• 0

BTW en Adwords

Beste Leden,

 

Op het forum kom ik ook regelmatig discussie tegen over Adwords/Adsense en de BTW, maar

hier staat vaak een link naar de artikelen van Google, en dit is nu juist waar ik niet uit kom. Als ik

nu mijn gegevens in ga vullen bij Google en ik koop ads (Het gaat om Adwords) voor €20,00,

krijg ik dan een factuur voor €20,00 - 19% (€16,20). Moet ik dan vervolgens de overige €3,80

zelf nog af gaan staat aan de BTW? Dit is nl. hoe ik het lees, en ik dacht toch echt dat op het moment

dat iemand kosten maakt, ze de BTW af kunnen trekken? Kan ik ze dus eerst opgeven en

daarna terug gaan vorderen?

 

Zoals vast duidelijk is kan ik er niet helemaal wij uit. Ik hoop dat er iemand is die er ervaring mee

heeft en mij hier meer over wil vertellen zodat ik mijn administratie goed op orde kan houden.

 

Met vriendelijke groet,

Sander van Horen,

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sander ben een beetje een leek maar,

 

Volgens mij als je direct klant bent dan is het bedrag ex btw. (er is dus geen BTW)

 

Ga je het door factureren ben jij verantwoordelijk voor de btw. Je moet het dus factureren +19% btw.

 

Maar nogmaals er zijn er op HL die er veel meer van weten, en er is al eerder over geschreven.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Maar naar mijn idee klopt er dan toch iets niet ???

 

Normaal zou ik stel €20,00 betalen, en vervolgens vraag ik €19% terug van de belastingdienst

omdat het kosten zijn voor mijn bedrijf. Nu moet ik €20,00-19% (16,20) gaan betalen

aan google en vervolgens die overige €3,80 ook! Dan verlies ik toch 'eigenlijk' die €3,80?

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

nee je redenering klopt niet want die 20 euro is niet incl btw als normaal bij binnenlandse transacties maar ex btw omdat de btw heffing is verlegd van de verkoper (google) naar de afnemer.. (jij dus) omdat het een EU transactie is.

 

je geeft dus op je aangifte bij de vraag over EU leveringen/diensten (vraag 3 of 4 weet ik ff niet meer) 3,80 aan als te betalen btw en bij de voorbelasting vraag je direct de 3,80 weer terug. per saldo betaal je dus niets.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.