• 0

Bezoek China; afstuderen en contacten

Beste HL’ers,

 

Het is inmiddels dik een jaar geleden dat ik mijn eigen bedrijfje gestart ben naast mij studie aan de Universiteit in Enschede. Ik importeer en verkoop voertuigverlichting (led) uit China en breng dit op de Nederlandse markt, in eerste instantie direct aan de eindgebruiker maar nu via dealers en een distributeur.

Dit geeft mij meer tijd om eigen producten te ontwikkelen op basis van opgedane markt- en productkennis. Ik werk heel goed en prettig samen met een Chineesfabriek, of realistischer: een contactpersoon en meerdere fabrieken ;-) Hoewel overleg en ontwikkeling best goed gaat via mail, telefoon en over en weer sturen van samples vindt ik het tijd om naar China te gaan.

 

16 oktober a.s. vertrek ik daarom naar Guangzhou om daar eerst de Canton fair te bezoeken, vervolgens vlieg ik door naar Ningbo om daar mijn contact en fabriek(en) te bezoeken.

 

Nu mijn vraag aan jullie:

 

Als ondernemer en student (Technische Bedrijfskunde / Business Administration) ben ik erg geïnteresseerd in de betrekkingen met China op het gebied van productie, (handels) innovatie en import. Voor mijn a.s. China bezoek ben ik daarom nog opzoek naar interessante contacten of tips om dit bezoek zo leerzaam mogelijk te maken.

 

Eind van dit (kalender) jaar begin ik ook aan mijn afstuderen (Business Administration, Innovation & Entrepeneurship), dat zou ik graag op dit onderwerp doen en ook hiervoor ben ik opzoek naar een bedrijf dat een (WO, onderzoeks)opdracht heeft liggen of zou kunnen creëren.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat ondernemers niet zo snel hun contacten vrijgeven hier. Maar je kunt heel goede contacten opdoen door even contact op te nemen met je KvK. Die organiseren jaarlijks de ontvangst van een delegatie Chinese ondernemers, die naar de EU willen exporteren. In Brabant doen ze dat samen met de BOM en is er meestal een mogelijkheid tot ontmoeting in Eindhoven. Laat je op de mailinglist plaatsen, dan kun ook vooraf aangeven welke bedrijven je interessant vindt en wil spreken. Alles wordt dan netjes met een introductie en een natje en een droogje georganiseerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ondernemers niet zo snel hun contacten vrijgeven hier.

 

In dat geval ontvang ik natuurlijk graag een PM.

 

Die organiseren jaarlijks de ontvangst van een delegatie Chinese ondernemers, die naar de EU willen exporteren.

 

Interessant, voor nu echter ben ik degene die ontvangen moet worden 8)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen relaties in de LED-wereld, (al heb ik wel iets op het oog) dus ik kan je niet helpen. Het opbouwen van relaties met Chinezen gaat toch wat anders denk ik. Als je eerst met de directeur/eigenaar hebt gesproken, kom je geloofwaardig over als je zijn/haar fabriek bezoekt en "zaken" gaat doen. Als je nu "koud" naar China reist, kom je aan hermetisch gesloten poortje en slagbomen te staan. Chinezen hebben doorgaan hun bedrijf ook fysiek goed afgesloten. Op de bel drukken is er niet bij......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.