• 0

Groothandel clubvoetbal shirts

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar een groothandel/leverancier waar ik clubshirts kan inkopen van grote clubs als bijvoorbeeld: Liverpool, Ajax, Inter Milaan, etc. Ik heb inmiddels het hele internet hiernaar afgespeurd. Maar kan tot mijn verbazing helemaal niets vinden. De shirts wil ik gaan verkopen via een eigen webwinkel.

 

Wie kan mij verder helpen? Bij voorbaat dank.

 

Groeten Tomatito.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan moet ik maar het risico nemen van het stellen van een (misschien) domme vraag ;)

 

Een webwinkel als voetbalshirtje.nl besteld dus alle verschillende tenues afzonderlijk bij elke club? Zie ook onderstaande link.

 

http://shop.voetbalshirtje.nl/index.php?cPath=23_102

 

En waarom koopt een klant zijn bv. Ajax shirt niet rechtstreeks in de fanshop van Ajax? Dit is toch veel voordeliger dan een shirt te kopen via een (web)winkel? Zit er weer een tussenhandelaar tussen die ook weer wat wil verdienen en dus het shirt duurder zal aanbieden. Ik vermoed tenminste dat het dan zo werkt.

 

Mijn verwachting was meer dat er ergens een groothandel moest bestaan die shirts van allerlei verschillende clubs aanbood aan de detailhandel.

 

En naar een dergelijke groothandel ben ik dus opzoek maar misschien bestaat die dus wel niet (?).

 

Behalve dan natuurlijk op Alibaba.com... ware het niet dat deze shirts namaak zijn en dus illegaal.

 

Graag nog wat commentaar/tips (bij voorbaat dank).

 

Groeten Tomatito.

 

PS. Ik ben helemaal nieuw in deze branche, maar dat blijkt denk ik ook wel uit mijn vraagstelling.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat bedoel ik met bellen: Bel ze op en vertel ze dat je shirtjes wil verkopen en vraag wie hun wederverkoper is.

 

Doe dat met een stuk of 10 eredivisieclubs en je krijgt denk ik een aardig beeld van de aanbiedende marktpartijen/wederverkopers/groothandels.

 

Vervolgens benader je die en kijkt of je met hun in zee kan gaan en of ze toevallig ook de buitenlandse clubs doen.

Zo niet dan weten ze vast wel wie dat wel doet, of je belt even naar italie, spanje, duitsland etc.

 

Laat iedereen toch eens ophouden met te denken dat internet alle informatie biedt en kom eens uit die luie stoel achter de PC vandaan. Pak gewoon de telefoon en ga bellen. Levert je vaak veel meer info op dan alleen maar surfen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik ben een maand geleden begonnen (overname) van een fysieke Ajax fanshop.

Ik ben heel lang aan het googelen geweest om aan een groothandel te komen, die Ajax-shirts kan leveren.

Zelfs Ajax NV noemt geen namen. Ik heb na het lezen van de reactie, waarin naar Probadge wordt verwezen gebeld met BrandUnit te Woerden en werd vriendelijk te woord gestaan door Koen.

Welnu, waar ik al bang voor was: er is GEEN groothandel voor wedstrijdshirts. Adidas levert nl. uitsluitend rechtstreeks aan winkels/ketens (bv. Perry Sport), die voldoen aan de eigen criteria qua inrichting EN een minimale jaarlijkse afname van grote bedragen per item.

Inkoop via Perry Sport levert ook niks op: zij kunnen pas over TWEE seizoenen leveren en wel tegen vooruitbetaling.

De enige optie is dus grote aantallen inkopen bij een kleinere winkel, waar je een redelijke prijsafspraak mee kunt maken. Wel is het zo dat je winstmarge heel beperkt blijft en dat je aan het einde van een seizoen misschien net quit hebt gedraaid, als je niet alles hebt kunnen verkopen!

 

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor uw reactie.

 

Ik had al Ajax gebeld: daar werd gezegd dat hun merchandising door een extern bedrijf wordt gedaan, nl. AjaxDirect = 4netecommerce.nl. Dat bedrijf heeft mij deze e-mail gestuurd:

 

*Bedankt voor uw email.

*Wij leveren uit aan particulieren. Niet aan bedrijven.

*Ook wij halen onze shirts bij een andere leverancier vandaan.

*Ik kan u niet helpen om de bevoorrading van uw winkel te voorzien.

*Met vriendelijke groet,

*AJAX DIRECT

*Claudia

 

M.a.w. zo meewerkend is men dus ook niet bij Ajax.

 

Trouwens, via Marktplaats.nl heb je genoeg 'leveranciers'....... , maar wel van namaakproducten, pardon replica! Nu snap ik dus heel goed dat Adidas ZELF de malafidehandel in stand houdt/creëert, terwijl wij, ondernemers die daar niks van willen weten, niet worden beloond voor hun goede wil!

Link naar reactie
  • 0

Dat is jammer. Misschien gewoon eens bellen met Adidas ( = de bron) zij maken de shirt s voor Ajax. Vorige week heb ik nog het shirt bekeken van een vriend van mij (Barcelona) en daar stond ook niet veel meer in dan het merk (Nike) en waar het gemaakt was (Marokko). Dan ook maar eens bellen met Nike (die produceren voor veel meer clubs en landen). Ik kan mij bijna niet voorstellen dat het zo moeilijk is om een leverancier/producent te vinden. Als ik weer even tijd heb dan klim ik maar weer eens in de telefoon. Ik houd je op de hoogte.

 

Groeten Tomatito.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mert,

 

Wat ik niet begrijp is dat je een (fysieke) Ajax fanshop overneemt zonder dat je bijvoorbeeld weet waar de eigenaar zijn producten/artikelen inkoopt (?). Misschien een idee om de vorige eigenaar gewoon te vragen waar hij zijn shirts inkocht? Lijkt mij de kortste klap.

 

En ik kan ook bijna niet geloven dat je grote speler moet zijn om shirts in te kunnen kopen. Kijk maar eens op de website van: www.voetbalshirtje.nl. Ook klein begonnen. Deze website levert inmiddels ook aan bedrijven. Maar goed dan zit er weer een schakel tussen. Ik ben eigenwijs en zoek gewoon verder.

 

Ik ben benieuwd naar je reactie/antwoord op mijn eerste vraag.

 

Groeten Tomatito.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De vorige eigenaar verkocht geen recente wedstrijdshirts (en had mij ook verteld dat de recente shirts niet een twee leverbaar waren) , maar omdat er veel vraag naar is (en ook ik dus eigenwijs ben), ben ik heftig aan het zoeken geraakt.

 

Ik kreeg uiteraard van hem wel de naam van de (hier ook genoemde) leverancier van overige Ajax-artikelen, Probadge. Ik heb zelf nog 2 andere leveranciers gevonden (ter informatie aan collega's: BrandUnit en AAC-Online), die toch iets goedkoper zijn. Bij deze bedrijven kun je aan de 'gewone' t-shirts, vesten etc. komen.

 

Wat betreft voetbalshirtje.nl e.a.; als je een 'vriendje' hebt bij de big boys, heb je ook een betere inkoopprijs.

 

Oh... trouwens.... over eigenwijs zijn gesproken: over nog geen 10 jaar lever ik ZELF aan voetbalshirtje.nl e.a. :-)

 

M.v.r.gr.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mert,

 

Misschien is dit nog wat: www.sportdirect.com (?).

 

Dit is een groothandel in Deventer en zij voeren o.a. Hummel als merk. Uit mijn blote hoofd is Hummel van ADO Den Haag (de shirts dan).

 

Ik ben meer aan het mailen op dit forum dan zelf actief aan het bellen ??? . Het is even niet anders.

 

Succes en groeten Tomatito

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.