• 0

Hoe streng wordt ROHS nageleefd bij de douane.

 

Ik wil 4 pallets elektrisch gereedschap importeren waarbij voor 4 van de 5 typen CE en ROHS in orde is. Voor 1 type is CE aanwezig, maar ROHS niet.

Dit is nou net mijn best verkopende model.

Kan ik het riskeren of is het risico te groot dat ik mijn spullen niet door de douane krijg?

En wat gebeurt er dan?

 

Bedankt alvast,

 

David

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het antwoord is vrij eenvoudig te vinden maar ik ga dat hier niet geven. Je vraagt eigenlijk hoe groot de pakkans is bij een overtreding van de regels.

 

Maar stel dat het spul niet door de douane in beslag wordt genomen en je verkoopt het. En stel vervolgens dat je bij een steekproef door de mand valt en alle producten terug moet nemen, een boete moet betalen en de producten als duur chemisch afval moet laten verwerken. Ze gaan dan ook meteen heel je administratie onder de loep nemen.

 

Of je dat allemaal wil riskeren is aan jou.

Link naar reactie
  • 0

Is zeer waarschijnlijk voldoende voor je? Juist omdat andere apparaten het wel hebben moeten wat mij betreft alarmbellen gaan rinkelen. Het is namelijk de leverancier die precies weet of hoort te weten of er verboden stoffen zijn gebruikt.

De handhaver (wie dat ook is) zal eerst naar een verklaring van de leverancier vragen. Men gaat uit van een vermoeden van conformiteit dus als de verklaring er is heb je weinig te vrezen.

 

Ervaring leert dat je het meest te duchten hebt van concurrenten of goed geïnformeerde consumenten.

 

Kortom. Ik zou het niet riskeren en de producent met spoed om een verklaring/certificaat vragen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.