• 0

Zwanger, einde bepaalde tijd contract en bedrijfsovername.......

Beste,

 

Ik ben met mijn partner bezig om een horecagelegenheid over te nemen. Dit voorloopt verspoedig en per 1 Januari zwaaien wij de scepter in ons eigen restaurant.

 

Momenteel ben ik bedrijfleidster in het restaurant, waar mijn bepaalde tijd contract op 31 oktober afloopt. Dan kom ik in waarschijnlijk in de W.W. terecht. Op 1 januari moet ik bevallen dus ben ik in theorie alleen beschikbaar in november.

 

Op 1 januari nemen we dan het restaurant over. Dit is geen probleem omdat het een seizoensbedrijf is en het vaste personeel de weekenden die we open zijn kan draaien.

Mijn partner blijf in zijn huidige baan werken om niet direct helemaal afhankelijk te zijn van het restaurant. Natuurlijk willen we de bestaande regelingen gebruiken om een zo soepel mogelijke start te hebben en daarmee onze overlevingskans te vergroten. De lasten gaan lopen vanaf 1 januari, maar vanaf mei wordt er pas geld verdiend.

 

Ik heb het volgende scenario in gedachten:

Op 1 november ga ik de W.W. in. Hier ga ik aangeven dat ik nog best wil werken (wil ik ook echt), maar dat ik bezig ben met het starten van een eigen onderneming. Ik ga ervan uit dat ik dan een uitkering toegewezen krijg en dat mijn werkcoach mij begeleid met het starten van de onderneming. Per 1 december zou ik dan voor 16 weken met zwangerschapsverlof (met uitkering UWV) gaan. Daarna heb ik nog recht op een deel van de doorbetaling van het salaris.

 

Nog opmerkingen hierbij:

De overname som is ong. 1 miljoen euro.

Ik start een VOF met mijn partner.

Ik wil graag werken tijdens mijn zwangerschapsverlof.

 

Mijn vraag is of het geschetste scenario realistisch is?

Het UWV zegt dat we het maar moeten afwachten, maar ik ben liever niet afhankelijk van het humeur van een werkcoach. Graag wil ik informatie, tips suggesties mbt mijn situatie, zodat ik ook de eerste maanden kan plannen.

 

Hartelijk dank!

 

 

Klaartje

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.