• 0

Bouwaanvraag bij de gemeente

Hallo kan iemand mij vertellen of de gemeente je aanvraag mag weigeren en dus niet in behandeling nemen? Ik ben namelijk bezig met een kinderdagverblijf en sta ingeschreven bij de kvk. Nu wou ik vorige week een bouwvergunning aanvragen en kreeg het bericht dat er al een bouwaanvraag is ingedient voor een kinderdagverblijf in hetzelfde huizenblok op de hoek. Deze mw/mr. staat niet ingeschreven bij de kvk. er is al een voorgenomen ontwerkpbesluit in de posthoorn verschenen haar ontheffing te verlenen en het gebruik van kantoor/woonruimte om te zetten naar kinderdagverblijf. Echter zal ik hierop bezwaar indienen omdat haar aanvraag de tekeningen technische niet helemaal in orde is en voor het ontrekken van woonruimte terwijl er zoveel bedrijfsruimte leeg staat.

 

Heeft iemand ervaring wat kan ik in zo een situatie kan doen? Ik heb al een huurcontract getekend en heb deels al het een en ander verbouwd in overleg met de gemeente.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

het verstandigst lijkt mij om het bestemmingsplan er op na te zien. Gemeenten hebben vaak geregeld dat er in een bepaald gebied maar één bepaald bedrijf mag komen. De eerste aanvrager is dan de rechthebbende.

Ik zie dat je uit gemeente Den Haag komt. Daar is iets bijzonders aan de hand. Deze gemeente heeft een beleid waarbij gemeentelijke kinderdagverblijven of gelieerde voorrang hebben boven particuliere. Het is weliswaar geen officieel beleid, maar ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe eea uit de hand is gelopen bij een particulier kinderdagverblijf.

 

zie oa: http://www.wobverzoek.nl/archief/2002/02/medewerker_ggd.shtml

 

Als je meer wilt weten even kontakt opnemen met Jos Hendriks uit Den Haag. Hij was de particulier waar ik het over heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.