• 0

Waar moet ik mijn hosting regelen? voor een site die in het buitenland loopt

 

Beste mensen,

 

Wij zijn een website aan het bouwen die moet gaan draaien in Maleisie en deze site is ook geschreven in het maleis.

Omdat de hosting in Nederland over het algemeen goed is geregeld overweeg ik om de website via een Nederlandsde provider te laten lopen.

 

Is er iemand van jullie die hier meer over weet? Snelheid en betrouwbaarheid is voor ons heel erg belangerijk.

 

PS weet iemand ook waar je voor een redelijk bedrag domeinnamen kan registreren in Azie?

 

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een webadres is niets meer als een verwijzijng naar een IP.

 

higherlevel.nl --> dns verwijst naar IP 123.456.78 waar dat ip fysiek staat maakt dan niet uit.

 

Wel is het zo (dat over het algemeen) een server die in USA staat "slechter" te bereiken is voor een europeaan als een server die in europa staat. Zo is het ook met een server in nederland voor asia traffic, die verbinding is minder.

 

En dat "minder" is relatief, vaak alleen voor de script-kiddies, die dan gaan pingen en je op de liliseconde kunnen vertellen dat het toch ECHT langzamer is.

 

Wat ga je doen? Gewoon een website, of iets met veel downloads (files, maar /of ook grote foto's) ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het maakt natuurlijk wel uit waar je je server fysiek gaat hosten.

 

[*]De vertraging in de internetverbinding (latency) merk je misschien niet heel erg bij het bezoeken van een website, maar voor remote beheer (SSH, VNC, Remote Desktop) is het vervelend en ook bij telefonie (VOIP) is het meer dan irritant. Je hoeft echt niet te kunnen pingen om dat te merken.

[*]De verbindingen lopen via zeekabels, deze zeekabels gaan helaas soms wel eens stuk. In 2008 was Azië hierdoor een aantal keer gedurende langere periodes heel slecht bereikbaar. Indien je lokaal host (dus als je je bezoekers hebt in hetzelfde land als waar je host) heb je van deze uitval geen last.

[*]Hostingkosten zijn per land erg verschillend. In Amerika is dataverkeer bijvoorbeeld veel goedkoper dan in Europa. Vanuit Europa is verkeer naar Azië acht keer zo duur dan verkeer vanuit Europa naar Amerika en is de bandbreedte beperkter (als eindgebruiker betaal je dat niet, maar wordt het je natuurlijk wel doorberekend). De behoefte aan bandbreedte uit Azië neemt overigens gigantisch toe de laatste jaren.

[*]Kwaliteit is per land en ook per hoster verschillend. Uitval van stroom en netwerkverbindingen komt in Azië meer voor dan bijvoorbeeld hier in Europa.

[*]Indien je een fysieke server ergens gaat hosten is het wel zo handig als je er bij problemen snel bij kunt en niet eerst een vliegtuig hoef te nemen. Remote hands is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar de kwaliteit daarvan verschilt.

 

Ik zou er zelf altijd voor kiezen om hosting te nemen in het land waar jezelf en je klanten zich bevinden. Domeinnamen registreren kun je bij vrijwel elke provider, ook diegene uit Azië.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Mensen,

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat de hosting dan maar moet lopen via Singapore of Maleisië.

 

Koos, De website voldoet naar mijn weten aan de regelgeving en is puur informatief. Mag ik vragen wat jij als hosting adviseur kan betekenen voor iemand die online activiteiten ontwikkeld? Of anders gevraagd en dan maar algemeen wat doet een hosting adviseur precies?

 

Je mag natuur lijk geen reclame maken..... ;D

 

Wat het bouwen betreft van websites is mij opgevallen dat de kwaliteit in Nederland toch wat beter is dan in Azië. Sowieso de communicatie is hier wat makkelijker en sneller.....

 

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met het bouwen van websites in Azië?

 

 

Het enige plezierige aan je eigen fouten, is dat je er soms anderen gelukkig mee maakt..

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn er meer mensen die ervaringen hebben met het bouwen van websites in Azië?

 

 

Ervaring met India - niet doen, is rotzooi.

 

Over het algemeen zijn asia websites "slecht" qua wat ik als europeaan goed vind (het design, code is over het algemeen ook bagger, heb ik me laten vertellen door "mijn" script-kiddy)

 

Voor de "look en feel" is het misschien wel beter om een aziaat te gebruiken (heel moeilijke markt!)

 

Link naar reactie
  • 0

Koos, De website voldoet naar mijn weten aan de regelgeving en is puur informatief. Mag ik vragen wat jij als hosting adviseur kan betekenen voor iemand die online activiteiten ontwikkeld?

 

Tja, wat doet een adviesbureau...

 

Of anders gevraagd en dan maar algemeen wat doet een hosting adviseur precies?

Je mag natuur lijk geen reclame maken..... ;D

 

Hetzelfde als jij: alles waar je geld mee kunt verdienen 8)

 

Succes. Als je nog wat weten wilt, stuur maar een PM

 

Koos

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ervaring met India - niet doen, is rotzooi.

 

Over het algemeen zijn asia websites "slecht" qua wat ik als europeaan goed vind (het design, code is over het algemeen ook bagger, heb ik me laten vertellen door "mijn" script-kiddy)

 

Ik vond je eerste reactie al wat vreemd, maar ik denk dat je niet helemaal bekend bent met wat de term script kiddy voor staat.

 

One who relies on premade exploit programs and files ("scripts") to conduct his hacking, and refuses to bother to learn how they work. The script kiddie flies in the face of all that the hacker subculture stands for - the pursuit of knowledge, respect for skills, and motivation to self-teach are just three of the hacker ideals that the script kiddie ignores. While anyone can be a script kiddie, generally they are teenagers who want the power of the hacker without the discipline or training involved.

 

Het gaat dus zeker niet om een programmeur, en ik denk niet dat jouw "script-kiddy" niet zo heel blij is als je hem zo noemt.

 

Dat het rotzooi en bagger is, is nogal generaliserend. Natuurlijk heeft men daar andere standaarden, een andere idee van wat mooi en lelijk is en een andere mentaliteit, maar er zijn ook zeker mensen die wel weten wat ze doen, net zoals er ook Nederlands zijn die bagger en rotzooi maken. Je moet zeker op een andere manier gaan werken maar dat lijkt me logisch als je met een andere cultuur te maken hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Hosting kun je afnemen waar je het prettig vindt, als je zelf in nederland zit kan het wel zo praktisch zijn om ook hier hosting af te nemen. Uiteraard is dat in theorie wat trager dan een server in singapore of maleisie, maar of het merkbaar verschil maakt? Valt te bezien.

 

.my domeinen kun je denk ik wel het beste ergens lokaar registeren, ik heb eigenlijk geen nederlandse providers gezien die dat doen. Je kunt bijv een domein afnemen bij shinjiru.com, en gebruiken met je server in nederland.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vond je eerste reactie al wat vreemd, maar ik denk dat je niet helemaal bekend bent met wat de term script kiddy voor staat.

 

 

Het gaat dus zeker niet om een programmeur, en ik denk niet dat jouw "script-kiddy" niet zo heel blij is als je hem zo noemt.

 

Dat het rotzooi en bagger is, is nogal generaliserend. Natuurlijk heeft men daar andere standaarden, een andere idee van wat mooi en lelijk is en een andere mentaliteit, maar er zijn ook zeker mensen die wel weten wat ze doen, net zoals er ook Nederlands zijn die bagger en rotzooi maken. Je moet zeker op een andere manier gaan werken maar dat lijkt me logisch als je met een andere cultuur te maken hebt.

 

 

Volgens mij zeggen we beide hetzelfde, alleen jij "op z'n netjes". Ik weet wat een scriptkiddy is, nee hij vind die term niet leuk, vandaar dat ik het leuk vind om hem zo te noemen.

 

Generaliseren wil ik niet, heb ik volgens mij ook niet gedaan. Bule vroeg om ervaring met bouwen in "azie" - mijn antwoord was "Ervaring met India - niet doen, is rotzooi" , en dat is het ook, wellicht niet allemaal, maar iemand die geen ervaring heeft en daar (india) een site laat bouwen word gegarandeerd geknipt & geschoren.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf geef altijd de voorkeur aan het hosten van een website in het land waar de website voor bestemd is.

Je website is in het Maleis, dus het is ook daadwerkelijk enkel voor Maleisië, waarom dan in NL hosten?

Er wordt hierboven gezegd dat het niet uitmaakt waar fysiek de hosting staat, maar dit is niet helemaal waar.

Google kijkt bij het indexeren zeer zeker naar of een nederlandse website wel in NL gehost is. Dit heeft nl. wel degelijk

invloed op je ranking. Als je dus ook gewoon een fatsoenlijke host in Maleisië kan vinden, zou ik toch daar

voor gaan ;)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Voor onze vestiging in Indonesië hebben wij destijds gekozen om alles via een Nederlandse provider te laten lopen. De meeste internetverbindingen in Indonesië en Maleisië zijn langzaam, dat heeft gevolgen voor de snelheid van het laden van de site. De meeste internetbezoekers klikken een site weg wanneer het laden te lang duurt. Zeker wanneer de bezoeker mobiel "internet".

Wanneer je alles in eigen beheer doet is de website sneller aan te passen. In het begin werd de bewuste website door een Indonesische webdesigner onderhouden, het ontwerpen ervan duurde 2 maanden en het aanpassen nam meestal 2 weken in beslag.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Leuk al die reacties van iedereen. Ik kan er goed mee uit de voeten.

Weet iemand ook waar ik de Indonesische domeinnamen .co.id kan registreren?

 

Voor zover ik weet heb je daarvoor een indonesisch bedrijf nodig, of een indonesisch burger met een ktp.

 

Hosting in indonesie zou ik overigens niet aanraden gezien de instabiliteit van de infrastructuur aldaar. In jakarta is het wellicht nog wel te doen, maar de rest van java wordt al snel dubieus, en de meeste andere eilanden zijn met 1 kabelbreuk compleet offline.

 

Singapore zou nog wel een aardige optie zijn, dan zit je qua snelheid wat dichterbij, zowel voor maleisie als indonesie.

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn eigen sites had ik een hostingpakket afgenomen in de VS (Cirtex Hosting), dit kwam door mijn softwarepakket wat daar vandaan kwam. Super service en lage kosten maar teveel latency problemen. Nu overgestapt naar Deziweb in Nederland en geen klachten. Heb nu een VPS (Virtual Private Server) draaien die relatief makkelijk te upgraden is.

 

Heb ook ervaring met de Cloud oplossingen van Amazon. Deze bevallen ook goed, ze hebben servers in de VS en Ierland, durf niet precies te zeggen waar nog meer.

Je betaalt voor wat je gebruikt, bij weinig verkeer dus ook weinig kosten.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Aangezien het een puur informatieve website is lijkt de vertraging verwaarloosbaar. Er zijn twee dingen die dan nog overblijven:

1) Is de partij te vertrouwen

2) Is het juridisch verstandig om de website in een bepaald land te hosten

 

Ook als je alleen maar een puur informatieve website hebt kun je nog tegen jurische problemen aanlopen. Check die goed! Ook als je het van het land niet verwacht. In Duitsland zijn bijv. de regels al veel strenger dan Nederland.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste mensen,

 

Leuk al die reacties van iedereen. Ik kan er goed mee uit de voeten.

Weet iemand ook waar ik de Indonesische domeinnamen .co.id kan registreren?

 

 

 

Voor registreren Domein met .co.id moet je een NPWP hebben het is een belastingpapietje of een kaart zal ik maar zeggen met een registratie nummer voor de PT. En een PT is een BV in het Nederlands natuurlijk.

 

Groetjes josef..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.