• 0

Website voor verzamelaars, jullie mening?

Omschrijving van je concept:

Doel is dat een verzamelaar een plek heeft waar hij/zij de verzameling digitaal kan bijhouden en deze kan delen met geintresseerden. De verzamelaar kan in contact komen met mede-verzamelaars en er zijn tal van interactieve mogelijken waardoor de bezoeker blijft hangen. Hij/zij kan items op een Marktplaats zetten of een Beurs aanmaken. Daarnaast zal ik de nabije toekomst nog meer features aangemaakt worden, waaronder een Forum.

 

Link = http://www.mycol.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In principe hebben we alles zelf opgezet. Er is een programmeur in ons team die de gehele frontend & backend zelf gebouwd heeft. Er is een ontwikkeltijd van een paar maanden geweest en vanaf de lancering willen we ook op marketing-gebied de website zo bekend mogelijk maken bij onze doelgroep, de verzamelaars.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij willen proberen een begrip te worden in de verzamel-wereld. De focus ligt nu nog op Nederlandse bezoekers maar we zijn ook al bezig met het internationaal maken van de website inclusief domeinnamen. Uiteindelijk willen we een verzamelaar tal van mogelijkheden geven om zijn verzameling te promoten en om in contact te komen met mede-verzamelaars.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn weinig tot geen andere partijen die dit concept hebben. En wij proberen vooral onszelf te onderscheiden d.m.v. de laatste internet-technieken te gebruiken om de werking nog prettiger te maken. Ook proberen we via simpele manieren gebruikers conenctie te laten maken met sociale netwerken (Facebook, Hyves etc)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

In principe is alle feedback welkom. Doel is vooral om de site zo gebruiksvriendelijk mogelijk te laten worden zodat vele functies natuurlijk en prettig aanvoelen.

 

 

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Joost,

 

Uiteindelijk is de insteek om een begrip te worden binnen de verzamelaarswereld en om dmv Advertentie-inkomsten zeker in het begin break-even te draaien. Als dit een commercieel succes is willen we uitbreiden naar de offline wereld (actief meewerken met verzamelbeurzen) en mogelijk dit concept lanceren in buurlanden zoals Belgie en Duitsland.

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Link naar reactie
  • 0

Het is nu een beetje kaal. Ik heb bij een aantal willekeurige rubrieken gekeken, maar er gebeurt niet veel. Dat heeft natuurlijk alles te maken dat je nog maar net ben begonnen, maar ik denk dat het vullen van die rubrieken van groot belang is, ook dus met gezichten van gebruikers, waar ze wonen, oproepen van verzamelaars die nog iets missen, dat soort dingen. Kortom, het is een beetje het verhaal van de kip en het ei. Als er weinig te beleven valt zal de bezoeker ook snel weer weg zijn en dus zal het zo leeg blijven.

 

Dat zal wat dat betreft je grootste uitdaging zijn. Je kan het beste concentreren om eerst een groep fanatieke verzamelaars die zelf ook actief zijn op het internet te interesseren voor jouw idee. Als die groep valt voor dit idee dan zullen ze vanzelf wel zorgen dat je site bekend wordt bij hun groep. Maar ja, als ze niet toehappen dan wordt het erg moeilijk zonder een enorm reclamebudget om bezoekers naar je site te krijgen. Succes in ieder geval.

 

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
  • 0

Beste mycol,

 

welkom op Higherlevel. Compliment voor de fraai ogende website. Ik zou wat meer (wisselend?) beeldmateriaal op de voorpagina toevoegen, verzamelaars zijn volgens mij nogal visueel ingesteld.

 

Wat mij in het algemeen opvalt, is dat je (jullie) verzamelaars met hun verzamelingen of collecties nogal indirect benaderen. De naam Mycol behoeft (zeker) in het begin misschien wat uitleg. Laat de ondertitel teruggrijpen op jullie afkorting. In het Engels, of Nederlands, goeie vraag...

 

Gebruikers en groepen zou ik eerder verzamelaars en verzamelgebieden of interessegebieden noemen. Beurzen zijn verzamelbeurzen. Waarom zijn de submappen Engelstalig benoemd? Lijkt me ongepast voor een Nederlandse website.

 

Loop de aanspreekvormen ook nog eens goed na voor een persoonlijker benadering in toekomstige uitingen. Collecties zou ik als belangrijkste item aan de overzichtspagina van een profiel toevoegen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Veel 'actieve' verzamelaars hebben zelf al dergelijke initiatieven ontplooid. Ik ben ook zo'n verzamelaar en ben een aantal jaren geleden zelf een forum gestart dat tot nu toe erg succesvol is. Succesvol dat een groep vaste bezoekers (zo'n 50 man) dagelijks tientallen berichten schrijft.

Het forum heeft ook een verkoop en gezocht onderdeel dat buitengewoon goed werkt. Veel leden klagen dat hun verzameling zo hard groeit.

 

Een 'algemeen' verzamel platform geloof ik niet zo in, iedereen wil zich toch onderscheiden met 'hun eigen ding'. Er zijn reeds meerdere initiatieven geweest, ook internationaal. Kijk o.a. eens bij toycollector.com Zo lang zij geen differentiatie gaan instellen op verzamelgebied en taal, gaat het niet groot worden.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

De site ziet er goed uit en werkt ook goed. Dat is altijd lekker. Aandachtspunten:

 

* Bij binnenkomst zie ik direct een aanmeldscherm, geen producten. Voor een nieuwe bezoeker werkt dat niet goed, die wil direct een indruk van de site zien of zien wat hij op de site kan doen.

* Ik zie dat affiliate en niet affiliate producten door elkaar lopen. Ik was een beetje verbaasd over de focus. Ik zie veel betaalde links naar bol.com staan. Bijvoorbeeld ook de nieuwste telefoons. Leuk, maar bij verzamelaars verwacht ik eerder "oudere" voorwerpen zoals postzegels, strips etc.

* De subrubrieken staan boven de rubrieken. Wellicht is het duidelijker als die direct in de rubrieken zichtbaar zijn als je erop klikt

* Moet ik de rubrieken zien als producten die men direct kan kopen en de marktplaats als echte ruilhandel/ aangeboden door gebruikers?

 

Hopelijk heb je er wat aan.

Link naar reactie
  • 0

Dag Mycol

 

Ziet er goed en strak uit.

 

Paar opmerkingen.

 

Als ik op de Home kom zie ik als eerste aanmelden. Daar haken een hoop mensen op af. Ik zou daar beginnen met "Functies" en daar wat meer visualiseren.

 

Menu halverwege valt niet op. (ik zag het niet meteen) Daar zou je wat mee kunnen doen om het meer op te laten vallen. Of je haalt het weg en maakt er een soort (apple slide) van met een duidelijke navigatie (pijl naar rechts en Links) En in alle bladen in die slide ook meer visualiseren en minder tekst.

 

Mooie site. :)

 

Edit moet echt sneller leren typen. ;) Vorige poster was me al weer voor met punt 1 >;(

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Iedereen bedankt voor de reacties en wij gaan zeker wat met de Feedback doen. Zijn er nog meer mensen met meningen wat betreft de layout en de gebruiksvriendelijkheid? Uiteraard geloven wij in dit idee en gaan ons 110% inzetten om dit tot een succes te maken en alle advies daarbij is welkom.

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Link naar reactie
  • 0

Beste mycol

 

Je vraagt alleen maar. Het is de bedoeling dat we ook wijzer worden van je concept. Waarom je dit zo doet, respons op de reacties is alleen "iemand nog meer?". Je krijgt nu gratis adviezen en zeg je dadelijk bedankt? Dit is een forum waar we allemaal beter van willen worden.

 

Even 10 post's doen en dan alleen vragen?

 

Ben benieuwd of er nog meer zijn die mee willen denken.

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Beste mycol

 

Je vraagt alleen maar. Het is de bedoeling dat we ook wijzer worden van je concept. Waarom je dit zo doet, respons op de reacties is alleen "iemand nog meer?". Je krijgt nu gratis adviezen en zeg je dadelijk bedankt? Dit is een forum waar we allemaal beter van willen worden.

 

Even 10 post's doen en dan alleen vragen?

 

Ben benieuwd of er nog meer zijn die mee willen denken.

 

Wat voor soort reacties verwacht je dan Goog?

Link naar reactie
  • 0

Als iemand iets bouwt zit er een gedachte/strategie achter. Als je het dan "aan het panel" voorlegt krijg je kritiek. Ik verwacht dan een discussie en als er al enkele mensen over nagedacht hebben zie ik een reactie als 3x "bedankt iemand nog meer?" nou niet als zullen we er eens verder naar gaan kijken. :)

 

Kan aan mij liggen. Ik wil leren, kan ik leren dan doe ik er ook wat voor. Maar dit is voor mij meer vrijwilligerswerk voor een doel wat onduidelijk is ;) (nooduitgang?)

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

Goog: bedankt voor een eerlijke mening. Ik waardeer het zeer als mensen op een onderbouwende manier hun mening kunnen geven.

 

Wat betreft de gegeven adviezen: Het klopt inderdaad dat we aan het stoeien zijn wat de beste manier is om mensen te benaderen. Vooral de voorpagina is belangrijk en je wilt eigenlijk elke soort bezoeker triggeren. Uiteindelijk wil je mensen overhalen om zich te registreren en om tijd op de site door te brengen. Daar gaan we zeker ook mee aan de slag de komende weken.

 

Ook willen we ons focussen op een aantal goed gevulde categorieen. Daar proberen we bezoekers extra te bedienen en hopelijk blijven het trouwe bezoekers. Ook willen we dat bezoekers veel input geven en betrokken zijn bij de site. We luisteren naar hun feedback en willen trouwe bezoekers mogelijk meer rechten en mogelijkheden bieden.

 

Maar het concept verzamelen is heel erg algemeen. Het is haast onmogelijk om elke doelgroep goes te bedienen dus daarom gaat de focus nu zeker uit naar goed gevulde onderdelen op MyCol.nl.

MyCol.nl - Verzamel & Deel
Link naar reactie
  • 0

Nou, ik hap nog even ;)

 

Een aantal dingen die al genoemd zijn, sluit ik me van harte bij aan: meer beeld, minder tekst op de voorpagina. Ook de 'tabs' halverwege vallen weinig op - misschien door het wel zeer subtiele kleurverschil tussen achtergrond en contentblok. Eventueel een lijntje eromheen (ook om de tab) maakt het al meteen duidelijker.

 

* Ik ben zelf nooit zo'n fan van quotes, zeker niet als ze (sorry, aanname) nog niet helemaal real life zijn.

* waarom is het inlogblok zo breed? ik heb nu 100 lege pixels rechts van de 'inlog' button, en vind het er wat typisch uitzien

* Zet de zaken uit die nog niet werken (groepen, forum). Nu ben ik teleurgesteld (niet goed); wanneer ik me inschrijf, en ik krijg over een half jaar prachtige nieuwe functionaliteit gratis erbij (zoals bijvoorbeeld groepen of een forum) ben ik helemaal blij :) .

 

Over registreren vallen me een aantal zaken op:

* Ten eerste de hoeveelheid gevraagde info: Dit is het internet, ik geef liever niet aan elke willekeurige startup mijn geslacht en geboortedatum op.

* Waarom eigenlijk onderscheid tussen gebruikersnaam en emailadres? Ik zou mensen laten registreren met enkel email (als username) en wachtwoord (Eén keer laten intypen, bij wachtwoord kwijt heb je hun email voor een nieuwe link)

* Wanneer mensen geregistreerd zijn en enthousiast gemaakt, kunnen ze in hun profiel naar hartelust, maar niet verplicht, geslachten, geboortedata, avatars en recepten uitwisselen. Maar verlaag die drempel!

* Zet een 'registreer' linkje in het inloggen vlak (en in de footer). Nu kan ik me op de meest dieper gelegen pagina's niet registreren, zonder helemaal terug naar de homepage te gaan.

 

Met mijn bedrijf vormfout.nl maak ik prachtige & bruikbare webervaringen - Met één been in functioneel ontwerp en één been in design maak ik websites die er beter uitzien, beter converteren en waar gebruikers blij van worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb jarenlang meegewerkt aan de Verzamelkrant en in die tijd zijn er ook diverse initiatieven geweest om verzamelaars van diverse pluimage bijeen te brengen op 1 platform.

Reden dat zoiets nooit is gelukt is omdat een postzegelverzamelaar niets van doen heeft met een vingerhoedjesverzamelaar. Iedere groep heeft inmiddels zijn eigen website en kent daarop de medeverzamelaars. Dat is vertrouwd. Op een overkoepelende website krijg je ook weer veel "vreemde" mensen die (vooral het marktplaats gedeelte) vervuilen.

 

Over je website: zorg dat er een paar verzamelaars op komen met hun verzameling zodat er iets te zien is. Dan is het beter te beoordelen.

Link naar reactie
  • 0

Precies wat ik al eerder schreef: gaat niet werken. Diversiteit is veel te groot en verzamelaars willen identiteit, geen eenheidsworst. En je moet al een heel sterk concept hebben om mensen van hun reeds bestaande vertrouwde omgeving weg te halen en ergens anders onder te brengen. Vooralsnog zie ik geen toegevoegde waarde.

 

Initiatieven om een 'grote database' aan te leggen met alles wat er verzameld wordt strandt ook altijd. Ik ken maar een paar successen en een veelvoud aan fails op dit gebied.

 

Ik zie dat je affiliates aan het opzetten bent: BOL.COM is ENORM duur met speelgoedauto's, vooral van Siku. Het trekkertje van JCB kost bij BOL 5,99 en bij een gemiddelde webshop tussen de E 3,- en E 4,-

Maar ja, BOL moet natuurlijk een prak betalen om uberhaupt in beeld te komen bij klanten die dat trekkertje willen aanschaffen...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Website ziet er op zich leuk uit maar je mist echt wat beeldmateriaal. je verwacht bijvoorbeeld een banner met foto's van verzamelingen. En dan allerlei verzamelingen waarmee je dan weer zoveel mogelijk verzamelaars probeert aan te spreken.

Veneberg Media | Reclame | Drukwerk | Digitaal drukwerk | Internet

Zowel ontwerp als druk. Zeer voordelig!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat iedere verzamelaar toch verder zoekt naar een forum relevant aan zijn verzameling en niet in eens overstapt naar deze website. De kleinere forums worden vaak ook bijgehouden door fanatieke verzamelaars die weten wat er speelt bij de verzamelaars en niet een algemeen forum.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.