• 0

Switch van kledingverkoop naar schoenenverkoop

Hallo allemaal,

 

Ik wil het volgende aan jullie voorleggen en vragen om tips/ideeen.

 

Ik heb sinds 4 jaar een kleine outletwinkel in Italiaanse dameskleding. Dat liep op zich goed maar nu is het zo dat mijn hoofdleverancier failliet is en ik kan geen vergelijkbaar merk vinden wat goed zou aansluiten ter vervanging. Nu wil ik de hele collectie "omgooien" naar de verkoop van schoenen/laarzen ook afkomstig uit Italie. Daar sta ik ook helemaal achter alleen zijn er obstakels die ik tegen kan komen omtrent de informatie naar mijn klanten toe?

Moet ik ze melden dat mijn leverancier failliet is? Gewoon de waarheid dus?

Dus in zijn algemeenheid hoe kan ik het beste mijn klanten informeren over deze transformatie? Hetzelfde geldt voor mijn klanten in de webwinkel.

 

Graag zou ik tips ontvangen.

 

Alvast bedankt,

 

Patrizia

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bestelde je de kleding rechtstreeks bij de fabrikant of ging het via een tussenhandel?

 

Mocht het eerste het geval zijn dan zou ik open tegen de klanten zijn maar zeker wel op zoek gaan naar een vergelijkbaar merk. er van uitgaande dat jij niet als enigste in nederland het merk voerde kan je eens informeren bij de collega's op welk merk zij overstappen.

Een andere optie is om op de Hyves account van de winkel een poll te starten met de vraag welke andere merken jouw klanten in de kast hebben hangen.

 

In het tweede geval is het een kwestie van een buitenlandse leverancier te zoeken of rechtstreeks vanaf de fabrikant.

 

Een goed lopend concept moet je niet gaan wijzigen want dat valt altijd slechter uit.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rene,

 

Het merk werd besteld bij een groothandel in Italie. Een vergelijkbaar merk is er niet, het is een luxe merk uit het hoogsegment en werd in grote partijen verkocht met 1 stuksprijs. Qua maatvoering, materialen was het ideaal. Collegaondernemers zijn er niet. Op zich loop het concept maar niet super. Ja met dit merken pakket maar die is er gewoon niet meer. Schoenen verkocht ik al erbij en dat werd ook altijd goed ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me erg lastig, je terugkerende klanten komen voor kleding van goede kwaliteit, niet voor schoenen. Je kunt natuurlijk omgooien naar schoenen, maar je zult bijna op nul moeten beginnen en weer helemaal nieuwe klanten moeten vinden voor je winkel. De klanten die komen voor kleding, en alleen schoenen vinden, zullen niet gauw weer terugkomen denk ik.

 

Ik zou persoonlijk me liever een breuk zoeken naar een nieuwe leverancier. Is de groothandel failliet, of de fabrikant? Anders kan je direct bij de fabrikant proberen, of een andere groothandel heeft het merk waarschijnlijk overgenomen. Als de fabrikant failliet is, kun je vast andere merken vinden in het hoogsegment. Modeland italie zal toch wel een meer mooie merken hebben, toch?

Link naar reactie
  • 0

Je mag me de merken mailen dan zal ik die doormailen naar een Italiaanse kennis die de merken kan zoeken op het Italiaanse web, als de groothandel over de kop is dan is de fabrikant still alive dus moeten er ook andere leveranciers zijn.

Of het onder de zelfde voorwaarden gaat is de vraag maar vragen staat vrij.

 

Valt er nu 1 merk weg of al je merken?

Link naar reactie
  • 0

Nou ik ben zelf Italiaans en weet al behoorlijk de weg in Italie. Het is niet de groothandel die failliet is maar de merkengroep.

Verder heb ik me inderdaad een breuk gezocht naar de overige merken maar deze zijn er in overvloed, en het probleem dan is dat je met te kleine maten zit voor ons Nederlands publiek en dat vormt het grootste probleem met kleding. Dus ja ik kan zoveel andere merkjes inkopen maar dat schiet merendeels niet op.

 

Maar misschien ben ik te onduidelijk geweest in het feit over de transformatie. Inderdaad de klantenkring zou veranderen maar dat is niet erg, ik denk dat ik met schoenen een nog bredere klantenkring kan opbouwen.

 

Het gaat me meer om tips over hoe de klanten in het algemeen te informeren????

Link naar reactie
  • 0

Mocht je een klantenregistratie systeem hebben dan lijkt mij een briefje/kaartje met de mededeling dat de leverancier er mee gestopt is en meteen een kortingscoupon erbij voor de eerste aankoop op schoenen een goede oplossing.

maar er zullen vast nog wel een paar marketingsexperts reageren met originele oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.