• 0

Klant vraagt opheffing contract

Hallo mensen,

 

Ik heb op 17 juli jl. met een klant die een groot abonnement bij mij van een massage wou afnemen een contract opgesteld, gezien de klant dit abonnement niet in 1 keer kon betalen. De klant is gesteld om in 4 termijnen te betalen, waarbij nog 2 termijnen te gaan zijn. Echter heeft de klant zo'n 2 weken geleden een diagnose gekregen van een arts met een soort van spier-reuma. De klant heeft inmiddels een deel van het abonnement opgemaakt, maar ziet nu wel weer op om te komen voor een behandeling. In dat opzicht kan ik me het voorstellen, want de behandelingen zijn gevoelig in combinatie met deze spier-reuma. Echter heb ik in privétijd ook best veel tijd besteed aan de klant om een goede behandelingsbegeleiding mee te geven, waar deze klant wel van gebruik gemaakt heeft.

 

Nu speelt dus dat ze er tegenop ziet en het contract wil gaan opheffen. Ze heeft nog meer dan de helft van de minuten open staan. Ikzelf ben hierop tegen omdat ik recent wel een nieuwe behandelmethode heb geleerd, die de klachten kunnen verlichten. Echter is de afstand tussen de klant en mijn praktijk 2 uur reizen en mag de behandeling maximaal 30 minuten toegepast worden. Ook is spier-reuma geen contra-indicatie (dus dat je niet mag behandelen) voor massages in het algemeen, dus ik heb zoiets van; er zijn voldoende behandelmethoden om toch de resterende minuten nog op te maken. Ze heeft nog tot 17 juli 2011 om de resterende minuten op te maken, dus dat is lang genoeg. Daarnaast wist ze vooraf natuurlijk dat de afstand tussen het woon-adres en mijn praktijk 2 uur reizen was, dus ik vind dat eigenlijk een waardeloos argument. Tenslotte is het dus nog zo dat ik voldoende opties biedt, alleen de klant wil deze niet aannemen. Oplossingen zijn er dus nog voldoende, maar de klant wil puur het abonnement terug draaien na deze indicatie. Ik zie het ook een beetje zo bij een abonnement in vergelijking met de telefoonaanbieder; als je niet belt, betaal je ook voor je abonnement, omdat je dat bent overeengekomen

 

Is het verstandig vast te houden aan het huidige abonnement/contract?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Ik vind van niet. Dat gezeur in Nederland over contracten en offertes, het is verdorie een dienst, plan gewoon nieuwe klanten in. Als iemand 24 uur van te voren afzegd heb je in mijn ogen misschien nog (een beetje) recht.

 

Wens die man/vrouw succes met de reuma (kun je daar beter van worden?)

 

Link naar reactie
  • 2

 

Handtekening is handtekening. Betalen zal en moet ze. Komt ze vroegtijdig te overlijden, dan kun je altijd nog de nabestaanden aanspreken. Of een vordering op de boedel leggen. Elke cent zal en moet eruit komen. Niet masseren; persen! Stampen, dwingen, draaien. Lukt het linksom niet, probeer het rechtsom. Verlang doktersbewijs! Laat bloedproeven doen! Contract is contract; geen greintje medeleven vereist.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Dat gezeur in Nederland over contracten en offertes...

Ja, stel je voor dat je als ondernemer iets van zekerheid of continuiteit zou willen hebben, toch? ::)

 

Romano - het is vervelend voor die klant, maar het is niet terecht als jij de dupe zou worden van veranderde omstandigheden/inzichten aan haar kant. Zij heeft het risico genomen een abonnement te nemen, en dat ze daar niet (compleet) van gebruik wenst te maken betekent niet dat ze geen verplichtingen tegenover jou heeft.

 

Strikt genomen moet ze dus gewoon betalen, of ze nou alsnog langskomt of niet. Of je coulant wilt zijn is natuurlijk helemaal aan jou om te beslissen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind ook dat aan dit contract te veel bijzondere kantjes zitten om gewone nakoming te eisen.. De reisafstand van 2 uur is ongebruikelijk lang, waarschijnlijk uit de motivatie "ik moet toch wat" om de klachten te verminderen. Daarbij vind ik dat door de diagnose een nieuwe situatie is ontstaan, dit soort zaken heeft ingrijpende gevolgen voor de klant in kwestie. Ik vind dat bij dit soort zaken niet de technische juistheid van de behandeling voorop moet staan maar ook de gevoelsmatige juistheid van de behandeling en kennelijk vind de klant dit niet meer de juiste behandeling voor haar, er is ook geen medisch advies om er juist mee door te gaan, mogelijk heeft de behandelend arts zelfs aangegeven dat hij de behandeling niet effectief acht. Je geeft zelf aan dat de behandelingen gevoelig / pijnlijk zijn..

 

Alles bij elkaar vind ik het een bijzonder verhaal en dat moet je niet met een verwijzing naar de algemene voorwaarden of standaard regels moet willen handhaven, sommige zaken vragen om een uitzondering en dit lijkt me een goed voorbeeld daarvan. Dus geef de klant gewoon de mogelijkheid om af te zien van het verdere gebruik van het abonnement en laat de volgende termijnen voor wat het is.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
...sommige zaken vragen om een uitzondering en dit lijkt me een goed voorbeeld daarvan.

Tsja, als je het eerste bericht terugleest heeft Romano al een betalingsregeling geaccepteerd, wat hij normaal niet doet, en er ook prive flink wat tijd in gestoken.

 

Van de kant van de klant blijkt alleen maar "dat ze er tegenop ziet", terwijl Romano zegt wel een zinvolle behandeling te kunnen geven.

 

En dat van die 2 uur rijden wist ze, zoals gezegd, vooraf al natuurlijk. Destijds was dat blijkbaar geen bezwaar.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind ook dat aan dit contract te veel bijzondere kantjes zitten om gewone nakoming te eisen.. De reisafstand van 2 uur is ongebruikelijk lang, waarschijnlijk uit de motivatie "ik moet toch wat" om de klachten te verminderen. Daarbij vind ik dat door de diagnose een nieuwe situatie is ontstaan, dit soort zaken heeft ingrijpende gevolgen voor de klant in kwestie. Ik vind dat bij dit soort zaken niet de technische juistheid van de behandeling voorop moet staan maar ook de gevoelsmatige juistheid van de behandeling en kennelijk vind de klant dit niet meer de juiste behandeling voor haar, er is ook geen medisch advies om er juist mee door te gaan, mogelijk heeft de behandelend arts zelfs aangegeven dat hij de behandeling niet effectief acht. Je geeft zelf aan dat de behandelingen gevoelig / pijnlijk zijn..

 

Alles bij elkaar vind ik het een bijzonder verhaal en dat moet je niet met een verwijzing naar de algemene voorwaarden of standaard regels moet willen handhaven, sommige zaken vragen om een uitzondering en dit lijkt me een goed voorbeeld daarvan. Dus geef de klant gewoon de mogelijkheid om af te zien van het verdere gebruik van het abonnement en laat de volgende termijnen voor wat het is.

 

Voor mijn idee heb ik al héél veel water bij de wijn gedaan specifiek voor deze klant;

- Door de klant in 4 termijnen te laten betalen, wat tevens ze zelf mocht beslissen zodat het behapbaar voor haar blijft

- privétijd (niet declarabel dus) in de klant gestoken

- De klant wist wat de afstand was, dus de afstand moet geen probleem zijn geweest, dat kon eerder ook

 

Daarnaast beschik ik dus over nieuwe technieken waarbij je heel specifiek voor deze aandoening kan werken; ik dan dus een degelijk alternatief bieden.

Link naar reactie
  • 1

Ja, stel je voor dat je als ondernemer iets van zekerheid of continuiteit zou willen hebben, toch? ::)

 

Ik geloof dat wij al eens eerder "in de haren hebben gelegen" in een ander topic. Het lijkt wel alsof ik het structueel oneens ben met je ;D

 

Deze houding is nu PRECIES de reden dat ik SLECHTS 2 abbonnementen in Nederland heb, voor mijn mobiele telefoons. Hosting, development, alles in het buitenland, reden? Als ik niet meer betaal = geen dienst meer, en dat werkt van 2 kanten heeeeeeel goed.

 

********************

 

En dit geval, met een consument vind ik nog erger, komop zeg, een massage salon.

 

Ik heb nooit gebruik hoeven maken van een masseur, maar mijn vriendin gaat regelmatig. Die is hypermobiel, een been soms langer als de ander (of korter als de ander, geen idee of benen korter of langer kunnen worden) dan word dat weer gemasseerd en is het weer goed voor een tijdje. "Bij verhindering graag 24 uur van te voren laten weten aub" staat erop het afspraken kaartje, en zo hoort het ook. (vaak word een volgende behandeling al ingeplanned en is het nog onzeker of het nodig is op die datum!)

 

Misschien (kan ik niet opmaken uit je post) heb je korting gegeven en die over die 4 termijnen uitgesmeerd, leer daar dan van, in het vervolg verreken je korting in je laatste betaling, dan weet je in iedergeval zeker dat je je "kosten" eruit hebt.

 

Kosten/winsten bereken ik trouwens per jaar, en niet per klant, er zullen altijd klanten zijn die meer kosten dan dat ze opbrengen.

 

Over wat voor een bedrag praten we eigenlijk? En word hiervan (een gedeelte) vergoed door de CZ ?

Link naar reactie
  • 0

Het resterende bedrag wat nog open staat is 305 euro, niet vergoed door zorgverzekeraars..

 

En de klant heeft uiteindelijk toch een contract getekent met daarin rechten en plichten? plichten zijn voor haar om te betalen, haar recht om de resterende minuten tot 17 juli volgend jaar te gebruiken.

 

Mensen kunnen een keuze bij mij maken; of mensen maken steeds een losse afspraak, betalen ze iets meer voor, maar voor mij wat meer risico, of ze betalen voor een "flex-abonnement" waar ze X-aantal minuten nemen en betalen daar een bedrag voor en kunnen ze zelf bepalen hoe ze die minuten indelen. Deze klant koos voor een flex-abo en daar zitten de rechten en plichten dan aan. Er is tijd genoeg om de resterende minuten op te maken.

Link naar reactie
  • 0
Ik geloof dat wij al eens eerder "in de haren hebben gelegen" in een ander topic. Het lijkt wel alsof ik het structueel oneens ben met je ;D

Oh, dat zou zomaar kunnen - je zou ook niet de enige zijn. Ik heb ook wel eens een 'onenigheidje' met Romano meegemaakt. ;)

edit: ik moest even denken, maar dat was dat draadje over prijzen op websites - dat stelde helemaal niets voor!

 

Maar wat die houding betreft, om niet teveel off-topic te raken (ik ben nu met een rechtzaak bezig omdat ik zaken NIET in een contract had opgenomen en daardoor dik 20K ben misgelopen, dus zo'n strak plan is het niet om contracten achterwege te laten) - een contract is iets dat je beiden aangaat. Dat jij daar niet van houdt en daarom geen abonnementen wilt afsluiten is prima, en je goed recht, maar in deze discussie een beetje irrelevant. Deze klant heeft namelijk WEL een abonnement afgesloten, en helaas voor haar is dat een bindend iets.

 

Daarentegen - als ik dan het bericht van Romano daaronder lees, en zie dat het om 300 euro gaat, dan denk ik wel bij mezelf "is dat de moeite van deze discussie nou echt waard?" In theoretische zin misschien wel, maar in praktische zin? Ik zou mijn schouders ophalen en verder gaan - da's een stuk produktiever.

Link naar reactie
  • 0

Het resterende bedrag wat nog open staat is 305 euro, niet vergoed door zorgverzekeraars..

 

En de klant heeft uiteindelijk toch een contract getekent met daarin rechten en plichten? plichten zijn voor haar om te betalen, haar recht om de resterende minuten tot 17 juli volgend jaar te gebruiken.

 

Ik zeg ook niet dat je geen recht erop hebt. Dat weet je zelf ook wel. Maar je vraagt een meening, mijn meening is dat dat in Nederland veel te ver is doorgeschoten, en al helemaal voor dit soort diensten. Dat een ondernemer zijn centen wilt zien vind ik meer dan normaal, je werkt er voor, maar die overige minuten is niet voor gewerkt.

 

 

 

Mensen kunnen een keuze bij mij maken; of mensen maken steeds een losse afspraak, betalen ze iets meer voor, maar voor mij wat meer risico, of ze betalen voor een "flex-abonnement" waar ze X-aantal minuten nemen en betalen daar een bedrag voor en kunnen ze zelf bepalen hoe ze die minuten indelen. Deze klant koos voor een flex-abo en daar zitten de rechten en plichten dan aan. Er is tijd genoeg om de resterende minuten op te maken.

 

Keuzes voor consumenten zijn heel goed naar mijn idee. Zonder dat ik me wil bemoeien met hoe je je zaak moet runnen zou ik persoonlijk het toch anders doen. Ik heb in het verleden een winkel gehad met diensten, en er kwamen ook handelaren en "grootsprekers" die allemaal korting wilden omdat ze 100den diensten wilden afnemen (in de loop van de tijd). Nou goed, korting voor jou, eerste 10 = normale prijs volgende 20 = 20% korting volgende 50 = 30% korting (ik weet de % niet meer precies).

 

Dit hele board staat vol met klachten over contracten (allebedrijven.nl bijvoorbeeld) Nu snap ik dat je die vrouw er niet ingeluisd hebt met een babbel -fax trucje, maar komt op hetzelfde neer, klant (consument) heeft geen behoefte meer aan de dienst, en wilt ervanaf, en jij hebt geen (extra) kosten / verliezen door die afspraak, zeg het dan gewoon af.

 

Volgens mij is een massage ook voor de innerlijke rust, geef haar die dan :)

Link naar reactie
  • 1

Romano,

 

Nee, ik denk dat je beter niet aan het contract kunt vasthouden.

 

Nu heb ik weinig ervaring met ondernemen dus neem me niet kwalijk als ik dit vanuit mijn gezond verstand benader.

 

Je vergelijkt massage met een telefoondienst. Dat vind ik juist zolang het om standaard massage gaat, ik bedoel de massage die je voor je comfort geniet zoals een sportmassage. Maar als het om behandeling van een chronische aandoening gaat dan is alles niet meer zo zwart-wit. Hierbij vraag ik me af hoe realistisch een contract is waarmee je de patiënt "vast pint" op (mede-) behandeling door jou?

 

Ik weet natuurlijk niet in welke mate je de opbrengst van dit contract nodig hebt. Het moet natuurlijk niet "levensbedreigend" zijn voor je onderneming maar als het even kan zou ik deze kwestie positief proberen te benaderen door:

 

1) Per nette brief direct het contract beëindigen en de klant laten weten dat ze gewoon welkom is om tegen contante betaling jouw nieuwe behandelmethode te komen genieten

2) Mezelf daarmee de nadelen van vasthouden aan het contract besparen (nog meer tijd, stress, negativiteit)

3) De nieuwe behandelmethode toevoegen aan je portfolio en jezelf daarmee promoten

4) Uit dit voorval leren dat contracten helaas niet altijd de hoogste prioriteit hebben

 

Slechts mijn nederige mening,

Strike

Link naar reactie
  • 0

Hallo Romano,

 

Ik weet niet of jij voor deze overeenkomst dezelfde voorwaarden hebt gehanteerd als op je site staan, maar daarin lees ik:

 

Indien er tijdens de behandeling een ziekte optreedt dat die invloed heeft op de behandeling van de Opdrachtgever, zal de behandeling per direct worden gestaakt door de Opdrachtnemer en worden overgelaten aan een fysiotherapeut en/of arts.

 

Nu kun je natuurlijk eindeloos discussiëren over het feit of de ziekte is opgetreden tijdens de behandeling, maar de ziekte is wel tijdens die behandeling gediagnosticeerd. En die ziekte heeft invloed op het resultaat van jouw behandeling, misschien niet in jouw beleving, maar wel in die van jouw cliënt.

 

Er zijn veel gevallen waarin je moet vasthouden aan naleving van een overeenkomst, maar dit is in mijn optiek zo'n valide uitzondering.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Die voorwaarde is gebaseerd op het feit als ik het niet kan behandelen en de ziekte dus een absolute (tijdelijke) contra-indicatie is. Echter beheers ik een massagetechniek die zeer specifiek voor deze ziekte van spier-reuma bestemd is en waar ik voldoende scholing voor heb genoten. Dus in die zin zijn de effecten dat na de behandeling het eerst pijnlijker is, maar na afloop van deze fase, je toch fitter bent. Het lichaam moet namelijk eerst afvalstoffen verwerken voordat je de positieve ervaring kunt hebben van een massage.

 

De ziekte heeft in zoverre invloed op de behandeling, dat er een andere weg ingeslagen moet worden, waarin de resultaten ook anders zijn. Echter zijn er genoeg mogelijkheden om toch de behandeling plaats te laten vinden; er is geen reden om het contract op te heffen.

Link naar reactie
  • 1

Die voorwaarde is gebaseerd op het feit ...

Ik heb geleerd altijd voorzichtig te zijn met het interpreteren van voorwaarden. Als je voor een rechter je Algemene Voorwaarden moet gaan uitleggen, trek je regelmatig aan het kortste eind.

 

Los van het feit dat ik dit een bijzondere situatie vind die wat mij betreft in aanmerking komt voor een hart-massage (alleen strijken) ...

Link naar reactie
  • 0

Je kunt aardig zijn of consequent. Twee opties. Wat kun je bij iedere optie winnen of verliezen?

 

Consequent zijn: je krijgt je 302 euro terug. Je prive tijd ben je gewoon kwijt, dat was ook een risico aan jouw kant, helaas verloren.

 

Aardig zijn: Misschien maak je wel een goede naam/reclame om 'm stop te zetten? Als je dat niet doet is de de kans een stuk groter dat zij geen nieuwe klanten tipt.

 

Ik denk dat de keuze in z'n situatie ook afhangt van de branche waar je in zit en dan met name wat de klant verwacht. Ja, zelfs met contract.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 1

Zoals een compagnon van me vroeger altijd zei: Wil je gelijk of wil je geluk?

 

Ik ben het eens met de meeste mensen hier.

Probeer deze negatieve situatie om te draaien in een (mogelijk) positieve.

 

Doe even moeilijk: "kan eigenlijk niet... contract... tijd geinvesteerd... etc"

 

En draai het dan naar een positief iets: "maar... begrip voor u situatie... als u zich weer wat beter voelt... beste met u voor... etc"

 

Dan ben je nu 300 euro 'kwijt' maar heb je laten zien dat je een begripvol ondernemer bent die niet alleen maar aan geld en contracten denkt.

Link naar reactie
  • 0

Romano,

 

Ik zou jouw klant per brief laten weten dat ze tot einde contractdatum welkom is voor verdere behandeling, na de datum eindigt het contract.

 

Als een persoon te horen krijgt van een arts dat dat men een chronische ziekte heeft, verandert er ook psygisch iets bij een persoon.

Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, misschien is jouw klant op dit moment erg bezig met de diagnose en heeft ze op dit moment geen behoefte meer aan een verdere behandeling.

 

Dat laatste kan zo weer veranderen en de klant kan dan ook weer gaan bellen voor een vervolgafspraak.

Dan kun je je nieuwe behandelmethode voorstellen en vanaf dat moment ben jij de vakman.

 

En de tijd die je erin hebt gestoken, dat is ondernemersrisico.

 

Voor dit kleine bedrag, waar je niet rijk van wordt en waar je ook niet arm van wordt, handel professioneel ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt aardig zijn of consequent. Twee opties. Wat kun je bij iedere optie winnen of verliezen?

 

Consequent zijn: je krijgt je 302 euro terug. Je prive tijd ben je gewoon kwijt, dat was ook een risico aan jouw kant, helaas verloren.

 

Aardig zijn: Misschien maak je wel een goede naam/reclame om 'm stop te zetten? Als je dat niet doet is de de kans een stuk groter dat zij geen nieuwe klanten tipt.

 

Ik denk dat de keuze in z'n situatie ook afhangt van de branche waar je in zit en dan met name wat de klant verwacht. Ja, zelfs met contract.

 

Ik heb ook niet de verwachting dat ze nieuwe klanten gaat tippen, daarvoor is de afstand naar mijn idee te groot, ze woont in Utrecht en ik voer praktijk in Groningen, dus ik zie geen mogelijkheden om hierin enigszins door te groeien of nieuwe klanten te krijgen.

 

Romano,

 

Ik zou jouw klant per brief laten weten dat ze tot einde contractdatum welkom is voor verdere behandeling, na de datum eindigt het contract.

 

Als een persoon te horen krijgt van een arts dat dat men een chronische ziekte heeft, verandert er ook psygisch iets bij een persoon.

Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, misschien is jouw klant op dit moment erg bezig met de diagnose en heeft ze op dit moment geen behoefte meer aan een verdere behandeling.

 

Dat laatste kan zo weer veranderen en de klant kan dan ook weer gaan bellen voor een vervolgafspraak.

Dan kun je je nieuwe behandelmethode voorstellen en vanaf dat moment ben jij de vakman.

 

En de tijd die je erin hebt gestoken, dat is ondernemersrisico.

 

Voor dit kleine bedrag, waar je niet rijk van wordt en waar je ook niet arm van wordt, handel professioneel ;)

 

 

Tuurlijk is dat ondernemersrisico. Echter ga je ervan uit dat er zoveel tijd over word afgesproken. Het is ook meer een probleem geworden voor deze mevrouw omdat ze in termijnen kon betalen; als je in 1 keer zou betalen, zal dit probleem vanuit de klant niet worden voorsgesteld..

 

Ik begrijp dat je dus nu gemasseerd hebt aan een lager tarief dan normaal omdat een groot aantal behandelingen in het vooruitzicht stond? Als je dan met die vrouw afspreekt dat zij alsnog het normale tarief betaalt voor de behandelingen die ze reeds gekregen heeft en het abonnement dan vervalt?

 

Dat klopt, deze persoon heeft vooraf tegen een aantrekkelijke korting een abonnement aangeschaft omdat ze gelijk een groot aantal minuten "inkocht", alleen afbetaalde in 4 termijnen. 2 termijnen zijn voldaan, 2 termijnen zijn nog te voldoen.

 

Waar ik zelf aan zit te denken om te melden is dat ik normaal gesproken geen contracten ophef om een aantal redenen die ik dan ook benoem, maar dat ik toch besluit om het te splitsen, dus de 2 termijnen nog 1 termijn van te maken, de laatste termijn kwijtschelden en krijg je een middenweg. Aantal minuten wat open staat word nog aangepast en heeft de dame tijd genoeg om nog resterende minuten te besteden tot einde contractdatum.

Link naar reactie
  • 0

waar heb ik dit nou eerder gezien....

 

Is het verstandig vast te houden aan het huidige abonnement/contract?

 

er is geen reden om het contract op te heffen.

 

Harrie Vermegen zou zeggen: Vraag het ons dan niet!!

 

Je vraagt een mening, die wordt gegeven en je probeert ze te weerleggen…

Als jij vindt dat je in je recht staat om vast te houden aan t contract, moet je dat doen. Zakelijk is dat misschien zelfs zo.

Bij mij zou je in ieder geval elk krediet hebben verspeeld.

 

 

Als een persoon te horen krijgt van een arts dat dat men een chronische ziekte heeft, verandert er ook psychisch iets bij een persoon.

Je leven zal nooit meer hetzelfde zijn, misschien is jouw klant op dit moment erg bezig met de diagnose en heeft ze op dit moment geen behoefte meer aan een verdere behandeling.

En de tijd die je erin hebt gestoken, dat is ondernemersrisico.

Voor dit kleine bedrag, waar je niet rijk van wordt en waar je ook niet arm van wordt, handel professioneel ;)

 

Ik denk dat het daarom gaat en dat je het zakelijke gevoel opzij moet zetten.

Maar goed, jouw toko, onze mening.

 

Succes

ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 2

 

Voor mijn idee heb ik al héél veel water bij de wijn gedaan specifiek voor deze klant;

 

-

- privétijd (niet declarabel dus) in de klant gestoken

-

 

 

Tijd is geen probleem, gezien de hoeveelheid niemandalletjes die jij op dit forum plaatst. Ik krijg zo de rillingen van dit soort gezeur, dat ik van m'n leven geen massage meer nodig heb. Je hebt een afspraak met een klant voor een dienst in termijnen in ruil voor een betaling in termijnen. Er gebeurt iets waardoor ze geen gebruik meer kan maken van jouw diensten (of wil, want dat kan ik levendig voorstellen), dus dan is het relatief simpel om de dienst te staken. De tijd die je nu in deze kwestie steekt is een veelvoud van de tijd die het je al gekost heeft.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.