Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Joost.B
Joost.B
Sinds dat ik geregistreerd ben, heb zo'n beetje heel Higherlevel doorgespit op zoek naar bruikbare tips. Nu ben ik 1 onderdeel tegen gekomen waar een hoop verschillende meningen en manieren voor zijn, namelijk telefonie.
Samen met een compagnon starten wij vanaf 01-01-2011 (hopelijk) een internetonderneming wat een verzamelpunt van specifieke informatie moet worden gerelateerd aan de bouw. Aangezien we een self-fullfilling database hebben verzonnen willen we alles zo ontwerpen dat wij er relatief weinig direct werk aan overhouden. Dat wil zeggen dat we onze eigen banen kunnen behouden (misschien 1 dag in de week volgend jaar).
De specifieke vraag is als volgt: Ik ben op zoek naar de meest praktische manier om de telefonie af te handelen voor een relatief goedkope manier. We verwachten weinig telefoonverkeer maar willen het wel beschikbaar stellen 'voor het geval dat'. Deze helpdesk zal ik dan waarschijnlijk zelf bedienen tijdens werktijd (waar ik ook de vrijheid voor krijg) met als vereiste ik geen werk laat liggen en uren strak bijhoud. Overigens zal ik maar een gelimiteerd aantal dagen deze dienst willen verschaffen.
Wat zijn momenteel de opties die ik zie:
1. Skype
Een skype-account is relatief snel gemaakt en het gebeld worden zou moeten kunnen met een oplossing van Budgetphone. Nu mis ik alleen de mogelijkheid nog tot een melding wanneer de account dicht is (lees: computer afgesloten). Met zo'n SkypeIn-nummer kan je gebeld worden en met wat tegoeden kunnen we ook het uitgaande verkeer overzien. Meer in het Skype-topic.
2. 088-nummer i.s.m. mobiel
Een mobiele prepaid-telefoon met een 1-malige betaling van 250 euro voor een 088-telefoonnummer. Dit nummer wordt gekoppeld zodat mensen ons kunnen bellen en de eventuele keer dat wij een telefoontje moeten plegen kan ook opgelost worden ook al bel je dan wel met het prepaid-nummer. Die 250 euro starttarief is wel te overzien maar toch blijft het aan de hoge kant. Meer hierover in het 088-topic.
3. VoIP-nummer
Bij Budgetphone staat ook een VoIP-nummer voor bijvoorbeeld VoIPbuster maar hier hoor ik slechte verhalen over. Slecht gehoor en het nummer dat spontaan niet meer zou werken.
4. Hosted VoIP
Het uitbesteden van VoIP is ook een mogelijkheid maar de kostenplaatjes die ik momenteel voorbij zie komen zijn te hoog voor een startende onderneming.
5. VoIP op een router
Op mijn werk staat een modem met VoIP welke niet gebruikt wordt en eventueel wel gebruikt zou kunnen worden. Over deze oplossing kan ik zo snel geen bijpassende informatie vinden omdat er op internet nogal uitbunding met de term VoIP wordt gestrooid. In mijn ogen dien ik dan een nummer (zie 3) aan te vragen, een toestel en vervolgens een abbonement? Klinkt wederom erg prijzig.
Nogmaals mijn vraag: Ik ben op zoek naar een goede bruikbare oplossing om de telefonie te overzien. De bovenstaande 5 oplossingen zijn degene die ik zie en momenteel neig ik nog naar nr 1 en 2 maar ik weet niet precies hoe betrouwbaar het een of het ander zijn. Graag zou ik jullie meningen, ervaringen en visie horen over deze onderwerpen of eventueel een nog niet genoemde variant.
Joost
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag