• 0

Importeren Azie cosmetica

Hallo allemaal,

 

Mijn plan is om een webshop te beginnen en een eigen merk in de cosmeticabranche op te zetten. Merk is al geregistreerd bij het merkenbureau.

Deze week ontvang ik al wat samples uit Azie. Nu is het zo dat ik van de fabrikant MSDS formulieren heb gekregen van de producten. Op 1 sheet dat er wat op dieren is getest. Mag ik dat product dan helemaal niet invoeren?

 

Zijn de lijmen waarmee je dingen bevestigd aan je haar of wimpers bevestigd cosmetica of valt dat onder de WMS (Wet milieugevaarlijke stoffen)?

 

In de nagelbranche zijn er ook lijmen waarmee je kunstnagels aan de nagels plakt. Volgens mij vallen die onder de WMS en niet onder cosmetica. Weet iemand dat? Dit staat in mijn theorieboek van mijn opleiding Nagelstyliste.

 

Moet ik al mijn producten laten testen of kan ik de ingredientenlijst naar een bedrijf sturen en kunnen die mij een akkoord geven. Als ik een notificatie verstuur naar Den Haag hoe weet ik dan of het is goedgekeurd?

 

Weet iemand ook welke taric code er wordt gehanteerd? Kan het niet terugvinden in de lijst van de douane.

 

 

Hoop dat iemand mij kan helpen of tips kan geven?

 

gr. Sandra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Sandra,

 

Hierbij antwoorden op een aantal van je vragen.

 

Een cosmetica-product dat op dieren is getest mag je inderdaad niet invoeren.

 

Over veiligheidsonderzoek/ doen van een notificatie. Het doen van een notificatie is niet voldoende, je moet de veiligheid van uw product(en) kunnen aantonen. Daarvoor hebt je een veiligheidsbeoordeling nodig die gebaseerd is op de resultaten van wetenschappelijk onderzoek.

 

Wat betreft de Taric codes, hierbij een link naar de juiste codes (zelf nog even selecteren om wat voor soort cosmetica het gaat): http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=nl&Taric=3304000000&SimDate=20070409&Area=US&Screen=0&Expand=true&redirectionDate=20100916

 

De lijmvraag, daar weet ik het antwoord niet op, ik ga echter nog wel voor je speuren....

 

Groeten, Elke

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hi Yvonne,

 

Ik vond op de site van de Nederlandse Vereniging Cosmetica, een lijst met laboratioria de de onderzoeken vast willen uitvoeren:

http://www.ncv-cosmetica.nl/nl/wet-en-regelgeving/adviesbureaus-en-laboratoria/

 

Ervaringen op dit vlak kan ik niet me je delen, ik zou er gewoon een paar bellen en kijken wat ze voor je kunnen/willen doen en tegen welke prijs. Maar wellicht heeft ook de NCV nog tips?

 

Groeten, Elke

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.