• 0

Telefonie internetonderneming

Sinds dat ik geregistreerd ben, heb zo'n beetje heel Higherlevel doorgespit op zoek naar bruikbare tips. Nu ben ik 1 onderdeel tegen gekomen waar een hoop verschillende meningen en manieren voor zijn, namelijk telefonie.

 

Samen met een compagnon starten wij vanaf 01-01-2011 (hopelijk) een internetonderneming wat een verzamelpunt van specifieke informatie moet worden gerelateerd aan de bouw. Aangezien we een self-fullfilling database hebben verzonnen willen we alles zo ontwerpen dat wij er relatief weinig direct werk aan overhouden. Dat wil zeggen dat we onze eigen banen kunnen behouden (misschien 1 dag in de week volgend jaar).

 

De specifieke vraag is als volgt: Ik ben op zoek naar de meest praktische manier om de telefonie af te handelen voor een relatief goedkope manier. We verwachten weinig telefoonverkeer maar willen het wel beschikbaar stellen 'voor het geval dat'. Deze helpdesk zal ik dan waarschijnlijk zelf bedienen tijdens werktijd (waar ik ook de vrijheid voor krijg) met als vereiste ik geen werk laat liggen en uren strak bijhoud. Overigens zal ik maar een gelimiteerd aantal dagen deze dienst willen verschaffen.

 

Wat zijn momenteel de opties die ik zie:

 

1. Skype

Een skype-account is relatief snel gemaakt en het gebeld worden zou moeten kunnen met een oplossing van Budgetphone. Nu mis ik alleen de mogelijkheid nog tot een melding wanneer de account dicht is (lees: computer afgesloten). Met zo'n SkypeIn-nummer kan je gebeld worden en met wat tegoeden kunnen we ook het uitgaande verkeer overzien. Meer in het Skype-topic.

 

2. 088-nummer i.s.m. mobiel

Een mobiele prepaid-telefoon met een 1-malige betaling van 250 euro voor een 088-telefoonnummer. Dit nummer wordt gekoppeld zodat mensen ons kunnen bellen en de eventuele keer dat wij een telefoontje moeten plegen kan ook opgelost worden ook al bel je dan wel met het prepaid-nummer. Die 250 euro starttarief is wel te overzien maar toch blijft het aan de hoge kant. Meer hierover in het 088-topic.

 

3. VoIP-nummer

Bij Budgetphone staat ook een VoIP-nummer voor bijvoorbeeld VoIPbuster maar hier hoor ik slechte verhalen over. Slecht gehoor en het nummer dat spontaan niet meer zou werken.

 

4. Hosted VoIP

Het uitbesteden van VoIP is ook een mogelijkheid maar de kostenplaatjes die ik momenteel voorbij zie komen zijn te hoog voor een startende onderneming.

 

5. VoIP op een router

Op mijn werk staat een modem met VoIP welke niet gebruikt wordt en eventueel wel gebruikt zou kunnen worden. Over deze oplossing kan ik zo snel geen bijpassende informatie vinden omdat er op internet nogal uitbunding met de term VoIP wordt gestrooid. In mijn ogen dien ik dan een nummer (zie 3) aan te vragen, een toestel en vervolgens een abbonement? Klinkt wederom erg prijzig.

 

Nogmaals mijn vraag: Ik ben op zoek naar een goede bruikbare oplossing om de telefonie te overzien. De bovenstaande 5 oplossingen zijn degene die ik zie en momenteel neig ik nog naar nr 1 en 2 maar ik weet niet precies hoe betrouwbaar het een of het ander zijn. Graag zou ik jullie meningen, ervaringen en visie horen over deze onderwerpen of eventueel een nog niet genoemde variant.

 

Joost

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Wij maken sinds kort ook gebruik van een voip dienstverlener. Kost echt helemaal niets in vergelijking wat we ermee kunnen.

 

We hebben meerdere lijnen,kunnen mensen in de wacht zetten,muziekje erbij,keuzemenus laten draaien en doorschakelen is te regelen via internet.

 

Tevens maken wij per 1 oktober gebruik van een telefoonservice die de telefoontjes aannemen als wij of te druk zijn of in de zon zitten. Die telefoonservice is een HL deelnemer. Mocht je zijn gegevens willen dan pm je me maar. Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hier maken wij gebruik van, misschien heb je er wat aan.

'Gewoon' telefoonnummer aanvragen bij een Voip provider. Wij gebruiken Voip Planet, nederlands bedrijf. Je kunt een regio naar keuze nemen. Voordeel: geen 'raar' nummer zoals 08X, maar vertrouwd 020, 072-achtig nummer. We hebben een Siemens Voip telefoon. Dit is een DECT telefoon, met een aansluiting voor een analoge lijn en ook een ethernet-aansluiting. Je stelt hier je Voip account op in, en kunt gebeld worden en bellen met je zakelijke nummer. Hij laat op de handsets zien of er op jouw Voip nummer wordt gebeld.

Voip Planet werkt eigenlijk gewoon goed. Heeeel af en toe een iets mindere kwaliteit maar voor 2,50 euro per maand prima te doen. Klanten merken het verschil niet. Ze bieden online overzichten met inkomende en uitgaande gesprekken. Er is ook de mogelijkheid om na x seconden naar een ander nummer, bijvoorbeeld mobiel, door te schakelen. Nee geen banden met dit bedrijf, er zijn vast andere bedrijven met een vergelijkbare dienstverlening.

 

Mobilenergy = Energie onderweg. zonne-energie, omvormers etcetera. Duurzame mobiele energie.

http://www.mobilenergy.nl

Link naar reactie
  • 0

Wij maken sinds kort ook gebruik van een voip dienstverlener. Kost echt helemaal niets in vergelijking wat we ermee kunnen.

 

We hebben meerdere lijnen,kunnen mensen in de wacht zetten,muziekje erbij,keuzemenus laten draaien en doorschakelen is te regelen via internet.

 

Tevens maken wij per 1 oktober gebruik van een telefoonservice die de telefoontjes aannemen als wij of te druk zijn of in de zon zitten. Die telefoonservice is een HL deelnemer. Mocht je zijn gegevens willen dan pm je me maar. Ik ben er in ieder geval tevreden mee.

 

Danny

Ongetwijfeld Marcel (QuDo) of Ronny zijn beide aan te raden!

 

Hun "VOIP-leverancier" regelt ook die 085-nummers voor me!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.