :-) En idd je huis is een soort hotel. Je bent je eigen gast, maar tegelijkertijd ook je eigen personeel. En dat laatste schakel probeer ik eruit te halen.

 

Natuurlijk kan er efficienter gewerkt worden. Kijk maar naar sommige 24 hours wasserette. De hele wijk kan daar hun was doen, maar als je de ruimte hebt hoef je hier niet voor te kiezen. Voor een redelijke wasmachine ben je maar +/- 300 euro kwijt. Dus waarom al die moeite. En wij zijn een beetje egoistisch. We willen immers alles voor ons zelf houden.

 

Tot nu toe lijkt een au-pair toch de beste oplossing. Mijn concept kan alleen in gang worden gezet als het illegaal gebeurd. Jammer :-(

Link naar reactie
  • 0

Die belastingregel is wel leuk maar dan moet je wel iemand vinden en dat regelen. Als je additionele services kunt bieden (dingen die je niet zo snel door een au-pair laat regelen) en je hebt de juiste mensen kan je wellicht wel toegevoegde waarde bieden.

 

Dan trek je het hotel concept wat verder, je moet dan denken aan een tuinman, een loodgieter, schilderen? Wordt geregeld. Tevens heb je controle mogelijkheid op de au pair waar mensen wellicht ook voor willen betalen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.