• 0

zakelijke aankoop in het buitenland

Hallo mensen,

 

Ik ben pas begonnen met mijn eigen onderneming en ik zit met de volgende vraag. Afgelopen maand ben ik in New York geweest en heb daar een lens gekocht die ik zakelijk wil gaan gebruiken. Is het mogelijk om deze lens in mijn administratie op te nemen. En zo ja, hoe? Ik heb een factuur meegekregen maar hier staat de prijs natuurlijk in Dollar. Moet ik dit omrekenen volgens te koers die geldig was tijdens de aankoop? Wat zijn de regels hiervoor?

 

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt de factuur inderdaad inboeken met de koers van de factuurdatum.

Als je de lens via een creditcard of bankpas hebt betaald dan kun je ook het bedrag in euro's gebruiken dat op je bankafschfit danwel credit card afschrift staat gebruiken.

 

Heb je het van een zakelijke rekening betaald of van een priverekening?

 

Als het laatste het geval (priverekening) is dan boek je het bedrag in euro's ook gewoon als privestorting als een inbreng vanuit prive.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt ergens een keer gepind, neem ik aan? Ook dan verschijnt er een wisselkoers op het rekeningafschrift en kun je die koers aanhouden - dat is immers ook wat het je gekost heeft. Alleen als je nog dollars had liggen, wordt dat wat lastiger, dan kun je het beste even de dagkoers opzoeken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.