• 0

Incasso bedrijf starten, tips???

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het een beetje raar dat je zo'n nietszeggend topic opent

Lijkt net alsof je gaat vragen ik wil bier gaan verkopen hoe kan ik dat doen

 

De vraag is wil je veel geld verdienen of wil je je klanten blij maken (als je daar als incasso bureau al van kan spreken)

Optie A: Schrijf mooie dreigbrieven

Optie B: Communiceer met de schuldenaren en beantwoord eventuele brieven. Bij veel incassobureaus gaan deze namelijk meteen de vuilnisbak in

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste iedereen,

 

Ik wil graag een incasso bedrijf starten, hebben jullie tips voor me waar ik rekening mee moet houden..

Ben namelijk erg benieuwd naar jullie tips!

 

Alvast bedankt voor jullie tips..

 

Heb je reeds onderzoek gedaan of er nog markt voor is? Er is namelijk echt een overschot in deze branche op het moment. Op HL is al een poster die een bureau heeft maar geen klanten kan vinden omdat de meeste reeds voorzien zijn.

 

MAAR :

 

Mocht je met een uitstekend plan komen en er voor kan zorgen dat je gewoon the best of the rest bent dan zijn er altijd kansen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

is echt een vechtmarkt volgens mij. ik wordt gemiddeld 2 x per maand door nieuwe incasso bedrijven gebeld of ik mijn incasso zaken niet alsjeblieft aan hun wil uitbesteden...

 

Als je hier nog succes in wil hebben zal je met iets byzonders moeten komen zoals in spanje (of was het een ander land??) waar ze in opvallende auto en met opvallende kleding bij mensen langsgaan voor incasso's.

 

Je zal dus met een unieke dienst moeten gaan komen en/of een zeer hoog slagings percentage moeten weten te halen.

Intrum justitia's zijn er al voldoende (hele grote mond maar geen actie en resultaten)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het vreemd dat enkele van ons op dit forum zo pathetisch reageren op het fenomeen incassobureaus.

Natuurlijk is niemand voorstander van het inzetten van een incassobureau, maar wanneer een klant hierdoor toch gedwongen wordt te betalen, hoeft dit toch niet per definitie een slechte manier te zijn? En inderdaad, een incassobureau heeft niet de feeling die jij wel met je klant hebt. Maar de relatie leverancier-klant is toch al verstoord, door de gebrekkige manier van het nakomen van de afspraken door de klant?

 

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het beter is om zelf erachter te komen waarom de klant niet betaald. Ik bedoel ook niet dat er op de 1e dag na het overschrijden van de betalingstermijn een incassobureau ingeschakeld moet worden. Maar er zijn soms wel situaties, waarop een incassobureau je best goed van dienst kan zijn.

 

Sorry, nu weer ontopic (als je dit een volwaardig topic genoemd kan worden)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.