• 0

Gaat mijn produkt aanslaan?

HEEEEEEEEEEEEEELP!! Ik wil heel graag een eenmanszaak beginnen. Ik heb een goed idee. Ik wil namelijk bepaalde produkten (gat in de markt dus wil ik hier niet zeggen) verkopen via een webwinkel en op beurzen en braderien e.d.

Ik heb alleen geen idee of mijn produkten wel aan gaan slaan. Hoe kan ik hierachter komen? Ik denk wel dat er vraag is naar mijn produkten maar de vraag is maar of mensen mijn producten daadwerkelijk gaan kopen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Probeer m.b.v. marktonderzoek erachter te komen of er ECHT vraag is naar je product. Als dat zo is, dan hangt het van je marketingbeleid/marketingmix af of je product echt gaat aanslaan. Het product kan dan natuurlijk altijd nog floppen, maar de kans is in ieder geval kleiner.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Marktonderzoek om vast te stellen of een nieuw product aanslaat, heeft weinig zin. Er wordt wel onderzoek gedaan naar deelaspecten: de verpakking, de prijs, de smaak, etc. Maar op de vraag of mensen iets zullen gaan kopen, krijg je nooit een reëel antwoord.

 

Is het geen nieuw product, dan heeft het zin om naar vergelijkbare situaties te kijken. Wat gebeurt er in een andere stad, in een ander land? Welke factoren zijn daar van belang, en in hoeverre zijn die in je eigen situatie van toepassing.

 

De beste test is een kleinschalige start. Een website vergt veel voorbereiding, maar een beurs of braderie moet snel te doen zijn. En dan is het een kwestie van goed opzetten en vervolgens risico nemen. Dat is zo'n beetje de essentie van ondernemen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
HEEEEEEEEEEEEEELP!!

Test het concept in je directe omgeving, of doe je voor als marktonderzoeker op locatie (markt e.d.) en interview mensen over je idee. Kost niet zoveel, alleen wat tijd.

 

Suc6

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

Het idee is om een bepaald soort cadeau-artikelen te verkopen.

 

Ik wil beginnen als webshop omdat dit jaar de webwinkels in grote opkomst zijn. Volgens meerdere (ict)bronnen gaat het online winkelen in 2004 enorm toenemen. Door nu te beginnen hoop ik naam op te bouwen véér straks concurrenten gaan komen.

Het is wel vrij riskant om een webshop te beginnen omdat dat nog voor veel mensen een drempel is. Daarom wil ik naast de webshop ook op beurzen, braderien en markten staan.

 

Er is volgens veel mensen een grote kans dat het niet gaat lukken maar daar ga ik niet van uit. Doordat ik nog geen winkelpand huur, beperk ik uitgaven en als mijn bedrijf inderdaad niet slaagt krijg ik geen torenhoge schulden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de braderie optie een mooie om eens te polsen hoe de markt reageerd. Een reisje naar Scandinavie kan misschien ook interessant zijn. Er zijn hier erg veel "Hemslöjd" winkels. Daar kan je allerhande thuisgemaakte dingen kopen en normalitair is een groot deel daarvan in de kado sfeer. Neem eens contact op met een paar van die lui en ze zullen je met alle plezier allerlei info over deze markt geven.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Het idee is om zelfgemaakte (cadeau-) artikelen te verkopen.

 

Gewoon proberen. Ga met je sullen op een (vrij)markt staan en je weet of het aanslaat. Sta voor stap. "The proof of the pugging is in the eating".

 

Succes,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het idee is om zelfgemaakte (cadeau-) artikelen te verkopen.

Kom eens op onze site kijken, www.its-easy.nl.

Wij hebben een site gemaakt waarin je zelfgemaakte artikelen kunt verkopen. Ook gaan we gezamelijk naar markten en braderieen, wat kosten bespaart, en wisselen we verkoopideeen en productiemethoden uit.

 

Wil je meer informatie, neem gerust contact met ons op. email info@its-easy.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel! Wat produkten inkopen en dat op een braderie o.i.d. proberen te verkopen om te kijken of het aan slaat is inderdaad wel een goed idee!

 

Een reisje naar Scandinavie is me iets te duur..

 

De website van its-easy ken ik wel ja. Het is wel een leuke site voor hobbyisten die proberen hun spullen te verkopen, maar het is niet wat ík zoek. Ik maak zelf niet veel produkten en het gaat mij meer om het in- en verkopen, marketing en alles wat er nog meer bij komt kijken bij het hebben van een eigen bedrijfje.

Link naar reactie
  • 0

In een andere bijdrage van jou las ik dat jullie al ervaring hebben met de verkoop op braderiën en jaarmarkten. Daaruit kun je zo'n beetje afleiden of er interesse in het soort producten die jullie aanbieden en of er met een wat groter aanbod ook van te bestaan is.

 

Je denkt nu aan uitbreiding door een webshop op te zetten, en eventueel een echt winkeltje. Het voordeel van een webshop is dat je die thuis achter de kachel kunt maken en beheren. Dat deel is makkelijk. Maar bezoekers trekken, verkopen, verzenden en het hele retourbeleid is minder eenvoudig.

 

Denk daarom ook eens aan een shop-in-shop. Veel supermarkten hebben zo een slager of een bloemist bijvoorbeeld, dat is een kleine zelfstandige die ruimte huurt in de winkel. Bij de Bijenkorf wordt zo cosmetica verkocht. Misschien ken je een grote winkel waar jouw doelgroep komt, die je wel een hoekje wil verhuren bij wijze van experiment. Vragen kost niks.

 

Een variant is een winkeltje in een museum of zelfs bij concerten. En misschien kun je wel een oude srv-wagen vol handel leggen en daarmee langs markten en partijen. Of een leuke standplaats regelen. Trouwens, je kan ook als vliegende winkel gebruik maken van ruimte die tijdelijk leeg staat!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Barbara,

 

Als je zeker weet dat het een uniek idee hebt, dan kun je kiezen tussen er niets mee doen of er iets mee doen. Vertel in ieder geval niemand wat je idee is, want daarna ontstaat er een representatietoestand waarin de hersenen uit gaan van de situatie dat het idee af is. Dus wees daar voorzichtig mee. Je kunt met je product aan de slag gaan en erop vertrouwen dat alles wat je nog moet leren op je pad komt. Aktie, doen is het verschil tussen succes hebben of niet. Om het voorgaande te relativeren is er nog een wijsheid die stelt dat als je idee werkelijk uniek is dat daarvoor een eenvoudige verklaring is.

 

Groeten en succes Chris

Als je doet wat je deed,

dan krijg je wat je kreeg

Link naar reactie
  • 0

Ja dat weet ik, ik heb jullie ook lang niet alles verteld.

Ik heb de aanpak iets veranderd en ga over drie weken op een bepaalde beurs staan met de produkten die ook in de webwinkel wil verkopen, om te kijken of het aan slaat. Ik ga ook goed met mijn klanten communiceren wat die willen.

 

Ik ben nu druk bezig met een paar honderd euro te regelen om voorraad in te kopen

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.