Nieuw op HL en maar roepen

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Misschien ben ik wel gewoon een azijnpisser maar er moet we wat van het hart:

Ik zie 3 nieuwe berichten van 3 nieuwe leden voorbijkomen die dus nieuw op dit forum zitten en die beginnen meteen maar te roepen dat ze van alles willen weten terwijl ze na wat zoekwerk ook een eind kunnen komen. Net alsof je op een bijeenkomst als laatste binnenkomt en meteen begint te gillen dat je iets zoekt of in de aanbieding hebt.

In mijn beleving is het normaal even kennis te maken met de aanwezigen, eventueel wat info uit wisselen en na een poosje ga je links en rechts wat verder in de contacten en vraag je om verwijzingen, advies etc. Je laat zien dat je wat brengt waarna je ook kunt halen, je bouwt aan je credibility (in goed Nederlands.....).

Nu kan ik wel een zooitje kneuzen uitdelen maar dat is weer zo onaardig.

Zo geeft bv iemand aan "ervaring zegt te hebben in een eenvoudige administratie maar kan blijkbaar geen beginbalans maken ??????" Even zoeken, desnoods een pm aan een van de leden, bel een lokale boekhouder, maar doe eerst wat moeite alvorens plompverloren hier te posten.

 

Moest ik ff kwijt,

GJ

Link naar reactie

Maar GJ, roepen is het nieuwe communiceren!

 

In deze snelle tijden kun je het je niet veroorloven om een beetje tijd te verdoen aan gezelligheden als je even voorstellen of zelf dingen gaan zoeken. Je hebt wel wat beters te doen, dus is het volslagen logisch dat je even een vraagje in een onderwerpje plempt en een stel wildvreemden de dingen even voor je uit laat zoeken.

 

Die hebben namelijk blijkbaar wel alle tijd in de wereld en zitten gewoon te wachten tot ze weer zoiets mogen uitzoeken - hoe komen ze anders aan zoveel berichten onder hun naam?

 

Nou niet verder zeuren - in plaats van bovenstaand gezeur in te kloppen had je ook even uit kunnen leggen hoe een beginbalans in elkaar zit! ;)

Link naar reactie

Als (voornamelijk) lezend nieuw lid, vind ik dat de "zoek eerst" regels te pas en te onpas worden opgedrongen. Er zijn leden die dat wel doen en dan komt er een slotje op een topic "omdat het al van 2005 was"

 

Waarschijnlijk is deze:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=50;action=display;threadid=33463;start=0#msg310627

 

iniedergeval iemand die ondernemer is, en geen behoefte heeft om met naam en toenaam geintroduceerd te worden, logisch ook, gaat niemand wat aan wie hij is. Ondernemer is hij wel, bedrijf verkopen voor 1.1 miljoen doen maar weinige hem na!

 

 

 

 

Link naar reactie

Ben het voor een flink stuk met GJ eens. Mensen stellen wel heel makkelijk vragen op dit forum zonder zich verder ergens in te verdiepen, of om zich door een adviseur te laten begeleiden in gevallen dat dat absoluut nodig is.

Het verbaast mij vaak dat op bijna alle vragen antwoord wordt gegeven, zelfs in gevallen waarin de vraagsteller niet eens de moeite en tijd lijkt te hebben genomen om de omstandigheden die tot de vraag leiden duidelijk weer te geven voor degenen die een antwoord moeten gaan geven.

Je ziet dan veelal dat er maar wat algemeenheden geantwoord worden. Zonde van de tijd.

En dat alles is best wel zonde, omdat HL op zich natuurlijk een leerzaam gebeuren is, ook voor degenen die vragen beantwoorden. Het scherpt je tenslotte. De zin om de moeite te nemen om te antwoorden verdwijnt echter wel een beetje door de makkelijkheid waarmee vragen gesteld worden.

 

Groet,

Louis

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie

Ach ze roepen maar, deze discussie is al vaak gevoerd (zijn het ondernemers of niet) daar gaat het eigelijk over. Niet de beginnende (student) die een plannetje heeft. Hoe te filteren wordt volgens mij druk over nagedacht. Tot die tijd kunnen ze roepen wat ze willen :) Maar of ze antwoord krijgen dat is de volgende vraag.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie

Van tijd tot tijd komen dit soort topics langs.

 

Kan te maken hebben met forummoeheid (leuk woord), maar juist het open karakter van dit forum maakt, dit forum zo uniek en gezellig. Ik heb last van hetzelfde, in het begin las ik alles en reageerde op alles waar ik maar een klein beetje over mee kon praten. Tegenwoordig ben ik veel selectiever, maar nog steeds actief.

 

Reageren hoeft niet, lezen ook niet. Het werkt echt om af en toe een beetje afzijdig te zijn, je merkt dat je dan later met meer zin weer terug komt.

Link naar reactie

Welkom in de HL herberg.

 

Voor ieder wat wils.

De een komt langs, neemt een biertje, drinkt het rustig op en verdwijnt weer en komt nog eens langs.

 

De ander komt wauwelend binnen, wauwelt met iedereen in de hoop veel biertjes te krijgen, en verdwijnt weer.

Weer een ander komt binnen, neemt een biertje, geeft een biertje weg en komt regelmatig nog eens langs.

 

De stamgasten hebben hun plekje gevonden.

Evenals de herbergiers ontvangen wel eens een biertje, geven biertjes weg, en houden een oogje in het zeil voor wat betreft de juiste stoelschikking en dergelijke.

 

Gezellig in deze herberg. ;)

 

Link naar reactie

Hi,

 

Misschien ben ik wel gewoon een azijnpisser maar er moet we wat van het hart:

..........

 

Moest ik ff kwijt,

GJ

 

Als je zelf nou ook even de zoekfunctie had gebruikt, had je kunnen zien dat hier al zeer veel over geschreven is in het verleden. Je moet alleen weten hoe je die zoekfunctie moet hanteren, of niet?!

;)

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

@ED: Natuurlijk weet ik ook wel dat dit al vaker aan de orde is geweest, maar als ik zie dat binnen een zeer kort tijdsbestek er weer een aantal "vraag maar raak" topics opduiken, triggert mij dat tot een dergelijke post. Wellicht helpt dat de nieuwe posters ook naar een ander niveau ;-)

 

Onderliggend is ook dat ik eigenlijk niet veel posts voorbij zie komen die mij aanzetten tot een reactie omdat ze veelal blijven steken op dit niveau en dat vind ik jammer.

 

Laten we er maar over stoppen, iedereen die dat wil heeft z'n zegje gedaan!

 

GJ

 

 

 

Link naar reactie

Het is goed dat dit soort zaken door de community aangehaald worden. Ook wij als mods denken hier over na hoe dit op te pakken en komen daar sowieso op terug.

 

De zoekfunctie is recent aangepakt en geeft nu een stuk betere resultaten terug dus het moet goed te doen zijn om te vinden wat je zoekt:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=40;action=display;threadid=29504

 

Anders is zoeken altijd nog mogelijk via google met naast de zoekterm: site:higherlevel.nl in de zoekopdracht.

 

 

 

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Ik ben ook wel eens vergeten iets even te zoeken. Dat kan iedereen wel overkomen. Maar het gaat meer over de respectloze toon. Als ik zo'n vraagstelling zie, reageer ik er niet op, om op een bepaalde manier. Het lokt dus ook iets uit en dat is niet goed. Blijkbaar zijn er mensen die hun rijgedrag (veronderstelling) vertalen naar postgedrag in hun vraagstelling.....

Link naar reactie

Volgens mij is het heel simpel: vragen die jij wil beantwoorden, beantwoordt je. De anderen onderwerpen lees je en sla je rustig over. Zonde van je 5 seconden, maar het is niet anders.

 

Hop hop, op naar de volgende discussie!

Helemaal mee eens, zo zonde van de tijd je hier druk om te maken. Het mooie van dit forum is ook dat alle topics bewaard blijven. Je post dan misschien voor iemand die net nieuw is hier, maar er is altijd kans dat vele anderen het later weer vinden via de zoekfunctie, en je antwoord dus niet alleen 'voor die ene nieuwe persoon' nut heeft.

Link naar reactie

Toen ik hier pas was heb ik met kneuzen gestrooid, omdat ik me ergerde aan het gekneus van sommigen. Dat was natuurlijk ook dom van mij en vandaar dat ik ook gesteld heb dat ik geen enkele kneus meer uitdeel. Ik ga eens kijken of ik nog mensen compensatie-reuzen kan geven.

De toekomst is nu en morgen. En daar gebeurt het!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.