• 0

Keuze freelance of managementovereenkomst

Recent ben ik in gesprek gekomen met een bedrijf wat mij graag aan zich wil binden en naast vak-/kennisinhoudelijke capaciteit ook graag een bijdrage van mij verwacht in acquisitie, relatiebeheer, maar ook o.a. coaching van medewerkers. Wat is dan de beste contractvorm om dit weg te schrijven voor mij als eenmanszaak: een freelance-overeenkomst of een managementovereenkomst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag poortwijn

 

een managementovereenkomst speelt vaak alleen als iemand het bestuur van een BV op zich neemt of gaat werken voor een dochter BV terwijl hij bij de holding BV in dienst is.

 

In dit geval is een freelance-overeenkomst of overeenkomst van opdracht de juiste manier.

 

Let nog wel even op de mogelijke gevolgen bij het hebben van 1 of erg weinig opdrachtgevers en vraag een VAR verklaring aan: http://www.belastingdienst.nl/variabel/verklaring_arbeidsrelatie/download/.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Recent ben ik in gesprek gekomen met een bedrijf wat mij graag aan zich wil binden en naast vak-/kennisinhoudelijke capaciteit ook graag een bijdrage van mij verwacht in acquisitie, relatiebeheer, maar ook o.a. coaching van medewerkers. Wat is dan de beste contractvorm om dit weg te schrijven voor mij als eenmanszaak: een freelance-overeenkomst of een managementovereenkomst?

 

Ik wil je dit ook nog meegeven:

 

- maak een offerte, met daarin het aantal uren en dagen dat je voor hen wilt/gaat werken;

- vermeld ook welke werkzaamheden je voor hen gaat verrichten;

- zet ook het bedrag dat je voor deze werkzaamheden (eventueel deze werkzaamheden splitsen) wilt ontvangen;

- vermeld de begin en eind datum.

- laat de offerte tekenen voor akkoord

 

Op deze manier laat je zien dat je ondernemer bent, heb je de afspraken duidelijk op papier en kun je zelf aangeven hoeveel uren je wilt werken en op welke dagen.

 

Succes.

 

Hartelijke groet van Hetty Dalsheim

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.