• 0

Tool voor zeer accurate retail informatie

Voor eigen onderzoek van de omzetten in een bepaalde branche heb ik een software (prototype!) tool gebouwd.

De uitkomsten van deze tool zijn boven alle verwachting, omdat de data 100% accuraat is. Met deze tool kun je omzetten zien per:

 

[*]branche

[*]retailer

[*]land

[*]producenten

[*]artikelen

[*]verkoopprijzen

 

Dit wereldwijd en op retail niveau.

 

De data is beschikbaar in een OLAP database (daar kan overigens iedere analyse tool voor gebruikt worden) en met bovenstaande parameters kun je natuurlijk een schat aan informatie ontsluiten.

De tool heeft zo veel potentie dat er een mooi bedrijf omheen gebouwd kan worden.

 

Echter: ik mis de middelen en de kennis om dit verder uit te werken. De kennis die ik mis is branchekennis om de data om te zetten in goede rapporten. In mijn branche is dat geen probleem, maar over bijvoorbeeld cosmetica, dameskleding of koffiezetapparaten mis ik de benodigde kennis. En daarnaast moeten er nog klanten worden gevonden.

Voor mijn eigen toepassing-branche werkt het prima, maar er kan zo enorm veel meer mee gedaan worden!

 

Ik weet zeker dat dit iets kan worden, maar ik kom niet verder. Wellicht dat ik met hulp van HL hier wat verder mee kom. Of het een partner is, of verkoop, weet ik nog niet.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Henri,

 

Lekker alles voor jezelf houden en een soort van abonnement aanbieden aan geintresseerden en/of een eenmalige uitdraai voor diegene die een eenmalige analyse willen.

 

Zoals ik zij is voor mij alles abacadabra op en met ICT maar dat je een goudhaantje in handen heb ik zeker, nu alleen het nog in geld omzetten.

 

Als ik jou was zou ik toch eens een balletje opgooien op de link die ik jou gaf daar de grote inkoop, marketing etc. jongens van de retail zitten en eens kijken wat zij er maandelijks voor over hebben deze cijfers elke dag te ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Maar goed als jij op artikelniveau accurate doorverkoop informatie naar boven kan halen dan geef ik je via PM graag een uitdaging in de vorm van een van van onze EAN artikelnummers. Als jij daadwerkelijk onze echte cijfers kan bovenhalen ben ik je 1e investeerder en zet ik een getuigschrift op dit forum ;)

 

 

 

Nogmaals, ik ook! ;D

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Of te wel zijn ze betrouwbaar. Een "trend" is leuk maar mag niet veel kosten. Wat ik nu zo hoor ben je afhankelijk van de gegevens die ze vrijgeven. Daar zit een moeilijke factor. Wat is waar. Heb je er dan wat aan.... Ik zou daar op inspelen om verkeerde gegevens openbaar te maken....

Het 'betrouwbare' aan het systeem is dat 'wij' als verkopers en kopers geen controle over de betrouwbaarheid van de gegevens, wij kunnen ze niet beinvloeden. Het is onmogelijk om verkeerde gegevens in het systeem te voeren.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Of te wel zijn ze betrouwbaar. Een "trend" is leuk maar mag niet veel kosten. Wat ik nu zo hoor ben je afhankelijk van de gegevens die ze vrijgeven. Daar zit een moeilijke factor. Wat is waar. Heb je er dan wat aan.... Ik zou daar op inspelen om verkeerde gegevens openbaar te maken....

Het 'betrouwbare' aan het systeem is dat 'wij' als verkopers en kopers geen controle over de betrouwbaarheid van de gegevens, wij kunnen ze niet beinvloeden. Het is onmogelijk om verkeerde gegevens in het systeem te voeren.

 

Ik ben je eerste klant als je belooft wat je hier zegt.

 

Stuur me een PM en ik geef je de Niche (geen food)

 

Groet Goog

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Dan ben ik wel benieuwd naar de voorwaarden want het komt op mij over als tovenarij ;)

Ook heb ik grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid en volledigheid van je informatie, zeker gezien dat je verwijst naar een menselijke factor die orde moet scheppen in de chaos.

 

Voorwaarden: Alleen Non food en (bijna) alleen retail, dus geen B2B (zou zomaar ineens in de toekomst wel kunnen, maar nu nog geen bronnen voor gevonden).

 

De 'menselijke factor' moet je zien als het ontcijferen van een (1) regel tekst met daarin NAW gegevens van verschillende mensen wereldwijd. Een mens kan dit bijna foutloos ontcijferen, of het nou een NL adres is, D, UK, AU, en zelfs afwijkingen zoals postbussen etc. Als je dat goed geautomatiseerd kunt doen, waarbij er steeds nieuwe plaatsnamen opduiken en landen (nieuwe producten en fabrikanten) dan heb je het menselijke uitgeschakeld.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

@Rene: ik voel mij als een automonteur die ineens een perfect idee heeft voor een stuk tandarts gereedschap en gevraagd wordt het gereedschap even te demonstreren bij een patient en dan meteen even uit te rekenen wat een consult moet kosten...

 

 

Ik raak er zelf van in de war! >:(

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

@Rene: ik voel mij als een automonteur die ineens een perfect idee heeft voor een stuk tandarts gereedschap en gevraagd wordt het gereedschap even te demonstreren bij een patient en dan meteen even uit te rekenen wat een consult moet kosten...

 

 

Ik raak er zelf van in de war! >:(

 

Ik wil meedenken, wil je referenties over mijn betrouwbaarheid dan ga ik je die geven. Ik zit dagelijks in data.

 

Wat je belooft is bijna onmogelijk.

 

Vandaar het enthousiasme.... ;D

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0
Lekker alles voor jezelf houden en een soort van abonnement aanbieden aan geintresseerden en/of een eenmalige uitdraai voor diegene die een eenmalige analyse willen.

 

Zoals ik zij is voor mij alles abacadabra op en met ICT maar dat je een goudhaantje in handen heb ik zeker, nu alleen het nog in geld omzetten.

 

 

Als iemand een boute claim doet dat ie het ei van columbus heeft gevonden, precies daar waar nooit iemand gekeken heeft snap ik niet dat je niks van het onderwerp snapt maar toch weet dat ie een melkkoe verloren in de wei gevonden heeft ;D.

Sorry maar ik hoor zelf nog even bij de criticasters, hoewel ik me graag het tegendeel laat bewijzen ;D.

 

Nog een vraag dan, als alle data vrijelijk openbaar is zal het toch niet te beschermen zijn om na te doen wat jij doet? Als ik TS begrijp is het geen complex algoritme om tot accurate conclusies te komen. Juist bij dat accurate (en volledige) heb ik mijn twijfels. Als je ogenschijnlijk onbenullige informatie aan elkaar kan knopen afkomstig uit social media klinkt dat niet echt betrouwbaar, of hoogstens als trendmatige gegevens. Daarnaast vraag ik me af of je 100% aan alle (toekomstige) richtijnen van de social network companies en alle wetten en wat nog meer voldoet.

 

Indien dat zo is zou ik snel een vliegtuig booken naar Google in Dublin (of waar zitten ze) vergezeld van 5 advocaten een uitstekend plan, een rechte rug en een paar Manons ;). Een ding is zeker die zoeken altijd cash cows en zijn bekwaam in het uitmelken.

 

 

@Rene: ik voel mij als een automonteur die ineens een perfect idee heeft voor een stuk tandarts gereedschap en gevraagd wordt het gereedschap even te demonstreren bij een patient en dan meteen even uit te rekenen wat een consult moet kosten...

 

Mooie metafoor Henri. Zal wel een adrenaline kick geven dan ;) Ik hoop voor je dat het nieuwe gereedschap echt een goeie behandeling voor de patient te zijn. Soms is een outsider idee het beste, in 999 van de 1000 gevallen blijkt er al lang over nagedacht te zijn door echte tandartsen.

 

Mag ik nog een vraag stellen heeft het te maken met Icecat of andere open sources?

Link naar reactie
  • 0

ik heb net uitgebreid met Henri gesproken en kan bevestigen dat het een geniaal concept is en dat het werkt.

Jullie mogen er van uit gaan dat hier echt markt voor is en dat Henri die markt op een of andere manier zal gaan (laten) betreden.

 

Spannend! ;D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Ik zie hier weer een sprookje.

 

Ik heb het ei van columbus, wat vinden jullie ervan maar ik zeg niet wat het is. ???

 

Interesse is er genoeg. Maar of je waarde aan deze interesse kan geven betwijfel ik.

 

Mijn interesse is al weer weg. Tot dat ik referenties heb (betrouwbare/zichtbare)

 

Succes

 

Edit, Ondernemers in de achterkamer.

 

Als er wat te verdienen valt.... eerst even peilen of er interesse is en dan de deur dicht doen. Juist.

 

even bedankt voor jullie inzet en we gaan nu verder achter de deur, "bedankt" zou wel zo vriendelijk zijn.

 

Ach we zijn ondernemers ;)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

geplaatst door: Henri Kroeze     geplaatst op: Vandaag om 21:37:43

Wat zou jou ideale vervolg zijn van het verhaal?

 

 

Nee ik stop even. Genoeg over nagedacht.

 

Ik zie je concept wel...

 

En dan gaan we verder.

 

 

Ik zou het wel netjes vinden als je vragen kan beantwoorden die kritisch zijn. Huproepers heb je genoeg en ik hoe wel ik mensen best op waarde kan schatten geloof ik niet in forum orakels. Jammer dat een interessante thread op een dergelijke wijze op slot gezet wordt. Ik begrijp Gooq zijn reactie wel.

 

grt

Link naar reactie
  • 1

Ik vraag me af waar dit topic 'op slot gezet wordt'?

 

Het enige dat Henri doet is aangeven dat hij momenteel zijn bronnen niet wil prijsgeven. Verder kapt hij toch niets af?

 

Of mis ik iets?

 

De vraag is ook niet 'geloven jullie mij', of 'hoe kan ik jullie overtuigen', maar de vraag is: 'stel dat het werkt, hoe moet ik er dan me verder gaan'. Daarvoor hoef je het principe niet te kennen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@ frans

 

geplaatst door: Henri Kroeze     geplaatst op: Vandaag om 21:11:49

Quote : Tim Haa op Vandaag om 20:45:46

 

Mag ik nog een vraag stellen heeft het te maken met Icecat of andere open sources?

 

 

 

Nee.

 

Maar nu genoeg over de bronnen.

 

Dit volgde op een post met een hoop vragen. Vond ik wat kortaf.

Maar afijn je hebt een punt laten we hem vooral de gelegenheid geven rustig te kunnen reageren ;)

Link naar reactie
  • 0

Indien dat zo is zou ik snel een vliegtuig booken naar Google in Dublin (of waar zitten ze) vergezeld van 5 advocaten een uitstekend plan, een rechte rug en een paar Manons ;). Een ding is zeker die zoeken altijd cash cows en zijn bekwaam in het uitmelken.

 

Reageer ik nog ff op deze :)

 

Google is juist een partij waar ik ook aan dacht, maar ik vraag me af of ze de juiste partij zijn.

 

Omdat ze al zoveel weten wat vertrouwelijk is is het openbaren van product- of bedrijfsinformatie zonder je bronnen vrij te geven bij voorbaat verdacht als het van zo'n partij komt. Die schijn kunnen ze nooit wegnemen zonder openheid te geven mbt de bronnen en als je dat doet is het geen unieke dienst meer.

 

Lijkt me dat je het of zelf moet doen op licentiebasis of samenwerken met een partij die juist géén toegang heeft tot vertrouwelijke informatie.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0
Reageer ik nog ff op deze

 

Google is juist een partij waar ik ook aan dacht, maar ik vraag me af of ze de juiste partij zijn.

 

Omdat ze al zoveel weten wat vertrouwelijk is is het openbaren van product- of bedrijfsinformatie zonder je bronnen vrij te geven bij voorbaat verdacht als het van zo'n partij komt. Die schijn kunnen ze nooit wegnemen zonder openheid te geven mbt de bronnen en als je dat doet is het geen unieke dienst meer.

 

Lijkt me dat je het of zelf moet doen op licentiebasis of samenwerken met een partij die juist géén toegang heeft tot vertrouwelijke informatie.

 

Frans

   

Het klinkt logisch. Tegelijkertijd denk ik dat het onmogelijk is om je "bron" geheim te houden. Dat klinkt heel spannend maar dat lijkt mij schier onmogelijk als het zo veel impact kan hebben en het zo veel output kan geven. De vraag die ik zou stellen is waar zit de uniciteit en is daar intellectueel eigendom te verwerven.

 

Link naar reactie
  • 0

Ben ik met je eens. Als je de mogelijkheid krijgt om de geleverde data uitgebreid te analyseren dan kun je wellicht de gebruikte bronnen achterhalen.

 

Wellicht is dat nog iets voor Henri: Presenteer je data zo dat ze wel interessant zijn voor de klant, maar niet te herleiden zijn tot individuele bronnen.

 

Maar goed, wellicht is dat al zo.

 

@henri: Is het mogelijk een voorbeeldrapportje te plaatsen van een bepaalde product (voor mijn part kleine modelautootjes of zo, of iets anders willekeurigs) ter info, zonder dat je achterliggende ideeen blootgeeft?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Nog een vraag dan, als alle data vrijelijk openbaar is zal het toch niet te beschermen zijn om na te doen wat jij doet? Als ik TS begrijp is het geen complex algoritme om tot accurate conclusies te komen. Juist bij dat accurate (en volledige) heb ik mijn twijfels. Als je ogenschijnlijk onbenullige informatie aan elkaar kan knopen afkomstig uit social media klinkt dat niet echt betrouwbaar, of hoogstens als trendmatige gegevens. Daarnaast vraag ik me af of je 100% aan alle (toekomstige) richtijnen van de social network companies en alle wetten en wat nog meer voldoet.

 

Vooruit. Nog een keer over de bronnen. Deze zijn niet te beinvloeden door de producenten, verkopers en kopers. Geloof mij, dat kan niet.

Inderdaad, met het idee, welke bronnen en wat er mee te doen, kunnen anderen ook hetzelfde doen. Vandaar dat ik dat voor mij houd. Of ik aan alle wetten voldoe: ik weet niet eens waar ik dat zou moeten checken momenteel!

 

Ik heb een tijd geleden, nadat het prototype operationeel werd, het tegen een paar mensen aangehouden. En zonet tegen nog iemand: het werkt. Vrij beschikbare data. Opnieuw uitgeplozen en gecombineerd.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.