• 0

Is er nog plaats in de web advertising branche?

Hallo,

 

Allereerst wil ik even zeggen dat dit een geweldig forum is waar je veel antwoorden kunt vinden op je vragen.

Ik lees dit forum dan ook regelmatig en ben er zeker al wijzer van geworden.

Aangezien ik al een tijdje met een idee in mijn hoofd loop zou ik graag jullie mening willen horen.

Zou er nog plaats zijn voor een bemiddelaar in webadvertenties.

Hiermee bedoel ik dat ik contacten wil gaan leggen met website eigenaren die advertentie ruimte op hun website hebben en aan de andere kan ook een klanten bestand opbouwen met mensen die willen adverteren met banners,video,tekst etc op andere websites.

Nu weet ik uiteraard dat er al veel grote spelers aanwezig zijn die dit doen voor de grotere merken,maar ik wil juist de groep gaan pakken die nog wat kleiner is.

De bedoeling is dat ik dus zoveel mogelijk website eigenaren ga aanschrijven door middel van email dat ik ga bemiddelen tussen adverteerders en website eigenaren.

Dit is even een kort samengevat verhaal,het is een idee waar ik al langer mee loop aangezien ik zeer geïnteresseerd ben in deze branche en zeker een aardige rugzak met ervaring heb op internet gebied.

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen.

Bedankt alvast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL!

 

In elke branche is nog plaats, ongeacht het aantal spelers. In jou geval is het dan wel van belang dat je 1 van de twee onderstaande opties kiest:

 

1) Je zoekt een nichemarkt binnen de branche, waar de grote spelers geen aandacht voor hebben (willen hebben).

2) Je moet met een dusdanig goed en vernieuwend concept komen, dat na een half jaar een grote speler bij jou op de stoep staat, dat hij het van je over wil nemen.

 

Het voordeel van internet is, dat er zo veel nieuwe mogelijkheden komen. Twee jaar geleden had ik nog nooit van apps gehoord, nu is er voor de meest nutteloze zaak een app te vinden. Binnen 1 jaar is er weer iets nieuws. Wanneer je dit op tijd weet te onderscheiden, kun je hier een goed concept voor bedenken.

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je het beter doen dan Google met Adwords/Adsense? Ook specifiek gericht op de kleinere bedrijven, en zéér succesvol. Heb je daar al over nagedacht?

 

De bedoeling is dat ik banners,video of tekst links wil gaan verkopen voor een bepaalde periode,dus niet per click zoals Google dat doet.

Stel je hebt een webshop met kookartikelen,dan zal ik gaan bemiddelen met eigenaren van kooksites,blogs etc of ik daar een banner mag plaatsen van die webshop voor een week,2 weken,maand of langer,dit kunnen uiteraard ook tekstlinks zijn of eventueel video.

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL!

 

In elke branche is nog plaats, ongeacht het aantal spelers. In jou geval is het dan wel van belang dat je 1 van de twee onderstaande opties kiest:

 

1) Je zoekt een nichemarkt binnen de branche, waar de grote spelers geen aandacht voor hebben (willen hebben).

2) Je moet met een dusdanig goed en vernieuwend concept komen, dat na een half jaar een grote speler bij jou op de stoep staat, dat hij het van je over wil nemen.

 

Het voordeel van internet is, dat er zo veel nieuwe mogelijkheden komen. Twee jaar geleden had ik nog nooit van apps gehoord, nu is er voor de meest nutteloze zaak een app te vinden. Binnen 1 jaar is er weer iets nieuws. Wanneer je dit op tijd weet te onderscheiden, kun je hier een goed concept voor bedenken.

 

Ik ben het zeker met je eens dat er in elke branche nog plaats,al is het soms wel wat lastiger om je plekje te veroveren,maar dat hoort bij ondernemen en moet je creatief in zijn.

Op dit moment zijn er veel websites die aardig wat bezoekers aantrekken waarvan de eigenaar zich alleen maar bezighoudt met Google adsense of helemaal niet met advertising aangezien hij daar niet bekend mee is of hij het teveel werk vind.

Die groep zou dus ideaal zijn om mee te onderhandelen.

Link naar reactie
  • 0

De bedoeling is dat ik banners,video of tekst links wil gaan verkopen voor een bepaalde periode,dus niet per click zoals Google dat doet.

 

Voordat er campagnes via internet per klik (CPC), duizend kliks (CPM), actie (CPA) of verkoop (CPS) gingen, werden banners voor een bepaalde periode verkocht. Hiervoor is een nieuw concept bedacht (betalen n.a.v. resultaat). Jij wilt weer terug waar het begonnen is. Is hier wel markt voor?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk zelf dat hier inderdaad nog wel markt voor is.

Er zijn genoeg mensen die gewoon simpel ergens een advertentie willen neerzetten voor een vast bedrag en bepaalde periode.

Sowieso zie ik dat de "grote"jongens ook gewoon met periodes werken en niet alleen maar per klik.

Maar het is zeker iets om goed over na te denken inderdaad.

Link naar reactie
  • 0

Voor mij (en voor wie niet eigenlijk) gaat het bij adverteren vooral om kosten en baten. Als adverteren via jou mij meer oplevert dan dat het kost, dan heb ik er belangstelling voor.; al lijkt het me toch erg moeilijk om ditbeter te doen dan Adwords.

 

Ik zou zeggen: probeer het eens en deel hier op HL wat promotiecodes uit.. Ik zou het dan iig proberen.

Link naar reactie
  • 0

Zeker voor de rol als bemiddelaar is het belangrijk om vooral de mensen die je betalen tevreden te houden. Zelf heb ik heel veel ervaring in de Online Advertising (zoals aan de kant van de adverteerder als aan de kant van de publisher) om te stellen dat dit een wereldje is met een grote gun-factor. Een de ene kant moet je adverteerders overtuigen en tevreden houden en aan de andere kant moet je site-eigenaren ook zeer tevreden houden. Succes ermee in ieder geval.

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Link naar reactie
  • 0

Als site-eigenaar wil ik nog wel een kanttekening plaatsen.

 

Ik word regelmatig lastig gevallen door bemiddelaars, die wel even de juiste adverteerders voor mij uitzoeken, en dan de banners/advertenties op mijn site plaatsen, voor een goede prijs. Resultaat: nihil. Het aantal gerelateerde adverteerders is te klein, de ROI voor die partijen te klein, opbrengsten voor de site eigenaren te klein.

 

Google heeft een enorm netwerk, zodat ze voldoende gerelateerde advertenties kan plaatsen. Wil je als site eigenaar meer verdienen, dan zoek je je heil in affiliate netwerken, of andere manieren om opbrengsten te genereren. Een extra bemiddelaar zie ik niet zitten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.