• 0

Zakelijke auto invoeren in frankrijk

Ik heb een eenmanszaak in Nederland maar woon voor het overgrote gedeelte in Frankrijk. Nu wil ik voor mijn Nederlandse bedrijf een auto kopen. Ik rij ongeveer 10.000 zakelijke kilometers per jaar.

Is het mogelijk om in een Nederland op het bedrijf gekochte auto in te voeren in Frankrijk? Of zal ik gewoon onder Nederlands kenteken moeten blijven rijden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28585-zakelijke-auto-invoeren-in-frankrijk/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Dag Binkie

Voordat je je hierover kunt buigen, zou ik eerst eens laten uitrekenen of je de auto op naam van de zaak moet kopen of privé. Als het antwoord daarop privé is en je bent Frans ingezetene dan gaat het automatisch om een auto op Frans kenteken.

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Ik wil deze aanschaf doen om ervoor te zorgen dat ik onder de kleine ondernemingsregeling kan vallen dit jaar.

Dat kan NOOIT een reden op zichzelf zijn om een auto zakelijk aan te schaffen!! Tegenover de aftrek van de voorbelasting staat namelijk een correctie voor het privé gebruik waardoor het voordeel van de KOR vanzelf teniet gaat.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0

Natuurlijk, de belangrijkste reden is dat ik de auto nodig heb.

De vraag is of het interessant is een zakelijke aanschaf te doen of een prive aanschaf.

Als ik het prive doe kan ik op dit moment alleen de km aftrek toe passen en aangezien ik dit jaar waarschijnlijk net boven het kor bedrag uitkom vraag ik me af of dit interessant is om de auto op mijn bedrijf te zetten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar