• 0

Opzegging per email rechtgeldig in dit geval

Mijn klant heeft een contract ondertekend waarin wordt overeengekomen dat slechts opzegging op basis van aangetekende opzetting (schriftelijk) mogelijk is. Nu de factuur betaald dient te worden krijg ik een brief met de vermelding dat er een jaar geleden al een mail is toegezonden waarin staat dat alle activiteiten stopgezet dienen te worden. Echter, zelf heb ik nooit een email ontvangen. Daarbij lijkt het mij stug dat een schriftelijk ondertekend contract op deze wijze kan worden stopgezet.

 

Voordat ik een incasso op deze zaak wil gaan zetten wil ik dan ook graag weten hoe ik er juridisch voorsta en waar ik rekening mee dien te houden.

 

Hopende dat iemand mij hier meer duidelijkheid over kan verschaffen.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je mag e-mail rechtsgeldig verklaren, feitelijk zeggen die telefoonproviders dat zij dit zullen accepteren als opzegging en is dat dan benoemd als toegestane wijze van opzegging van het contract.

 

Maar jij geeft aan dat je in het contract expliciet hebt vermeld dat er per aangetekende brief moet worden opgezegd, dat is een voorwaarde die je in een contract mag opnemen en zodra de tegenpartij daarmee akkoord gaan dan moet hij zich daar ook aan houden, de klant heeft dus feitelijk op onjuiste wijze opgezegd.

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt, dat is alles wat ik omtrent dit onderwerp wilde weten.

 

Vervolgens (gezien ik verwacht dat het een gehele klus zal gaan worden voordat er op betaling zal worden overgegaan) zou ik graag willen weten of er een no cure no pay incasso bureau is wat kan worden aangeraden voor deze zaak (indien er dus niet wordt betaald)

 

Ofwel; wie kan mij hier een goede instelling voor aanraden en is het in dit geval tevens mogelijk om de kosten voor het incasso bureau direct op de klant door te berekenen? (heb gezien dat er verschillende zijn die namelijk een gemiddelde van 7% over de totale factuur kosten berekenen)

Link naar reactie
  • 0

 

Ofwel; wie kan mij hier een goede instelling voor aanraden en is het in dit geval tevens mogelijk om de kosten voor het incasso bureau direct op de klant door te berekenen? (heb gezien dat er verschillende zijn die namelijk een gemiddelde van 7% over de totale factuur kosten berekenen)

 

Ik heb je een pm gestuurd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.