• 0

Permanent magneet motor?

Laat ik ook eens een poging wagen.

 

Mijn concept/idee voor een permanent magneet motor (zie bijlage = animated GIF = boven aanzicht).

 

Klik op de afbeelding voor de animatie!

 

Blokjes zwart = magneet (+)

Blokje grijs = magneet (-)

Staafje rood = plaatje Mu-metaal (ter afscherming van magnetisme)

 

 

Ik ben zelf al aan het bouwen geslagen, maar ben gewoon niet handig genoeg (m'n vingers al een aantal keer gekneusd tussen 2 magneten enzo).

 

Ben benieuwd naar jullie reacties en of iemand het wil/kan bouwen.

 

Clip.thumb.gif.90ec1af2d7b333476fd37e7c80ac9134.gif

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De denkfout die sommige reageerders hier maken, is te denken dat de werking van deze motor makkelijk te weerleggen is, doordat het een perpetuum mobile is. Dat is niet zo. Je kunt niet zeggen: "haha, look at the law of preservation of energy (I can do physics, me)", want die uitleg is nog te abstract, en is daardoor geen uitleg. De reageerder begrijpt niet waarom de motor niet werkt.

 

Aparte logica hou je er op na; een uitleg is abstract dus is het geen uitleg. Daarnaast is de wet van behoud van energie niet abstract. Je moet de wet alleen even doorgronden. Daar zijn meestal wat voorbeelden, vaak in de vorm van ogenschijnlijk werkende perpetuum mobile, voor nodig. Ga je zonder deze randvoorwaarde zo'n systeem analyseren dan kun je eindeloos in rondjes door blijven gaan.

 

Voor wie dat toch wil doen: een permanente magneet is niet echt permanent. Onder invloed van een magnetisch veld neemt het eigen veld af. Hoewel de energie in een gesloten systeem gelijk blijft (iets andere schrijfwijze van de wet) zou je mogelijk gebruik kunnen maken van de entropieverandering van de magneten om de motor te laten draaien. Zal niet oneindig duren, maar misschien lang genoeg om een investeerder te imponeren ;)

Link naar reactie
  • 0

Schiet me lek :) ik snap er werkelijk weer helemaal niets van. Koning keizer admiraal. En wat nog meer. (zal wel met ondernemen te maken hebben)

 

Wordt het echt geen tijd voor een "wauwel topic":P

koning, keizer, admiraal... popla kennen ze allemaal..

 

Voor mij ook een topic waar ik geen touw aan vast kan knopen en dat komt dan vooral door mijn gebrekkige kennis over dit soort technieken, snap opeens een wel beetje hoe sommige (beginnende) ondernemers zich moeten voelen op het gebied van administratieve en fiscale regels, waar ik me dan weer thuis in voel.. en ik snap ook dat sommige dan denken "dat ga ik nooit snappen, een gevoel wat ik hier bij dit topic krijg..

 

Ik vraag me wel af wat dit nog met ondernemen te maken heeft.. ik bedoel het heeft voor mij hetzelfde abstractie nivo of voor sommige van jullie een stamrecht bv.. maar ik snap zo weinig van dit verhaal dat ik niet eens durf te beweren dat het niets met (innovatief) ondernemerschap te maken heeft... ;D

 

of toch? is dit nu een serieuze innovatie te noemen die tot ondernemerschap kan leiden of toch meer een leuke brainstorm topic waar diverse techneuten en natuurkundigen en weetnietwat-kundigen lekker kunnen filosoferen en hier en daar sneren.. vooral ter vermaak..

Link naar reactie
  • 0
of toch? is dit nu een serieuze innovatie te noemen die tot ondernemerschap kan leiden of toch meer een leuke brainstorm topic waar diverse techneuten en natuurkundigen en weetnietwat-kundigen lekker kunnen filosoferen en hier en daar sneren.. vooral ter vermaak..

 

Norbert heeft het mooi samengevat met 'vrijdagmiddag topic'. Dus nee, geen potentieel. Idee is al vaak geopperd en uit den treure besproken.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me wel af wat dit nog met ondernemen te maken heeft.. ik bedoel het heeft voor mij hetzelfde abstractie nivo of voor sommige van jullie een stamrecht bv.. maar ik snap zo weinig van dit verhaal dat ik niet eens durf te beweren dat het niets met (innovatief) ondernemerschap te maken heeft... ;D

Higherlevel is/was (ook) een forum voor technostarters, waarbij het accent dus meer op het technische vlak ligt. Vandaar dat technische onderwerpen als deze kunnen opduiken. Zie ook het Technostarter gedeelte van dit forum :)
Link naar reactie
  • 0

Higherlevel is/was (ook) een forum voor technostarters, waarbij het accent dus meer op het technische vlak ligt. Vandaar dat technische onderwerpen als deze kunnen opduiken. Zie ook het Technostarter gedeelte van dit forum :)

 

laten dat nou net de groepen zijn die ik heb uitgezet zodat ze niet op mijn home-page met berichten verschijnen omdat ik erg weinig affiniteit heb met deze onderwerpen.. dus meestal zie ik dat soort vragen dus niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Techniek is een leuk en intrigerend onderwerp voor technische ondernemers. Het wordt alleen wat melig als er studentiek mee wordt omgegaan. Het plaatsen van een probleem in een ondernemersraam is wel heel interessant en komt hier regelmatig aan de orde. Het probleem moet dan wel vanuit het ondernemersveld worden aangepakt en niet hypothetisch. Er moet dus een ondernemersperspectief in zitten, waardoor het meerwaarde kan bieden. De meeste ondernemers-vragen gaan echter over bijzaken, zoals administratie en belastingen e.d. Dat komt omdat de technische informatie over het algemeen wel in brochures en handleidingen van leveranciers te vinden zijn. Het topic over de nieuwe verbrandingsmotor heeft ook een heel andere wending gekregen dan de TS ermee heeft bedoeld. Er wordt door menigeen over de technische haalbaarheid gediscuteerd en men vergeet dat de TS inzichtelijke hulp heeft gevraagd aangaande het op de markt brengen van die motor. Nou snap ik ook wel dat dat laatste alleen kan als je aan allerlei voorwaarden kunt voldoen en nu is de discussie dus op het voorwaarden-niveau blijven hangen. Hopelijk kunnen we daar weer snel naar de oorspronkelijk inhoud van de vraag. Dat zal volgende week blijken. Dit topic leidt dus tot evenveel als het ontwerp. Niets dus!

Link naar reactie
  • 0

Aangezien de vrijdagmiddag bijna voorbij is, en de post van PJ mooi als afsluiting gebruikt kan worden gaat dit topic dus op slot

 

HL is een ondernemersforum. Enige raakvlakken met ondernemen is dus wenselijk en daarop wordt over het algemeen, en dus ook nu, gemodereerd.

 

Dit onderwerp leent teveel voor borrelpraat en men komt er geen stap verder mee dan het over en weer uitwisselen van al dan niet informatieve links die het al dan niet gelijk van TS proberen te ondersteunen of te ontkrachten.

 

Wellicht volgende week vrijdag weer een nieuwe borrelpraat. Over dit onderwerp kunnen geinteresseerden via pm verder bomen.

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.