ik ga wat groot onderhoud aan mijn huis doen voor 30.000 euro.
ik heb veel geld in mijn bv zitten, en wil dit geld aan mezelf uitlenen, van de bv. dit geld staat nu op een betaalrekening niks op te brengen.
de vraag is: moet het een hypotheek lening worden (aftrekbaar rente prive) of een lening (niet aftrekbaar toch? maar dan ook geen notaris kosten). Ik zie allerlei topics over lenen, maar niet waarom de een of de ander
ik reken als volgt: acte kosten zijn ong. 300-500 euro, prive te betalen (uit de lening)
5% rente bij 30.000 is 1500 euro rente per jaar, dus netto 900 indien aftrekbaar tegen ong 52%.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
annemiekerijke
annemiekerijke
ik ga wat groot onderhoud aan mijn huis doen voor 30.000 euro.
ik heb veel geld in mijn bv zitten, en wil dit geld aan mezelf uitlenen, van de bv. dit geld staat nu op een betaalrekening niks op te brengen.
de vraag is: moet het een hypotheek lening worden (aftrekbaar rente prive) of een lening (niet aftrekbaar toch? maar dan ook geen notaris kosten). Ik zie allerlei topics over lenen, maar niet waarom de een of de ander
ik reken als volgt: acte kosten zijn ong. 300-500 euro, prive te betalen (uit de lening)
5% rente bij 30.000 is 1500 euro rente per jaar, dus netto 900 indien aftrekbaar tegen ong 52%.
lijkt voordelig? klopt dit
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28475-lenen-van-bv-hypotheek-of-gewone-lening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag