• 0

Kunst/concept met een persoonlijk tintje

Beste Forum lezers,

 

Ik ben Chris, 28 jaar. Al een hele poos lees ik actief mee op het forum. Zeer interessant en erg leerzaam allemaal. Goed te zien dat mensen de moeite en tijd nemen om te reageren op vragen.

 

Om maar met de deur in huis te vallen…. Ik heb een idee!

Het idee is geboren uit het feit dat ik graag creatief bezig ben en door hetgeen ik in mijn omgeving zie gebeuren.

 

1.Als ik bij vrienden, kennissen, bekenden en familie kom zie ik redelijk vaak wat ik noem” China schilderijen”. Elke zgn. Art webshop op internet gooit u ermee dood. En wanneer er één werk verkocht wordt hangt na één uur exact hetzelfde werk weer in de digitale etalage. Weinig origineel en toch redelijk hoog geprijsd.

 

2.Een trend die ik waarneem is dat veel mensen iets origineels aan de muur willen maar hier niet het dure prijskaartje wat daaraan hangt voor willen betalen. Dus dan zelf maar aan de slag. Wat meestal toch niet zo’n succes blijkt achteraf… Resultaat: nog steeds geen originele “kunst” aan de muur!

 

Conclusie: Veel mensen willen dus iets origineels aan de muur. Het liefst tegen een schappelijke prijs. Ook proberen steeds meer mensen het zelf.

 

2 de point...

 

Na heel veel proberen, proberen en proberen heb ik een mengsel ontwikkeld waarmee ik op canvas structuren aanbreng. Verder zal ik u de technische details over de verf en het oplossen hiervan met andere middelen besparen.

 

Ik bewerk opgespannen canvasdoek met mijn eigen wondermiddel. Denk hierbij aan het aanbrengen van structuren, decoraties, afbeeldingen, lijnen enz. Dit in mijn eigen stijl die ik in de loop der jaren heb ontwikkeld. De compositie van het schilderij staat dus op het doek. Een goede compositie is bepalend voor een schilderij

 

De klant koopt dit bewerkte doek (blanco maar met de structuur, lijnen en houvast). Vervolgens kan men naar eigen smaak, inzicht en fantasie het doek afmaken in de kleurencombinaties die perfect passen in de stijl en kleur van het interieur. Uiteraard kunnen de verf en kwasten ook in de webwinkel te koop zijn.

 

De koper heeft op deze manier een origineel werk aan de muur hangen tegen een zeer goede prijs. Doordat men voor een groot deel zelf bepaald hoe het werk er uiteindelijk uit gaat zien, wordt er mijn inziens een stukje persoonlijke meerwaarde gecreëerd .

 

Hoe denken jullie erover….? Zou het iets kunnen zijn voor trend en kleur bewuste twintigers die net gaan samen wonen. Of misschien voor de huisvrouw die eens wat nieuws aan de muur wil en zich lekker creatief wil uiten… Misschien voor bedrijven als teambuilding ding met een mooi schilderij op de afdeling als extra bonus.

 

Hoop feedback te krijgen….

 

Chris

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gezien het niveau waarop e.e.a. is uitgewerkt doet dit me toch heel erg denken aan "schilderen op nummer". Alleen dan zonder nummers, waardoor je de kleuren zelf kunt bepalen, en met meer vrijheid (je hoeft niet per se binnen de lijntjes te blijven).

 

Dat betekent ook meteen dat er een behoorlijk stuk creativiteit bij komt kijken om dit af te maken. Je moet inzicht hebben in kleuren (wat past in het geheel en bij mijn interieur?), in structuren (maak ik de blaadjes van de bloem links in het midden helemaal groen of gebruik ik een andere kleur voor de bladnerven?) en je moet volgens mij ervaring hebben met schilderen (hoe zorg ik ervoor dat de kleuren niet in elkaar overlopen, hoe corrigeer ik kleine foutjes, hoe kan ik kleuren later nog wijzigen?).

 

En als je die creativiteit, dat inzicht in kleuren en structuren, en die ervaring met schilderen hebt, zou je er dan voor kiezen om zo'n "voorbewerkt" schilderij af te maken? Of zou je dan ook een eigen compositie willen maken, zodat je tegen iedereen kunt zeggen dat je dat schilderij écht zelf hebt gemaakt?

 

Misschien is er een markt voor mensen die jarenlang schilderen op nummer hebben gedaan en nu een volgende stap willen maken. Ik zou zeggen, stap eens een van de betere tekenwinkels of hobbywinkels binnen en peil de interesse.

 

@MdeVreeze: is jouw idee 2 niet hetzelfde als de link in mijn eerdere reactie?

Link naar reactie
  • 0

@John Bouwmans Het oorspronkelijke idee 'create your own art' heeft raakvlakken, maar de gelinkte site ziet er uit als een gebruiksonvriendelijk en ontuitgewerkt hobby-project.

 

Ik heb zelf eens een fotoboek ingericht en vormgegeven via de software van de Hema en als het idee van de TS op die gebruiksvriendelijke manier wordt uitgewerkt is er denk ik voldoende markt voor.

evenementenorganisatie

Link naar reactie
  • 0

Smaken verschillen, maar het plan / idee is zeker mooi. Een redelijk gezond bedrijf moet m.i. vanuit zo'n scope wel lukken.

Wel denk ik dat je goed moet nadenken over door gewenste doelgroep. Zijn dit bv de mensen die nu kunst lenen? Of matig werk kopen, omdat de rest te duur is? Prijsstelling is zeer belangrijk. Dit makt of breekt je imago.

 

 

- www.bm-support.org -

International Institute for Open Business Innovation

Link naar reactie
  • 0

 

1. Als ik bij vrienden, kennissen, bekenden en familie kom zie ik redelijk vaak wat ik noem "China schilderijen". Elke zgn Art webshop op internet gooit u ermee dood. En wanneer er één werk verkocht wordt hangt na één uur exact hetzelfde werk weer in de digitale etalage. Weinig origineel en toch redelijk hoog geprijsd.

 

2. Een trend die ik waarneem is dat veel mensen iets origineels aan de muur willen maar hier niet het dure prijskaartje wat daaraan hangt voor willen betalen. Dus dan zelf maar aan de slag. Wat meestal toch niet zo’n succes blijkt achteraf… Resultaat: nog steeds geen originele “kunst” aan de muur!

 

 

Marktonderzoek is gebaseerd op eigen observaties. Ik zie vooral veel IKEA/HEMA-kunst; weinig China Art en eigen werk alleen bij (wannabee) kunstenaars. Jouw aanbod van patroonschilderijen is gericht op het segment van mensen met weinig geld, veel tijd en geen smaak. Dat lijkt me een klein segment.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.