• 0

Kunst/concept met een persoonlijk tintje

Beste Forum lezers,

 

Ik ben Chris, 28 jaar. Al een hele poos lees ik actief mee op het forum. Zeer interessant en erg leerzaam allemaal. Goed te zien dat mensen de moeite en tijd nemen om te reageren op vragen.

 

Om maar met de deur in huis te vallen…. Ik heb een idee!

Het idee is geboren uit het feit dat ik graag creatief bezig ben en door hetgeen ik in mijn omgeving zie gebeuren.

 

1.Als ik bij vrienden, kennissen, bekenden en familie kom zie ik redelijk vaak wat ik noem” China schilderijen”. Elke zgn. Art webshop op internet gooit u ermee dood. En wanneer er één werk verkocht wordt hangt na één uur exact hetzelfde werk weer in de digitale etalage. Weinig origineel en toch redelijk hoog geprijsd.

 

2.Een trend die ik waarneem is dat veel mensen iets origineels aan de muur willen maar hier niet het dure prijskaartje wat daaraan hangt voor willen betalen. Dus dan zelf maar aan de slag. Wat meestal toch niet zo’n succes blijkt achteraf… Resultaat: nog steeds geen originele “kunst” aan de muur!

 

Conclusie: Veel mensen willen dus iets origineels aan de muur. Het liefst tegen een schappelijke prijs. Ook proberen steeds meer mensen het zelf.

 

2 de point...

 

Na heel veel proberen, proberen en proberen heb ik een mengsel ontwikkeld waarmee ik op canvas structuren aanbreng. Verder zal ik u de technische details over de verf en het oplossen hiervan met andere middelen besparen.

 

Ik bewerk opgespannen canvasdoek met mijn eigen wondermiddel. Denk hierbij aan het aanbrengen van structuren, decoraties, afbeeldingen, lijnen enz. Dit in mijn eigen stijl die ik in de loop der jaren heb ontwikkeld. De compositie van het schilderij staat dus op het doek. Een goede compositie is bepalend voor een schilderij

 

De klant koopt dit bewerkte doek (blanco maar met de structuur, lijnen en houvast). Vervolgens kan men naar eigen smaak, inzicht en fantasie het doek afmaken in de kleurencombinaties die perfect passen in de stijl en kleur van het interieur. Uiteraard kunnen de verf en kwasten ook in de webwinkel te koop zijn.

 

De koper heeft op deze manier een origineel werk aan de muur hangen tegen een zeer goede prijs. Doordat men voor een groot deel zelf bepaald hoe het werk er uiteindelijk uit gaat zien, wordt er mijn inziens een stukje persoonlijke meerwaarde gecreëerd .

 

Hoe denken jullie erover….? Zou het iets kunnen zijn voor trend en kleur bewuste twintigers die net gaan samen wonen. Of misschien voor de huisvrouw die eens wat nieuws aan de muur wil en zich lekker creatief wil uiten… Misschien voor bedrijven als teambuilding ding met een mooi schilderij op de afdeling als extra bonus.

 

Hoop feedback te krijgen….

 

Chris

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus dan zelf maar aan de slag. Wat meestal toch niet zo’n succes blijkt achteraf…

Vervolgens kan men naar eigen smaak, inzicht en fantasie het doek afmaken in de kleurencombinaties die perfect passen in de stijl en kleur van het interieur.

Als het eerste niet lukt kan ik me eerlijk gezegd nog niet voorstellen waarom het tweede wel zou lukken ...

Link naar reactie
  • 0

Weet ik niet PJ. Zolang ik niet precies weet wat TS bedoelt kan ik moeilijk stellen dat het geen kunst is.

 

Wellicht heeft hij een manier bedacht waarop iemand zelf daadwerkelijk een uniek werk kan maken dat er gegarandeerd professioneel uitziet.

 

Het is me ook niet helemaal duidelijk wat er met het 'wondermiddel'bedoeld wordt

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

En dan moet je natuurlijk ook nog even kunnen vaststellen wat kunst is en wat niet... ;)

 

 

Zonder die discussie te willen starten zou ik als gebruiker in ieder geval willen dat het eindresultaat

- uniek is,

- dat ik het mooi vind (al ben ik daar zelf verantwoordelijk voor omdat ik het gekocht heb en deels gemaakt heb)

- een professionele uitstraling heeft.

 

Ik vraag me dus af hoe TS dat wil gaan bereiken cq. garanderen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het is geen kunst a la Le Mére... dat hoor je mij absoluut niet zeggen..

 

Je moet het zien dat ik met een bepaald middel (doet er niet zo toe wat voor middel) een opzet creeer.

Ik geef body aan het schilderij, zet de juiste lijnen uit en zorg ervoor dat er een basis ligt. Zoals ikeerder al zei is de basis compositie zeer belangrijk.

 

Een kleurplaat zou ik het absoluut niet willen noemen want er is vrijheid om te doen wat je wil. Je moet het niet zien als afgebakende deeltjes die men in moet gaan kleuren..

 

Maar even buiten het feit of het een grote kleur plaat is. Wel of geen kunst. En dat PJ er zijn neus voor op haalt. Zou het iets kunnen zijn wat mensen aanspreekt..

 

Ik zal zometeen of morgen wel een foto posten van een werk dat ik recent voor iemand heb gemaakt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me er niet zoveel voorstelling bij maken tot nu toe dus een foto zou wel handig zijn.

 

Ik denk dat dat voor de meesten geldt.

 

Wanneer is het een interessant idee? Voor volwassenen denk ik als het aan de eerder door mij genoemde punten voldoet.

 

Als je het aan je muur hebt hangen moet iedereen denken dat het zo gekocht is in de winkel en van verbazing van zijn stoel vallen als blijkt dat de bewoner het zelf heeft gemaakt.

 

Een beetje van mezelf en een beetje van von laerhoven zeg maar.

 

Weleens aan kinderen als alternatieve doelgroep gedacht? Heb hier een dochter van 6 rondlopen die alles dat hiermee te maken heeft helemaal geweldig vindt.

 

Ouders zien hun kroost vaak als enorm begaafd (ik ook maar die van mij is het ook echt ;D) en kopen op dat gebied van alles en nog wat als het de creativiteit stimuleert.

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor je opbouwende kritiek/ideeen Frans. Daar kan ik iets mee..

 

De meesten schilders/wannabe schilders zullen het niet leuk vinden wanneer hun werk wordt gekopieerd. Ik bekijk het echter vanuit een ander perspectief. Ik zet in grote lijnen mijn eigen stijl op een doek en anderen kunnen daar hun invulling aan geven.. Het zal inderdaad niet voor iedereen zijn weggelegd.

 

Hieronder een foto van een schilderij wat onlangs op deze manier is gemaakt..

 

Foto-YRQWBURF-D.jpg

 

Jammer is alleen dat je niet goed kan zien dat er met relief is gewerkt.. hetgeen ik dus vooraf doe..

Link naar reactie
  • 0

Grappig, dit speelt zich af in mijn markt. Volgende week beurs in Nürnberg en daar kom ik ook weer van alles tegen. Maar even zonder dolle. Ga je gehandicapten laten schilderen of huisvrouwen met 2 linkse handen? Voor een weldenkend mens is dit gewoon beledigend......

Link naar reactie
  • 0

Voor een weldenkend mens is dit gewoon beledigend......

 

Sorry PJ, maar dat slaat nergens op. Wat TS vraagt is of er een markt zou kunnen zijn voor het concept waarbij een werk uniek wordt door enerzijds input van TS en anderzijds eigen inbreng van de koper.

 

Ik vraag me af of je onderscheidend genoeg kunt zijn, maar iets afbranden omdat je het niet mooi vind schiet natuurlijk niet echt op

 

@von laerhoven: Maak je van iedere sjabloon meerdere stuks die je verkoopt of is iedere sjabloon die je levert uniek?

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een echte kunstenaar haalt er zijn neus voor op. Zelfs Herman Braad begon er niet aan....

 

Ja, ik ben toevallig behoorlijk ingewijd in deze markt. Ik zie op beurzen en in de markt zaken, die behoorlijk schofferend zijn voor autonome kunstenaars. Ook al zou je idee je een serieuze boterham bezorgen, in het "kunstwereldje" ben je afgebrand.

Link naar reactie
  • 0

wat bedoel je met een echte kunstenaar haalt er zijn neus voor op? waarvoor op?

 

Ik zie ook so called autodidacten die werken verkopen voor leuke bedragen. Waarbij ik mezelf ook af vraag hoe mensen het in hun hoofd halen om daar geld voor neer te leggen..

 

Heb ik de behoefte om een gerespecteerde kunstenaar te worden? Heb ik dat ergens verteld?

Dat is de hele opzet van dit verhaal niet...

 

ps. corneille werd ook afgebrand omdat hij stropdassen en mokken beschilderden

 

 

Link naar reactie
  • 0

De titel van dit topic spreekt toch over kunst/concept PJ

 

Misschien moet je wat meer naar het concept kijken en wat minder naar de 'kunst'.

 

Ik weet niet in hoeverre TS hecht aan zijn naam in de kunstwereld, maar als ik kijk naar de hoeveelheid kunstenaars zonder inkomen, dan zou ik persoonlijk meer hechten aan de serieuze boterham dan aan de naam.

 

Maar goed, ook mijn mening is maar een mening en wellicht denkt TS daar anders over

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hieronder een foto van een schilderij wat onlangs op deze manier is gemaakt..

Wat ik nu graag zou willen zien is hoe dit schilderij eruit zag vóórdat de koper het zelf heeft afgemaakt. Dat bepaalt voor een belangrijk deel hoe "begaafd" je moet zijn om dit te kunnen en dus wie je doelgroep is. Heb je daar ook een foto van?

Link naar reactie
  • 0

Wat je eigenlijk constateert is dat mensen iets 'unieks' aan de muur willen hebben dat betaalbaar is. Een oplossing kan zijn dat mensen zelf gaan knutselen maar dat is niet hun eerste behoefte. Valkuil is dat mensen het als te bewerkelijk zien en de uitkomst ervan te onzeker is (in optie 2 zien ze het resultaat voordat ze bestellen)

 

Wat je kan doen is bijvoorbeeld:

 

1) een webshop beginnen met heel veel verschillende soorten doeken waarvan steeds maar een x aantal (bijv. 25) van worden geproduceerd (eventueel genummerd; bijvoorbeeld 6/25)

 

2) als het echt helemaal uniek moet zijn, persoonlijk en passend bij het interieur laat dan een stuk software ontwikkelen waarin mensen aan de hand van verschillende opties (kleuren, materiaal, lijst, compositie, formaat etc.) hun kunstwerk kunnen maken volgens het beproefde principe dat de Hema uitvoert met de fotoboeken

 

In ruil voor 5% van de omzet kan je idee twee gebruiken. Succes!

evenementenorganisatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.