• 0

Verantwoordelijkheid personeel via payroll

Beste HL-ers,

 

Recentelijk ben ik een nieuwe onderneming begonnen. Nu zit ik alleen met 2 vragen. Om even duidelijk te maken wat de werkzaamheden zijn even een korte omschrijving van de onderneming. Wij gaan bij vooral particuliere klanten thuis allerlei vormen van hulp bieden. Je kunt dan denken aan klushulp, tuinhulp, huishoudelijke hulp, verhuishulp enz. Onze payroll mederwerkers gaan deze klussen klaren.

 

wij willen dat onze medewerkers via payroll bij ons werken. Nu is de vraag als een van de medewerkers iets per ongeluk kapot maakt. (dure vaas, schilderij valt, stoot met iets tegen een auto aan) wie is er dan verantwoordelijk? De bank zegt het payroll bedrijf en de payroll bedrijven zijn hier niet echt duidelijk in maar zeggen dat wij verantwoordelijk zijn. Weet iemand hier meer over?

 

Wij willen zaken gaan doen met Payroll bedrijf Please heeft iemand hier negatieve of positieve ervaringen mee?

 

Alvast super bedankt!

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Nu is de vraag als een van de medewerkers iets per ongeluk kapot maakt. (dure vaas, schilderij valt, stoot met iets tegen een auto aan) wie is er dan verantwoordelijk? De bank zegt het payroll bedrijf en de payroll bedrijven zijn hier niet echt duidelijk in maar zeggen dat wij verantwoordelijk zijn. Weet iemand hier meer over?

 

Heel simpel: de opdrachtnemer - jouw bedrijf - is altijd aansprakelijk naar de klant/schadelijdende toe, ongeacht of je het werk zelf, door eigen personeel, inleenkrachten, ZZP-ers, je familie of wie dan ook laat doen.

Jij moet dus zorgen voor goede afdekking van dat risico, met name opzicht: het goed dat wordt schoongemaakt, is standaard van dekking uitgesloten op aansprakelijkheidsverzekeringen, voor jouw bedrijf moet het uitdrukkelijk meeverzekerd worden.

 

Vervolgens speelt de vraag of jij de schade kunt verhalen op een onderaannemer. Op eigen personeel kan dat nooit (behoudens opzet), maar bij inhuur van een ZZP-er bijvoorbeeld wel. bij uitzendwerk of Payrolling hangt het af van de overeengekomen condities. Meestal sluit een uitzendbureau of payrollbedrijf dit uit: niet zij maar jij bent immers verantwoordelijk voor de inzet, de veilige werkomgeving en de regie (leiding). Hetzelfde geldt ook voor schade aan het personeel zelf

 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Oke dankje Norbert eindelijk eens iemand die hier gewoon duidelijk over is.

 

Ik had wel al een beetje verwacht dat dat zo zou gaan. De reden dat het onduidelijk was geworden is dat de rabobank mij een zzp pakket heeft aangeraden omdat mijn personeel via payroll werkt en ik in dat opzicht zzp zou zijn leek mij al een raar verhaal. Ik heb dit dan ook laten omzetten naar een ondernemersgemak verzekering van de ABN amro

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0
Oke dankje Norbert eindelijk eens iemand die hier gewoon duidelijk over is.

Fijn dat het nu duidelijk is. Wel jammer dat 2 concullega tussenpersonen - de oude en de nieuwe - beide die duidelijkheid niet hebben kunnen verschaffen, zeker aangezien de naam van beide tussenpersonen eindigt op "bank", en ze dus beiden behoren tot de 10 grootste tussenpersonen van Nederland (Rabo is effectief - alle regio's bij elkaar opgeteld - de grootste in Nederland actieve tussenpersoon)

Rabo had gewoon een normale Interpolis BedrijvenCompactPolis moeten aanbieden in plaats van een ZZP pakket.

ABN Amro Ondernemersgemak is overigens ook geen slecht product: kent standaard een opzichtdekking van € 50.000,- en het is maandelijks opzegbaar

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.