• 0

Goedkoop adverteren, maar hoe ingewikkeld ?

Goedenavond,

 

Voor mijn website wil ik dus de tarieven op rij zetten.

 

We zijn nog maar net 3 weken online en het gaat goed (voor een begin) met de bezoekers, bijna 2000 unieke bezoekers tegenover 10.000 hits.

 

Ik wilde dus de prijzen opmaken om te adverteren en ik kan deze laag houden omdat er geen grote machine achter zit plus ik maak veel gebruik van free lancers en/of beginners op veel gebieden.

 

Het plan is om prijzen te hanteren rondom € 350,- per maand, grote banners € 500,-. Indien de klant er een extra artikel over bij wil plaatsen dan vragen we hier €150,- extra voor.

 

Ik heb zelf bij andere sites gekeken om een beetje erachter te komen hoe de constructies waren. FB biedt bijvoorbeeld prijzen aan per CPM. Ik heb die mogelijkheid ook maar ik wilde er gewoonweg voor kiezen om alleen per periode aan te bieden.

 

Wie kan hier zijn licht op laten schijnen? (prijzen en adverteermogelijkheid)

 

[mod edit: aub geen links naar eigen sites in posts, gebruik daarvoor je signature, en aub geen hoofdletters=schreeuwen]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor het helder licht :D

 

Maar ik weet dat het niet veel is, daarom gaf ik ook aan dat het een begin is. En ik durfde de vraag juist te stellen nadat ik 2 offerte aanvragen heb ontvangen.

 

(zou de toon van je reactie te maken hebben met de stijl van de site..)

 

Ik ken je site niet - de admins waren te snel, dit antwoord is ook "universeel", en geld niet in alle gevallen (te weinig info!)

 

Als jij een website hebt waar je over "verlichte toetsen voor je bestaand toetsenbord" blogt/schrijft/promoot, kan ik me voorstellen dat de verkoper van die toetsen interesse heeft om bij jou je product te promoten, aangezien er maar weinig mensen zijn die daar op zullen zoeken.

 

Een andere:

Als je ferrari's promoot kan ik me dat niet voorstellen, "iedere" tiener heeft wel eens een werkstuk gemaakt over een ferrari, ondanks dat "iedereen" er een wilt, zijn er maar weinig die dat kunnen permiteren, met die 2000 bezoekers verkoop je hoogstens een t-shirtje (of zoiets dergelijks)

 

Link naar reactie
  • 0

Om ook maar even mee te doen in deze discussie:

 

2000 unieke bezoekers is inderdaad niet veel, maar het ligt er ook maar net aan wat je wilt verkopen op je website

en welke adverteerders je daarmee aantrekt. Als de drempel om op de advertenties in te gaan heel laag is,

wil een adverteerder misschien nog wel zulke bedragen gaan betalen. Let dan wel: zorg dat je het aantal bezoekers

etc. goed bijhoud en zorg ook dat het actueel is! Een nieuwe adverteerder wil wel zien wat hij ongeveer kan

verwachten in de komende maand waarin zijn advertentie te zien zal zijn.

 

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

2000 bezoekers is inderdaad niet veel , maar we zijn ook maar 3 weken online.

 

Het is een online magazine , womanxyz.com waar vrouwen van alles kunnen lezen over uiteenlopende onderwerpen. Een recept zoeken, columns lezen, noem maar op. We bieden 'fun' aan. We zijn daarmee ook aantrekkelijk om te adverteren voor webshops, restaurants, spa's etc.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Typ zoektermen in bij Google die gerelateerd zijn aan je site, kijk wie daar met adwords adverteert, schrijf die websites op en neem contact op met de betreffene websites met een 'offer they can't refuse'. Als ze met adwords willen adverteren misschien dat ze ook wel bij jou voor een banner willen betalen.

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.