Ga naar inhoud
  • 0

Outsourcing magazijnwerkzaamheden

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
Legend     339 25

Goed stuk, maar in mijn ogen niet van toepassing op mijn speccifieke vraag.

Ik zou graag willen weten wat knelpunten zijn als ik het huidige magazijnwerk (kosten: personeel, verzekeringen, ruimte, etc.) kan uitbesteden aan een externe partij. Op deze manier heb ik bijvoorbeeld geen "last" van zieke werknemers, weigerende heftruck, vakanties en nog veel meer.

Tuurlijk is het niet allemaal rozengeur en manenschijn, maar ik zie dus wel duidelijke voordelen. Toch knaagt de vraag wat zijn de nadelen, waar moet ik opletten?

Link naar reactie
  • 0
Moderator     20,2k 31 1678

De strekking van de column is weldegelijk van toepassing. Bezie eerst of outsourcing wel waardeverhogend is. Veel uitbestedingen falen juist omdat veel factoren niet meegewogen worden of verkeerd gewogen worden. Daardoor wordt vaak iets ´vernietigd´ aan waarde omdat een externe partij niet beter presteert dan je zelf gedaan zou hebben. Beter moet je in dit geval uitleggen inclusief de gevolgen voor de interne huishouding (m.n. personeel: ontslag, demotivering, demotie, intern andere functies) en het vermogen om het outsourincsproces ook daadwerkelijk te sturen. Te vaak wordt alle macht in handen gelegd van de externe partij waardoor de onderneming grip verliest op processen (hier de logistiek) die voor hen van wezenlijk belang zijn, tenzij het outsourcingsproject ook echt intern goed gemanaged wordt.

Ik plaatste net ook de verkeerde link zie ik nu. Ik doelde op deze reactie in een geheel ander topic, overigens ook de rest van dat topic.

groet

Joost

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar