• 0

DGA 2 auto's waarvan 1 met rittenadministratie 1x bijtelling?

Ik ben benieuwd of je als DGA 2x bijtelling krijg wanneer je 2 auto'op de zaak hebt staan en waarvan je er voor 1 een sluitende rittenadministratie voor bijhoud. Ik heb de uitspraak van de rechter gelezen :

uitspraak van Rechtbank Den Haag op 29 februari 2008

UITSPRAAK

echter had deze man geen sluitende administratie.

 

Wie o wie kan mij helpen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Thnx, dat zou ik in eerste instantie ook denken. Daarom onderzoek ik deze mogelijkheid. ;)

Kan het zo zijn dat je aan moet tonen dat je ook zakelijk rijdt met de tweede auto waarvoor je geen adm. bijhoudt?

M.a.w. welke mogelijke andere (administratieve) last kan ik verwachten of welk fiscaal geneuzel?

 

Link naar reactie
  • 0

als je voor die andere auto geen administratie bijhoudt, dan kan de fiscus inderdaad vragen of je kunt aantonen dat je de auto minimaal voor 1.000 KM zakelijk gebruikt (oude maatstaf van de Hoge Raad).

 

Lukt je dat niet of blijkt dat je de auto wel erg veel privé gebruikt, dan kan de fiscus een hogere bijtelling in aanmerking nemen dan de 25% van de cataloguswaarde (bijv. de werkelijke autokosten indien dat hoger is). Het is een zeer zeldzaam verschijnsel, maar het kan dus wel.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.