• 0

Snelbij: Hosted Open Source applicaties en integratie

Omschrijving van je concept:

Snelbij levert hosted (SaaS) open source applicaties, zoals:

 

[*]Zimbra - E-mail en samenwerken met gedeelde agenda's, adresboeken en documenten.

[*]SugarCRM - Een zeer compleet en betaalbaar pakket voor klantenbeheer.

[*]Alfresco - Enterprise Document Management met gedeelde mappen, versiebeheer en nog veel meer.

 

De diensten van Snelbij hebben enkele belangrijke eigenschappen gemeen:

 

[*]De applicaties zijn Open Source, maar worden wereldwijd op hoog niveau ondersteund.

[*]De applicaties en het onderliggende platform maken in hoge mate gebruik van Open Standaarden

[*]De applicaties zijn effectief te integeren met elkaar en externe diensten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De drie belangrijkste zetten waren:

 

[*]De ontwikkeling van een schaalbaar en robuust platform, met ondersteuning voor gedeelde en niet-gedeelde componenten

[*]Expertise ontwikkelen voor de individuele applicaties en een actieve rol spelen in de ontwikkeling en ondersteuning van nieuwe features

[*]Kansen voor integratie herkennen en deze tot productieniveau ontwikkelen

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel bestaande SaaS of Cloud diensten zijn geheel gesloten en hoewel zij vaak een beter alternatief bieden dan klassieke gesloten software, dwingen zij toch de klant naar de eigen pijpen te laten dansen. De overstap naar populaire cloud producten betekenen vaak een vendor lock-in op eigen hardware verruilen voor een lock-in op andermans servers. De flexibiliteit en bewegingsvrijheid neemt daardoor af.

 

Onze producten leveren het gemak van Cloud of SaaS diensten, met de belangrijke eigenschappen van open standaarden:

 

[*] Vendor onafhankelijk. Vanwege het open karakter kan altijd worden gekozen voor een alternatieve partij voor bijvoorbeeld implementatie, integratie of ondersteuning.

[*]Effectieve integratie. Geen kostbare ontwikkeling rondom gesloten producten. Veel voorkomende integraties kunnen wij standaard leveren.

[*]De kracht van een actieve community. Ontwikkelingen bij de individuele applicaties vinden automatisch hun weg in onze diensten. Hierdoor neemt de effectiviteit van de dienst toe zonder de problemen rond upgrades.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De meeste cloud oplossingen vallen in één van deze categorieën:

 

[*]Een volledig gesloten webapplicatie op de servers van de ontwikkelaar

[*]Een als SaaS dienst aangeboden versie van een klassiek gesloten systeem

[*]Een ontwikkelaar met een product op basis van open source software, die deze zelf als SaaS aanbiedt

 

Snelbij onderscheidt zich als SaaS (cloud) aanbieder van breed spectrum open source applicaties inclusief de mogelijkheid om deze onderling te integreren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Allereerst graag feedback op de nieuwe site (www.snelbij.nl): Wat is nog onduidelijk? Wat ontbreekt? Liever meer conceptuele, financiële of juist technische informatie?

 

Verder horen wij graag, welke applicaties of integraties met externe diensten jullie graag zouden willen zien. Hierbij kan worden gedacht aan integratie met een CMS, shop, portal, boekhoudpakket, of bijvoorbeeld een externe dienst als SalesForce. Wij zien dit graag als het crowdsourcen van productontwikkeling.

 

 

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap het niet. Ik kom op je site, zie wat leuke producten die ik reeds ken die gratis zijn. En nu? Wat doe jij?

 

Heel verhaal over hoe belangrijk open source is. Leuk, prima maar nog steeds weet ik niet wat je bied. Toen was ik inmiddels 3x afgehaakt.

 

Kortom: Jouw homepage vertelt wat jij aanbied en wat jouw toegevoegde waarde is. Dat zijn niet die producten want die zijn er al en kan ik zo installeren etc. of ik laat dat iemand doen als ik al een server heb of een systeembeheerder.

 

Kom ik dan toch zover dat ik bij producten kom moet ik minimaal 3600! euro betalen per jaar voor CRM. Minimaal 10 personen a 360 euro. Hier staat geen BTW vermelding bij verder. Nergens kan ik me aanmelden, iets testen etc.

 

Al met al vraag ik me nog steeds af wat je nu precies doet. Dat je die tools host en een logo er boven plakt snap ik, maar dan?

 

Wat wil jouw doelgroep mijns inziens:

Ze komen op je site. Ze zoeken dus een oplossing naar een probleem. Hoe jij dat oplost boeit niet, je kan wel bepaalde voordelen hebben uiteraard. Dus ga uit van het probleem, bied de oplossing, aanmeldingsformuliertje invullen voor een trial. Help ze beginnen, support ze, importeer hun adressen whatever en ga zo verder. Dan geef jij voordeel, goede service etc. Vermijd vage termen in je menu als: oplossingen, producten. Waar moet ik zijn? Simpel, duidelijk en helder, daar gaat het om.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Zoals de site onder "producten" en "diensten" vermeldt, leveren wij open source applicaties volgens SaaS model. Ofwel hosting, ondersteuning en integratie. Ik denk dat je het *product* verwart met de *software*. Voorbeeld: Het product is een kant-en-klare hosted CRM oplossing met support, gebaseerd op de software van SugarCRM.

 

Je hebt inderdaad de keuze om de open source versie op eigen hardware te installeren en zelf te onderhouden. Voor verreweg de meeste organisaties is die keuze echter niet optimaal. Zelf hardware kopen, beheer uitvoeren en gebruikers ondersteunen is in vrijwel alle gevallen kostbaarder.

 

De 360 euro per gebruiker waaraan je refereert betreft de SugarCRM Professional edition, met aanzienlijk uitgebreide functionaliteit t.o.v. de "gratis" versie: http://www.sugarcrm.com/crm/products/editions.html

Een licentie van SugarCRM Professional kost, zoals je daar kan zien, al $360. Wij beheren en ondersteunen het voor hetzelfde bedrag in Euro's. Open Source wordt vaker ten onrechte gelijk gesteld aan gratis.

 

We zullen een BTW vermelding toevoegen in de footer.

 

Ik begrijp de vraag naar duidelijke oplossingen voor veel voorkomende problemen. Helaas is niet iedere organisatie hetzelfde en bestaat er een grote variatie aan problemen en oplossingen. Wij zullen proberen om daar zoveel mogelijk op in te spelen op onze site. Voor trials, ondersteuning bij migratie, imports e.d. kan contact worden opgenomen via onze contactpagina: http://www.snelbij.nl/contact/

Een demo omgeving volgt binnenkort.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

De website:

 

De website ziet er goed uit, al zie ik hier wel een foutje.

 

Ik denk dat deze website niet voor één doelgroep is ontwikkeld en daardoor voor geen enkele doelgroep werkt. Op je website worden basale begrippen als SaaS, CRM en document management uitgelegd, hierbij lijk je ondernemers met weinig technische kennis warm te maken voor het gebruik van één van de pakketten. Hierbij wordt echter niet duidelijk wat de toegevoegde waarde van jouw bedrijf is. Ook worden er voor die groep ondernemers veel te veel technische termen gebruikt.

 

Door het gebruik van deze technische termen lijk je je eigenlijk te richten op de beheerders en niet op eindgebruikers. Maar voor beheerders is al helemaal niet duidelijk wat je te bieden hebt.

 

Ongeacht of dat je je dienst op de eindgebruiker of op de beheerder richt, je moet je USP's duidelijk maken. Daarnaast zou ik de hoeveelheid tekst sterk reduceren naar alleen relevante informatie.

 

Het product

Wat verkoop je eigenlijk? Ik begrijp dat je managed VPSen aanbiedt met een softwarepakket voorgeïnstalleerd. Jij zet het pakket ook op voor het bedrijf eventueel in combinatie met hulp van je partners. Klopt dat?

Link naar reactie
  • 0

Jullie hebben beide natuurlijk een valide argument, de toon van de website is op sommige plekken conceptueel en op andere juist technisch. Daar is niet helemaal aan te ontkomen, aangezien - zoals terecht werd opgemerkt - we met verschillende doelgroepen te maken hebben. Een starter wil nu eenmaal andere dingen weten ("lost het dit probleem op?"), dan een inkoper op IT gebied ("welk pakket wordt gebruikt") of een andere beslisser ("wat zijn de argumenten om te kiezen voor open source?").

Eén oplossing hiervoor zou zijn, om de site op te delen met keuzes als "voor de ondernemer", "voor de IT professional", etc. (denk aan bijvoorbeeld dell.nl). Dit is iets wat we zeker in overweging zullen nemen.

 

@ShopJeRot: We bieden de genoemde applicaties aan in een SaaS model. Technisch verschilt dit nogal. SugarCRM draait per organisatie in een aparte VPS, maar Zimbra is een cluster. Ook kunnen we per klant zaken geheel apart neerzetten (private cloud).

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Daar is niet helemaal aan te ontkomen, aangezien - zoals terecht werd opgemerkt - we met verschillende doelgroepen te maken hebben. Een starter wil nu eenmaal andere dingen weten ("lost het dit probleem op?"), dan een inkoper op IT gebied ("welk pakket wordt gebruikt") of een andere beslisser ("wat zijn de argumenten om te kiezen voor open source?").

Als ik gewoon vooraan begin op je site en op "Profiel" klik, dan lees ik "Wij zijn een innovatief bedrijf dat open source SaaS oplossingen levert aan IT professionals". De andere doelgroepen die je noemt zie ik dan al snel afhaken ...

Link naar reactie
  • 0

En daarop inhakend: misschien is het, als je al die doelgroepen wilt aanspreken, een idee om ze ook echt specifiek aan te spreken:

 

[*]Voor de IT-professional

[*]Voor de starter

[*]Voor de ...

 

Dan voorzie je iedereen van relevante informatie, in plaats van algemene informatie die wellicht niet zo relevant is.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Als ik gewoon vooraan begin op je site en op "Profiel" klik, dan lees ik "Wij zijn een innovatief bedrijf dat open source SaaS oplossingen levert aan IT professionals". De andere doelgroepen die je noemt zie ik dan al snel afhaken ...

 

Sowieso, zij iemand niet ooit eens 'Je moet gaten verkopen, geen boormachines'?

Link naar reactie
  • 0

@John: Klopt, op dit moment zijn het voornamelijk IT professionals. Die zijn ook al bekend met de producten, maar willen vaak nog wel wat argumenten om op hun beurt te gebruiken. De aanpassingen die nodig zijn om de eindgebruiker direct aan te spreken worden hier goed duidelijk.

@Jaap: Inderdaad, dat leek mij ook de beste oplossing.

@John: Klopt ook, maar tot nu toe was de vraag naar gaten en het nut van de boormachine daarbij al vastgesteld :)

 

Allen dank voor de commentaren tot nu toe. Ik denk dat we kunnen vaststellen, dat we niet ontkomen aan een herindeling van de inhoud. Indeling in verschillende doelgroepen lijkt mij daarin geen slecht plan.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

[...]

 

Ik begrijp de vraag naar duidelijke oplossingen voor veel voorkomende problemen. Helaas is niet iedere organisatie hetzelfde en bestaat er een grote variatie aan problemen en oplossingen. Wij zullen proberen om daar zoveel mogelijk op in te spelen op onze site. Voor trials, ondersteuning bij migratie, imports e.d. kan contact worden opgenomen via onze contactpagina: http://www.snelbij.nl/contact/

Een demo omgeving volgt binnenkort.

Ik weet niet hoe je HigherLevel precies zit maar op zo'n reactie zit ik nou niet bepaald te wachten, het lijkt wel een verkooptalk.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe je HigherLevel precies zit maar op zo'n reactie zit ik nou niet bepaald te wachten, het lijkt wel een verkooptalk.

Wat is er mis met die reactie? Ik geef antwoord op jouw eigen vragen. Wanneer jij klaagt over het ontbreken van een inschrijfformulier, wijs ik je op de contactpagina, etc. Of mis ik iets?

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Een starter wil nu eenmaal andere dingen weten ("lost het dit probleem op?"), dan een inkoper op IT gebied ("welk pakket wordt gebruikt") of een andere beslisser ("wat zijn de argumenten om te kiezen voor open source?").

 

Ben ik niet met je eens. Iedereen die zoekt op internet heeft een probleem dat hij opgelost wil hebben.

Ik kom niet op jouw website om in eerste instantie te zien welk pakket je gebruikt, een IT-specialist ook niet en een beslisser ook niet.

 

Ik zou focussen op de problemen die je oplost, en die zijn in mijn ogen:

 

[*] Betaal alleen voor software die u echt nodig heeft

[*] Complete, gerenommeerde, bedrijfssoftware, op maat beschikbaar voor u

[*] Biedt een nieuwe medewerker binnen 5 seconden een complete werkomgeving of

[*] Eenvoudig schaalbaar afhankelijk van het aantal medewerkers

[*] Beschik altijd en overal over uw bedrijfsinformatie

[*] Niet meer wachten tot uw IT-leverancier eindelijk tijd heeft om langs te komen voor updates of het verhelpen van een storing

[*] Geen zorgen meer of uw back-ups gemaakt zijn

[*] etcetera....

 

Vervolgens ga je van ieder statement op een aparte pagina uitleggen WAT je doet, HOE je dat doet, WAARMEE je dat doet en vooral: WAT zijn de voordelen voor de klant.

 

Op die pagina's zou ik pas de scheiding maken tussen technische specificaties , praktische voordelen en mogelijke kostenbesparingen en verder ingaan op de beschikbare paketten.

 

Bovenstaand komt eigenlijk neer op een hele structuurwijziging van je site. De vraag is of dat het ei van columbus is, en of je dat wilt.

 

Feit is wel, dat als ik verder klik, er een heleboel pagina's zijn die me weinig zeggen en meer vragen oproepen dan dat ze antwoorden geven:

 

De Partners: Leuk dat ze erop staan, maar wat doen ze, waarom zijn ze je partner, en welke toegevoegde waarde bieden ze mij als ik met jou in zee ga.(ik zou de engelse tekst trouwens vervangen door een Nederlandse)

 

Bij Oplossingen noem je Software as a Service: Das toch geen oplossing, maar een middel? Wat los je op?

 

Qua ontwerp vind ik de site verder wel prettig en snel werken, dus da's geen probleem.

 

Basisgedachte van dit verhaal: Jij presenteert jezelf. Maar ik ben absoluut nog niet geinteresseerd in jou op dit moment. Eigenlijk boeit het me geen zak wie je bent. Eerst wil ik het gevoel krijgen dat JIJ degene bent die mijn probleem herkent, benoemt EN kan oplossen. Daarna ga ik wel eens kijken wie je bent en hoe je dat doet.

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Nu ik verder en verder blader:

 

Je schijft het potverdrie zelf al, heeeeel ver weggestopt op een SaaS pagina kom ik het volgende tegen:

 

[*]flexibele kosten: maandelijkse factuur op basis van actueel gebruik

[*]turn-key: meteen aan de slag met een kant-en-klare oplossing

[*]schaalbaarheid: zowel aantal gebruikers als totale capaciteit vrijwel eindeloos uitbreiden

[*]continuïteit: een redundant uitgevoerd platform, automatische backups en deskundige engineers

[*]lagere TCO: lagere kosten en minder onderhoud dankzij gebruik van managed platform

[*]up to date: profiteer automatisch van de nieuwste ontwikkelingen dankzij regelmatige upgrades

 

Dat zijn toch DE USP's die je hebt?

 

Waarom stop je die zo ver weggestopt op je site? Dat is juist datgene wat ik als eerste wil lezen, dat interesseert me en dat is toch de basis van je bestaansrecht?

Link naar reactie
  • 0

@Frans: In ieder geval de USP's waar één van de doelgroepen in is geïnteresseerd. Daarom denk ik ook, dat we met wat schuiven van onderdelen op de site al een heel eind komen.

 

Nogmaals allen bedankt voor de kritiek op de site. Nu zou ik graag nog wat horen over wat voor applicaties jullie graag in SaaS vorm zouden zien en wat voor koppelingen (bijvoorbeeld CMS -> CRM of portal -> DMS) je business zouden vergemakkelijken.

 

 

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
  • 0

Stiller: Kan je ons al wat info geven hoe de afgelopen twee weken zijn vergaan? Heb je ondertussen al wat partijen gevonden die geintresseerd zijn in je service? Het zal toch staan of vallen met de eerste paar klanten die je binnenhaalt zodat je al wat maandelijkse vaste inkomsten hebt.

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Link naar reactie
  • 0

Stiller: Kan je ons al wat info geven hoe de afgelopen twee weken zijn vergaan? Heb je ondertussen al wat partijen gevonden die geintresseerd zijn in je service? Het zal toch staan of vallen met de eerste paar klanten die je binnenhaalt zodat je al wat maandelijkse vaste inkomsten hebt.

 

Bedankt voor je interesse. De laatste twee weken waren erg productief, we hebben wat nieuwe klanten voor zowel e-mail als CRM. Wat betreft die inkomsten: Snelbij is mijn tweede bedrijf, na Webminded dat ik in 2003 heb opgericht. Met Snelbij zijn we vorig jaar gestart om zakelijke klanten e-mail en collaboration diensten te leveren. Sinds afgelopen zomer zijn daar CRM en DMS bijgekomen. De site hebben we toen helemaal opnieuw gebouwd om dit weer te geven. Binnenkort lanceren we een dienst waarin alle componenten geïntegreerd zijn. Deze dienst heeft nog geen naam, dus als iemand een leuk idee heeft...

Het is de bedoeling om uiteindelijk een zo compleet mogelijke set diensten onder één login onder te brengen, zodat ondernemers overal en altijd hun belangrijke gegevens kunnen bereiken.

www.snelbij.nl - Push mail, Agenda, Contacten, Documenten

Adres onafhankelijk van mobiele aanbieder of internet provider.

Te gebruiken met vrijwel iedere mobiele telefoon, PC of Mac.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.