• 0

Overdragen aandelen bv en holding

Hallo allemaal,

 

Mijn collega en ik zijn samen een evenementenbedrijf gestart, een bv met daarboven een holding, alles 50% gedeeld en nu is er, door tegenvallende cijfers en het wegvallen van contracten, geen vertrouwen meer door mijn collega in een goede toekomst van ons bedrijf ( ook omdat hij een hele goede vaste baan aangeboden heeft gekregen... )

Nu wil hij eruit stappen maar dan het liefst zonder bijkomst van een notaris, iets wat mijns inszien niet het wijste besluit is en derhalve stel ik u hier de vraag wat in uw ogen het beste verloop zal zijn, wel of geen notaris of alleen contracten enz...

 

Met vriendelijke groet, Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Peter,

 

We mogen veronderstellen dat je met de werkmaatschappij verder wilt gaan. (?) Dit betekent dat jullie het een en ander niet zonder notaris zullen kunnen regelen, want ik neem aan dat het de bedoeling is om zijn 50% aandelen over te nemen. Zonder notariële akte is geen andelenoverdracht mogelijk. Je kunt het derhalve niet met (onderhandse) akten regelen.

 

Groet,

 

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie
  • 0

De vraag is wat onder 'uitstappen' moet worden verstaan. Wil de partner van zijn aandelen af, dan ontkomen jullie niet aan een overdracht van aandelen en daarvoor is toch echt de tussenkomst van een notaris vereist. Als hij aandeelhouder wil blijven, maar geen dagelijkse leiding, etc. wil dan kun je dit onderling regelen door de aandeelhoudersovereenkomst aan te passen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Door mijn nachtelijk werk in de wegenbouw een 'verlaat' antwoord :-)

 

@ djluc; wij hebben een gezamelijke holding en gezamelijke werk bv.

@ Louis; ik ga inderdaad alleen verder met de werkmaatschapij alsmede ook de werk bv.

@ Edward en Joost; Mijn partner verwacht dat er geen winst zal kunnen worden gedraait en heeft daarom ook in samenspraak met mij zijn investering eruit gehaald, voor mij houdt dit in dat ik alles alleen mag doen en daarom ook in z'n geheel niks meer met hem te maken wil hebben op papier binnen het bedrijf, uit kosten overweging stelde hij voor de notaris over te slaan.

 

Mijn conclusie is dus via de notaris alle aandelen over nemen en hem uit te schrijven bij de kvk.

 

Bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.