• 0

(Namaak) Clubvoetbal shirts importeren via bv. alibaba

Hallo allemaal,

 

Op de website AliBaba.com bieden veel verschillende fabrikanten club shirts aan. Denk hierbij aan: Bayern Munchen, Liverpool, Chelsea, etc. Zover ik weet en kan beoordelen zijn de shirts nep (namaak) maar bijna niet van echt te onderscheiden.

 

Op internet heb ik al gezocht in hoeverre het legaal is om deze shirts te importeren. Ook heb ik uitgebreid navraag gedaan in mijn eigen vriendenkring (voetballers). Krijg veel verschillende geluiden te horen. De meeste zijn negatief d.w.z. importeren van namaak shirts is niet toegestaan.

 

Als het wel mag dan bewandel ik de officiële route en dat wil zeggen netjes opgeven/belasting betalen e.d. Illegale toestanden als basis van een bedrijf(je) lijkt mij geen goed idee.

 

Wie kan mij vertellen of het toegestaan is om deze namaak shirts te importeren vanuit China.

 

Bij voorbaat dank ;)

 

Vriendelijke groeten,

Tomatito.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee,

 

Buiten invoerrechten, btw en andere belastingen betalen zul je toestemming van de merkeigenaar (voetbalclub) moeten krijgen. Normaal gesproken zou je die misschien kunnen krijgen bij betaling van vele euro's, maar kans daarop voor jou bij Liverpool is nihil.

 

Misschien zelf een mooi shirt ontwerpen?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Tonino,

 

Je bent de zoveelste die zegt dat het illegaal is. Door dit plan moet ik dan maar een vette streep zetten.

 

Ben inmiddels wel bezig om mij te oriënteren om op legale wijze en via de officiële route clubshirts in te kopen.

 

Bedankt voor je reactie.

 

Groeten Tomatito.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.