• 0

Chrome Stalen beugels fabriceren in het buitenland

Goedendag allemaal,

 

Mijn naam is Danny en zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier.

 

Circa 2 maanden geleden heb ik een chrome set laten maken door een bekende van me voor mijn motor. Dit is bij iedereen in de smaak gevallen en vandaar dat ik het wil laten maken in het buitenland.

 

Al geruime tijd ben ik op zoek naar een goedkope en efficiente manier van productie maar aangezien dit een redelijk nieuw terrein voor mij is vraag ik om jullie hulp :)

 

Wat betreft de beugels is het geen complex ontwerp gewoon een aantal stalen buizen met een doorsnee van 10mm en en een lengte variërend van 30 tot 80 centimeter en het moet wel verchroomd worden.

 

Heeft iemand suggesties waar ik dit zou kunnen laten fabriceren tegen een redelijke prijs?

 

Meer info of tips zouden echt welkom zijn! ;D

 

Met vriendelijke groet,

Danny Bouwer

Student Ondernemen Detailhandel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Danny,

 

afhankelijk van wat je ''een redelijke prijs" noemt, overal...

 

Je zegt in je bericht dat je ze in het buitenland wil laten maken, waarschijnlijk omdat je denkt dat je daar goedkoper uit bent. Dat kan inderdaad zo zijn, maar het is zeer afhankelijk van aantallen, kwaliteitseisen, levertijden, enz, enz.

 

Je kan volgens mij beter andersom redeneren en nadenken over een optimale verkoopprijs en de aantallen die je bij een dergelijke prijs kan omzetten. Daaruit kun je afleiden wat je (integrale) kostprijs mag zijn en pas dan op zoek gaan naar een leverancier.

 

In de praktijk vergt het vinden van een goede buitenlandse producent en het opbouwen van een relatie daarmee een behoorlijke investering. Het is meestal slim om eerst een poosje samen te werken met een fabrikant om de hoek en genoegen te nemen met iets minder marge. Zodra je een redelijke basis omzet hebt, kun je parallel een goedkoper inkoopkanaal gaan organiseren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord!

 

Het zit namelijk zo, het kost aardig wat tijd om het met de hand te buigen, en om het daarna nog te laten verchromen in Nederland dat word denk ik iets te prijzig.

De levertijd maakt voor mij niets uit in ieder geval zolang het maar gedaan word.

Ik heb ondertussen wel een aantal mails naar bedrijven in Nederland gestuurd om toch even een indicatie van de kostprijs te krijgen. Wie weet valt het toch nog allemaal mee :)

 

De verkoopprijs voor zo een set zou tussen de 200 en 300 euro liggen als ik kijk naar andere merken motoren.

Dus vandaar dat ik gelijk aan het buitenland zit te denken.

 

Heeft iemand wel is iets laten fabriceren in het buitenland wat ongeveer dezelfde bewerkings technieken nodig heeft? (buigen en verchromen)

 

Alvast bedankt! ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Danny,

 

Ik heb een aantal jaren geleden elektrotechnische installaties op luxe jachten gemaakt. Wel als werknemer toen.

De casco's werden gefabriceerd in Polen en dan versleept naar NL en afgebouwd.

Zowel casco's en beugels berusten beide op een vorm van metaalbewerking.

Polen is te bereiken, leg wat telefonische contacten of rij er naar toe, besteed een week aan leveranciersonderzoek aldaar. Het zal rondom de scheepswerven daar wemelen van toeleveranciers. Misschien heb je wel twee leveranciers nodig voor je product.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Danny,

 

Ik heb zelf jarenlang metaalbewerking uitbesteed in Polen. Draai- en freeswerk, maar ook nabewerkingen zoals verchromen, verzinken, spuiten en coaten. Afhankelijk van de aantallen is het meestal 3 tot 4 keer goedkoper dan in Nederland. Het probleem is wel dat je een relatie daar moet opbouwen en onderhouden en daar gaat ook tijd en geld in zitten.

 

Er zitten haken en ogen aan, want bijvoorbeeld de kwaliteit kan behoorlijk varieren (vaak is de eerste batch heel goed en de 2e erg slecht). Je moet ook zeker een deel vooruitbetalen.

 

Ik zou even afwachten waarop een offerte van een Nederlands bedrijf uitkomt en kijken of het loont om dit in het buitenland te laten doen.

Link naar reactie
  • 0

Geachte DBouwer

 

Ik ben sinds 6 maanden bezig met een eigen tuinmeubel bedrijfje op te zetten met productie in Polen en Nederland als afzetmarkt nu laat ik mijn staal-onderdelen bij een zeer goede staal bewerking-ondernemer vervaardigen waar ik zeer tevreden over ben en die ook zeer consistent vakwerk aflevert deze wil ik je dus zeker van harte aanraden.

 

Vriendelijke groet spyke

Link naar reactie
  • 0

Geachte DBouwer

 

Ik ben sinds 6 maanden bezig met een eigen tuinmeubel bedrijfje op te zetten met productie in Polen en Nederland als afzetmarkt nu laat ik mijn staal-onderdelen bij een zeer goede staal bewerking-ondernemer vervaardigen waar ik zeer tevreden over ben en die ook zeer consistent vakwerk aflevert deze wil ik je dus zeker van harte aanraden.

 

Vriendelijke groet spyke

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.