• 0

Intrekken Rekening Courant Krediet - Executie Aangezegd

Beste mensen,

 

Ik ben een VOF opgestart 11 jaar geleden en deze is in 2005 ontbonden met veel problemen omdat mijn vennoot prive en zakelijk wanbeleid heeft gevoerd en ik voor zijn schulden kon opdraaien. Dit is uiteindelijk afgesloten en uit deze onderneming heb ik een winkelpand overgehouden 160000 en een RC van 42000,- / limiet eigenlijk 29500,-

Ik had een hypotheek van 17000,- en vroeg de bank om deze 42000,- over te zetten naar de hypotheek. Dit is geweigerd door SNS Bank. Zoveel voorwaardes gesteld waar ik niet aan kon voldoen.

Ik kon ook niet naar een andere bank omdat ik BKR vermelding had gekregen door SNS Bank. (nog half jaar is deze weg) te late betaling hypotheek.(wat ik niet wist)

 

Mijn woonhuis heeft geen achterstanden en heeft een overwaarde van ruim 80000,- / overwaarde winkel 100000,- (executie w. overwaarde 2 panden ruim 100000)

Dus met totaal krediet 204,000 en overstand volgens de bank 246,000 ?? van 42.000,- per direct opeisbaar en anders executie...

Ik loop door het probleem v/d vof al bij bijzonder beheer maar heb verder wel steeds betalingen gedaan op de 42000,-

Ik heb in het verleden al excutie aangezegd gekregen omdat mijn vennoot toen niet mee wilde werken en heeft mijn 9000,- gekost om af te wenden en hem doen laten tekenen.

 

Kan de bank nu zomaar in een tijds bestek van 2 wkn alles veilen ?

Ik kan wel 42000 - 29500 = 12500 betalen binnen 2 maanden maar de bank heeft geen luisterend oor.

Tevens had ik het winkelpand verhuurd maar deze weigerde te betalen en is eruit. Nieuwe huurder wil 1250.- pm betalen.

Ze hebben de krediet limiet ingetrokken en eisen nu alle leining zakelijk en woonhuis op.

Ik ben werkzaam als dga in een andere BV en is winstgevend, geen discussie mogelijk met SNS.

 

Wat kan ik het beste doen ?

1 advocaat inschakelen en tijd winnen en evt regeling treffen.

2 winkel verkopen

3 woonhuis verkopen of beide

 

De crisis heeft ook toegeslagen bij de bank zegt men en heeft helaas consecuenties.....

 

MvG een radeloze ondernemer

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Professionele support heb je hier wel nodig. Of een advocaat meteen de juiste persoon is om te onderhandelen weet ik niet, wellicht moet je een professional hebben + advocaat voor het juridische verhaal. Een advocaat kan het wellicht nog scherper zetten terwijl een derde die de onderhandelingen doet wellicht een eind komt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb meerdere malen gesproken met de persoon vd bank maar beroept zich op de overstand rc en wil alle banden verbreken.

Ook al los ik vandaag 42000 in geen mogelijkheid bij de SNS te blijven.

 

De deskunge wat zou hij / zij beter met de bank kunnen onderhandelen ?

 

De advocaat gaat vandaag e.a. voorbereiden.

 

MvG een ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Een bank heeft vaak een (klein) netwerk van ervaren interim ondernemers die ze inschakelen om in te springen bij ondernemers die kopje onder dreigen te gaan.

Als het je lukt om een adviseur te krijgen die bekend is bij de bank en hun vertrouwen heeft, dan kun je aan hem of haar je situatie uitleggen. Die adviseur kan dan wellicht bemiddelen.

 

Omdat de bank waarschijnlijk in zijn recht staat, lijkt een advocaat me juist averechts te werken.

Link naar reactie
  • 0

Ze hebben de krediet limiet ingetrokken en eisen nu alle leining zakelijk en woonhuis op.

 

Zo te lezen, is er al een hele historie in welke periode al heel wat geregeld had kunnen worden, maar da's nu mosterd na de maaltijd.

 

In tegenstelling tot een r.c. krediet dat dagelijks opzegbaar is, is een lening ( al dan niet hypothecair gedekt.) NIET dagelijks opzegbaar. Maaaar alleen, zo lang je voldoet aan de rente- en aflossingsverplichting.!

 

Een overstand op de rekening kan inderdaad reden zijn voor opzegging en uitwinning van daaraan verbonden zekerheden, maar daar gaat normaliter een heel opzeggingsproces met bijbehorende documenten aan vooraf, komt niet als een donderslag bij heldere hemel.

 

Je zou eens kunnen beginnen met het aanvullen van de rekening tot binnen de destijds afgesproken limiet. Vervolgens met wat nederigheid gaan praten met de juiste personen binnen de bank. Ik schrijf hier bewust nederigheid vanwege de door jou geschetste voorgeschiedenis, waar ik uit opmaak dat de persoonlijke banden met bank behoorlijk verziekt zullen zijn, waardoor emoties de overhand krijgen en die kan je dan niet gebruiken

 

Direct een advocaat invliegen lijkt me op dit moment nog niet de beste weg, wellicht dat eerst jouw accountant een intermediairrol kan en wil spelen. Kan je die advocaat achter de hand houden. Voorstel zou kunnen zijn r.c. handhaven, maar met een afbouwvoorstel tot 0,00.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Dank u voor de reacties !

 

Ik heb idd wat mee gemaakt en de bank heeft ne toen ontzettend geholpen alleen hadden ze de RC om moeten zetten.

 

De bv waar ik als enige dga ben is ook winst gevend en neem een matig salaris van 1500 en auto vd zaak.

 

Wie kan de menneer vd bank op andere gedachten brengen ?

 

Ik ga zowel mijn huis als zaak te koop aanbieden.

 

Gr. Ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Wie kan de menneer vd bank op andere gedachten brengen ?

 

Ik ga zowel mijn huis als zaak te koop aanbieden.

 

Ho,Ho, wacht even daarmee !!

 

Is er iemand in jouw omgeving die bekend is met cijfers en goed met stress overweg kan?

Ik heb jou aangegeven dat een accountant of iemand van een gegoed administratiekantoor mogelijkerwijs de boel bij SNS bank vlot kan trekken.

 

Heb je dat al geprobeerd?

Verkopen kan altijd nog.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vorig jaar met het zelfde geconfronteerd door een beslaglegging door mijn ex vrouw waardoor ik gelijk alles moest aanzuiveren (29500) en mijn beslag er direct vanaf moest. Heb ik gedaan.

 

Ik kon geen andere inversteerder vinden omdat de cijvers niet up to date zijn en een bkr melding.

Mijn stratagie was als de bkr vervalt gelijk over te gaan naar andere bank.

We zijn nu met man en macht de cijvers aan het produceren en mogelijk een andere inversterder te vinden.

 

Mijn andere bedrijf draai redelijk tot goed alleen de klanten betalen veelste laat. Daar heeft heel nederland last van en ik ook.

Ik kan die 12.500,- binnen de maand Oktober ophoesten maar er is helaas geen tijd meer en ik ben gewoon overgeleverd aan de goden.

 

De ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Denkt u dat als ik zsm die RC terug breng naar 29500 dat ze dan niet meer gaan veilen ?

 

Het ondernemerschap gaat vaak door diepe kuilen maar dit zag ik niet aankomen omdat de RC overschot kosten ook netjes betaald worden.

 

De bank vertelde van yes ....

 

Gr. De ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien is het al teveel geëscaleerd, zijn er geen actuele cijfers van het een en ander en zijn er destijds mogelijk al afspraken met de bank gemaakt die niet nagekomen zijn. Deze zaken dragen niet bij tot een mogelijke oplossing, maar zolang executie nog niet daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, blijven er mogelijkheden op eruit te komen.

 

Op mijn eerdere vraag, of er al door derden is getracht jou uit dat moeras te krijgen heb je nog niet geantwoord,

Heb je jouw accountant gevraagd om te bemiddelen? Je moet daar zelf niet meer aan beginnen!!

 

Ik kan van hieruit niet beoordelen of men daadwerkelijk niet gaat veilen indien de r.c. tot onder de limiet teruggebracht gaat worden. Maar niet geschoten is altijd mis! Indien een derde een voor die bank een acceptabele regeling aanbiedt lijkt me dat altijd beter dan niets doen en die executie over te heen laten komen.

Een bank zit ook niet te wachten op een executie! Hoop gezeur, imago e.d. Als ze een reële kans wordt geboden om toch hun centen te krijgen, zullen ze daarvoor kiezen en niet voor executie.

 

Diepe kuilen of niet, deze executie had je wél moeten en kunnen zien aankomen, omdat daaraan vooraf behoorlijke correspondentie plaatsvindt.

 

Link naar reactie
  • 0

nee er heeft nog geen derde partij contact gehad met de bank.

 

En er is vorig jaar correspondentie geweest en de voorwaardes waren :

 

1 de winst gevende bv alleen op mijn naam en mijn ex vrouw eraf. (voldaan)

2 aanzuivering achterstanden op alle rekeningen (gedeeltelijk voldaan alleen 12500 overstand RC)

3 cijvers aanleveren (bijna niet voldaan)

 

De geld stroom binnen mijn andere bedrijf is redelijk en ben nog steeds bezig puin te ruimen van mijn vennoot vof.

 

De huurder van het bedrijfspand loopt een incasso traject van meer dan 24000,- en is uit het pand gezet.

Ik weet alleen niet of daad werkelijk gaat betalen de bekende kale kip.

Wel heeft de huurder het pand geheel verbouwd voor meer dan 20.000,- dus waarde vermeerdering van het pand mogelijk 180000

 

De cijvers zijn we nu met man en macht aan het produceren.

 

MvG de ondernemer

 

Link naar reactie
  • 0

Laat nou iemand helpen, de laatste dag kan je geen hulp meer inschakelen. Je moet gewoon nu iemand er bij betrekken met verstand van zaken. Die stap communiceren naar de bank zodat ik elk geval duidelijker wordt dat je het echt op probeert te lossen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

nee er heeft nog geen derde partij contact gehad met de bank.

 

Ik zou dat als de XXXXX gaan regelen, al was het alleen maar om de executie uit te stellen in afwachting van een goede regeling.

Geef die derde alle, maar dan ook alle info en laat hem of haar zo snel mogelijk contact met die bank leggen. Koop hiermee tijd bij die bank. Achteraf kan dan met recent cijfermateriaal aangetoond/afgesproken worden dat het voorstel realistisch is. Geef de bank de indruk dat er nu serieus aan gewerkt wordt.

 

Zorg ervoor dat die derde een voor die bank acceptabele partij is. dwz kennis van zaken, onbesproken gedrag en liefst al een gegoede relatie met die bank.

 

Doe je niets dan ga je naar de slachtbank.

Link naar reactie
  • 0

Wat Marco schrijft is ook mijn ervaring. Er vanuit gaande dat je niet stelselmatig in gebreke bent gebleven ( dan heb je weinig kans meer ) is er nog een oplossing mogelijk. Schakel iemand in. Doe het niet zelf. Als je een duidelijk en gestructureerd aflossingsplan aan de bank voor -laat- leggen kom je er vrijwel zeker uit. Maar het kan maar één keer en het moet exact kloppen en stipt worden nagekomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.