• 0

Opvoeren studiekosten?

Na gestopt te zijn met mijn vorige opleiding ga ik nu naast mijn bedrijf een avondstudie HBO Communicatie volgen.

 

Is zo'n opleiding relevant genoeg om te mogelijk opvoeren als studiekosten, of is het nog te algemeen?

 

Mijn bedrijf is producent van zelfontworpen meubels, komt natuurlijk wel veel communicatie/marketing bij kijken, maar ik betwijfel of je geen comm.adviesbureau moet zijn om dit aannemelijk te maken.

 

Wie heeft hier meer ervaring mee?

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja geen probleem. Opleidingskosten worden zelfs gunstiger behandeld. Hier heb je een echte fiscalist voor nodig, maar in het verleden heb ik iets van 180% van mijn studiekosten op kunnen voeren. Ik dacht via de zaak. Maar ook in de IB-sfeer wordt studiekosten als extra aftrekpost genoemd, dus misschien kun je nog wel wat extra aftrek ritselen.

 

Succes.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Deze extra 8% is helaas nu ook in het verleden blijven steken, de zgn scholingsaftrek is inmiddels weer afgeschaft. ze zijn slechts nu alleen nog maar intracomptabel 100% aftrekbaar zover deze betrekking hebben op een huidig of toekomstig beroep.

 

NB: Sinds 2003 was al slechts 40% aftrekbaar. Destijds was de 40% extra voor 40+'ers ook vervallen.

Link naar reactie
  • 0

De belastingdienst zegt zelf dit op de site:

----------

Kosten voor scholing als zakelijke kosten aftrekken

Als u kosten maakt voor scholing van personen die in uw onderneming werkzaam zijn, dan zijn dit zakelijke kosten. Het gaat hier om kosten voor vakcursussen, bedrijfsopleidingen en opleidingen en studies voor een beroep. U kunt dan in aanmerking komen voor scholingsaftrek.

 

De scholingsaftrek is een bepaald percentage van de kosten die u in 2003 voor scholing maakt. U kunt de scholingsaftrek extra van de winst aftrekken. Als de scholingskosten niet meer bedragen dan € 129.000, dan is de aftrek 40% over de eerste € 31.000 en 20% over het overige. Zijn de kosten hoger dan € 129.000, dan is de aftrek 20%. De scholingsaftrek is maximaal € 2.470.000.

-------------

Aan het maximum hoop ik nooit te komen, aangezien je daar wel vreselijk veel studiepunten voor zult moeten halen.

 

Ik blijf ruim onder de € 31000 zitten...

 

Lees ik nu goed dat je scholingsaftrek 'extra' van de winst kunt aftrekken; betekent dit dat ik eerst het gehele bedrag als kosten kan opvoeren en dan nog eens 40% ervan als kosten opvoer? Dus 140%? Of bedoelen ze enkel 40%?

 

De BD vermeldt niets over relevantie van de opleiding, ik neem dus aan dat het wel geaccepteerd zal worden?

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.