• 0

Gezocht Uitleg andere manier financiering Assurantie portefeuille

ik ben op zoek naar een artikel of ander soortig stukje waarin wordt uitgelegd hoe naast een verkoopfactor op de doorloop provisie, ook een nandere manier van finaciering wordt toegepast.

 

Lees: over een aftespreken periode een percentage van de omzet betalen zodat aan het einde van de rit een hoger factor wordt bereikt. In grote lijnen begrijp ik het zelf wel maar wil dit graag meenemen naar een eventuele verkoper om eens rustig na te lezen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Is dit nu een vraag over financiering of over de waarde-bepaling? Ik kan er eerlijk gezegd weinig chocola van maken. Bedoel je een soort earn-out of earn-in regeling?

 

Waardebepaling van een assurantieportefeuille op basis van doorloop x factor is wat mij betreft passé nu contracten in toenemende mate per maand opzegbaar worden of voor max 1 of 3 jaar lopen en doorloop sowieso helemaal niets zegt over het rendement.

Een slecht onderhouden portefeuille kan dan in 1 jaar volledig leegstromen. Het oude bekende factortje "3" was gebaseerd op een leegloop van de portefeuille in max 5 jaar: 100 + 80 + 60 + 40 + 20 = 300, dus 300% van de doorloop bij aanvang.

Als "koper" van een portefeuille ben ik dus ook helemaal niet bereid om 3 x de doorloop te betalen, ik betaal liever 7 tot 10 x de winst.

 

Mischien dat Manon GJ van Greenjump hier nog wat zinnigs over kan melden: zij is erkend taxateur van assurantieportefeuilles.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.