• 0

Briljant idee/niche nodig!

Beste ondernemers,

 

Ik volg dit forum al een tijdje met veel interesse en heb hier al oplossingen gevonden voor veel van mijn vragen, fantastisch!

 

Nu heb ik zelf voor het eerst ook een verzoek:

 

Een paar jaar geleden ben ik een webwinkel gestart omdat ik een product vond waar weinig aanbod van, en veel vraag naar was. Dit was direct een succes en het is inmiddels dan ook uitgegroeid tot een leuk bedrijf. Maar aangezien er op dit moment geen fulltime inzet van mij meer nodig is, ben ik hard toe aan een nieuwe uitdaging. Probleem is alleen: ik kom niet op dat ene briljante webwinkel idee!

 

Alle faciliteiten en kennis voor een webwinkel met voorraad zijn aanwezig, waardoor dit makkelijk te realiseren is, maar dat ene gat in de markt ontbreekt dus nog.

 

Mijn vraag is dus:

Is er een product(groep) waarvan jij het raar vindt dat het nog niet in een webwinkel in Nederland te koop is, of waarvan jij denkt dat er nog voldoende ruimte is in de bestaande markt?

 

Alle ideeën zijn welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Via twitter zag ik vandaag een van de meest briljante winkels die ik ooit gezien heb

 

De Time Travel Market, kijk naar deze Photostream Na de eerste foto's komen de interessante producten

 

Als je die kunt importeren dan heb je denk ik goud in handen als je het goed aanpakt

 

Frans

 

Lijkt wel erg op Nalden

 

Maakt niet uit het wiel hoef je niet opnieuw uit te vinden maar als je dat niet doet is het niet van jou. :)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Het gaat niet om de foto's en het gaat niet om de standaard flickr-photostram, , het gaat erom dat iemand schijnbaar in staat is en winkel te beginnen met producten die volslagen onzinnig zijn maar wel mooi gevonden. Rechtstreeks uit star-trek of zo, gerelateerd aan tijdreizen, cq. met een kniopoog daarnaar.

 

Om wat voorbeelden te noemen

 

[*] Mamoetvlees

[*] Robotmelk

[*] Evil robot memory eraser

[*] Robotemotie (love, schadenfreude etc.)

 

Zet je dat in een gewone winkel neer dan is het raar. Hier is de hele winkel om dat concept van tijdreizen heengebouwd.

Een koelkast die kapot is met de tekst 'de koelkast is kapot, kom gisteren terug' bijvoorbeeld.

Ik kan er de humor wel van inzien

 

Wat ik bedoel te zeggen is dat TS niet op zoek moet gaan naar een briljant product voor een webshop. Dat kunstje heeft hij al een keer gedaan schrijft hij.

 

Je kunt in mijn ogen alles verkopen. Mits je er het juiste concept en de juiste manier van promotie omheen bedenkt.

En dat is een veel leukere uitdaging dan blijven zoeken naar een gat in de markt

 

Bedenk iets wat heel dicht bij jezelf ligt, hoe gek het ook is en kijk eens of je daar iets omheen kunt bedenken.

 

Misschien kom je dan wel op een goed idee :)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Wat je trouwens ook kunt doen is een bestaand idee op een andere manier onder de aandacht te brengen

 

Ken je Pike's Fish Place Seattle: Hoe kan ik mij onderscheiden met een doodnormale viswinkel en wereldberoemd worden?

 

Zie onderstaande video (1e 30 sec. even skippen)

 

 

Frans

 

Wat mij vooral opvalt aan dit filmpje is hoe respectloos het is naar het dier toe waar ze mee gooien. Stel je eens voor, een slagerij waar ze met dode koeien en varkens gooien. Een crematorium waar ze als marketingstunt met de overledenen gooien.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stel je eens voor, een slagerij waar ze met dode koeien en varkens gooien.

Denk je dat dit niet gebeurt dan? ..

 

Een crematorium waar ze als marketingstunt met de overledenen gooien.

 

Het zou wel een stunt zijn en zeker publiciteit opleveren ;)

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat mij vooral opvalt aan dit filmpje is hoe respectloos het is naar het dier toe waar ze mee gooien. Stel je eens voor, een slagerij waar ze met dode koeien en varkens gooien. Een crematorium waar ze als marketingstunt met de overledenen gooien.

 

Vind ik eerlijk gezegd wel meevallen. Respectloos vind ik het massaal vernietigen van vlees en vis in supermarkten die over datum is omdat de schappen vanuit commercieel oogpunt altijd gevuld moeten zijn waardoor structureel te veel voorraad in de koeling ligt.

 

Dieren doden die niet geconsumeerd worden is respectloos, dit valt wel mee. Maar goed de meningen daarover kunnen verschillen zo blijkt.

 

De vergelijking met een crematorium gaat enigszins mank, tenzij je daar ook voor consumptie kunt gaan bestellen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@Frans

De vis en de overledenen zijn in beide gevallen de handelswaar van de onderneming :-)

Je hebt wel gelijk wat betreft het meevallen - deze mensen hebben een eerlijker band met deze dieren dan de bio-industrie.

 

@Ironny

Eigenlijk denk ik van wel - mensen die op regelmatige basis met dode dieren werken worden vaak zeer schofterig van dat werk, met name in bepaalde takken van die industrie. Goed punt.

 

Maar - dit is nogal off-topic, zal ophouden :P

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat m'n vraag nu al aardig wat reacties heeft ontlokt:

 

@Erik! en Goog: Ik begrijp dat mijn vraag vreemd lijkt. Je hoeft hier dan ook niet direct al je toekomstplannen te onthullen, het lijkt mij (ter inspiratie) gewoon leuk om eens te kijken wat voor mogelijkheden iedereen ziet op webwinkelgebied.

 

Alvast een bijdrage van mij: Ik denk wel eens dat een verzamel-webwinkel in "genante producten" dus alles wat men niet in een fysieke winkel wil kopen (condooms, aambeienzalf, erectiepillen etc.) een gat in de markt zou kunnen zijn. Zo'n webwinkel heb ik nog niet kunnen vinden in NL.

 

@Erik! Financiële middelen voor een investering in marketing/voorraad/webwinkel zijn aanwezig.

 

@Norbert: Mocht iemand wél een leuk idee, maar géén zin om een webwinkel te starten hebben, stuur mij een PM. Zoals gezegd zijn alle voorzieningen voor een nieuw webwinkel-idee hier aanwezig. Vervolgens komen we samen wel uit een aanbrengfee of b.v. evt. samenwerking.

 

@Frans: Die Time Travel Market is natuurlijk hilarisch, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n bedrijf winstgevend is.

 

Je hebt natuurlijk uitzonderingen, zie ook: www.poopsenders.com waar je vanaf $12.95 (afhankelijk van de grootte) hondenpoep naar b.v. je ex kunt sturen. Schijnt een groot succes te zijn.

 

Het lijkt mij alleen een stuk makkelijker om op een wat meer reguliere manier succesvol iets op te starten.

 

Volgens mij is het ongelooflijk moeilijk om in een bestaande markt succesvol te zijn als je niet echt iets vernieuwends kunt brengen. Dit geldt nog sterker voor internetbedrijven. Bestaande webwinkels hebben naast een klantenbestand, reputatie en doorontwikkelde website namelijk ook al een goede pagerank bij zoekmachines.

 

Ik ben niet per se op zoek naar een gat in de markt, ik wil wel iets kunnen toevoegen aan de bestaande makt.

 

Meer ideeën zijn welkom!

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Alvast een bijdrage van mij: Ik denk wel eens dat een webwinkel in "genante producten" dus alles wat men niet in een fysieke winkel durft te kopen, een gat in de markt zou kunnen zijn. Een dergelijke webwinkel heb ik nog niet kunnen vinden in NL.

 

 

Die zijn er genoeg. Maar dat wil niet zeggen dat jij het niet beter kunt.

 

Op HL zitten ook webwinkeliers met genante producten ;). Wellicht kunnen die je verder helpen (en ook met een affiliatie/systeem).

dropschipping

Dat Topic over die Koeriers is interessant. Daaruit blijkt dat de huidige site's het niet goed doen.

 

Wel jammer dat je ideeën via PM wilt. Is dit Topic niet meer interessant.

 

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een interessant topic over koeriers. Leuk om te zien hoe nieuwe media zoals Twitter dit soort processen efficienter kunnen maken.

 

Het mooist is natuurlijk als alle ideeën hier gepost worden, maar als iemand een idee heeft dat hij/zij niet wereldkundig wil maken, dan liever als PM dan helemaal niet...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.