• 0

Uitkering

Hallo,

 

Ik ben nu sinds kort zelfstandig ondernemer geworden en heb nog geen inkomsten dus mijn vraag is voor welke uitkering kom ik in aanmerking? Heb al wel een poosje gezocht op internet en dergelijke maar kan zelf niks vinden.

Voor en WW uitkering kan ik niet in aanmerking komen aangezien ik net niet aan de hoeveelheid uren kom van mijn vorige werkgever de periode valt er helaas net buiten.

 

Mvg,

Tim Schoeman

TIDA Consultancy's

TIDA Consultancy's

Http://www.tidaconsultancy.com (hoofdsite onder constructie)

Http://www.tidaverhuur.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen Tim,

 

Heb je geen inkomen uit je onderneming? Volgens mijn informatie zijn hier namelijk geen uitkeringen voor. Wellicht via de gemeente wel bepaalde subsidies, neem hiervoor eens contact op met je gemeente.

 

Veel succes met de onderneming!

 

Groeten,

Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

Nou het is dat ik nu het bedrijf aan het opzetten ben vandaar dat er nog geen inkomsten zijn,

Weetje toevallig voor welke subsidies ik dan in aanmerking kan komen?

 

Ik dacht trouwens dat er wel een uitkering verder was dat hadden ze bij de KvK verteld alleen niet welke dat wisten ze daar niet maar wel omdat ik naderhand een uitkering wou aanvragen wel invloed heeft op de hoeveelheid/

 

Mvg,

Tim Schoeman

TIDA Consultancy's

Http://www.tidaconsultancy.com (hoofdsite onder constructie)

Http://www.tidaverhuur.nl

Link naar reactie
  • 0

Neem eens contact op met de gemeente Bronckhorst (volgens mij val je daar onder). Deze kunnen je zo vertellen over eventuele uitkeringen/subsidies.

Lijkt mij wel dat je deze dingen uitzoekt voordat je in het diepe springt. (een duiker trekt niet alleen zn pak aan maar controleerd deze zelfs 3 keer) ;)

 

Groeten,

Paul

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

ja ik probeer het liever via een andere bron achter te komen

heb zelf eerder al probemen gehad met deze gemeente betreft een uitkering

toen ik begon met verhuizing vroeg ik namelijk een WIJ uitkering aan die had ik al lopen bij een vorige gemeente

deze uitkering had overgezet moeten worden naar mij maar vanwege bezuinigingen wou gemeente bronckhorst het niet uitkeren

heel veel problemen mee gehad en klachtenbrieven gestuurd natuurlijk

gemeente veenendaal( vorige gemeente ) heeft het ook nog geprobeerd

helaas is dit niet gelukt

ik heb het dus maar laten liggen en ben een ander pad gaan volgen

dus als ik een uitkering of subsidie wil aanvragen bij deze gemeente wil ik wel het benodigde vooraf weten van een andere bron

 

Mvg,

Tim Schoeman

TIDA Consultancy's

Http://www.tidaconsultancy.com (hoofdsite onder constructie)

Http://www.tidaverhuur.nl

Link naar reactie
  • 0

Naast de mogelijkheden van subsisdies of een uitkering zou je wellicht ook gewoon een part time baan kunnen zoeken. Je bent pas 18 jaar en je hebt dus weinig rechten opgebouwd voor een uitkering en er zijn nog weinig regelingen voor jou van toepassing.

 

Ik weet niet wat voor bedrijf je aan het opzetten bent, De bedrijfsnaam bevat "consultancy" en dat is vijwel altijd dienstverlening waar je zolang je niet genoeg klanten hebt niet full time mee bezig bent en zou je best daarnaast kunnen werken, dit gaat hoe dan ook meer opleveren als een uitkering, niet alleen geld maar ook ervaring in de omgang met klanten en opdrachtgevers, want veel mensen vinden werkgevers lastig en vervelend, maar opdrachtgevers kunnen nog véél vervelender en veeleisender zijn als werkgevers ;D

Link naar reactie
  • 2

Tim,

 

Even kort door de bocht: Jij wilde het zonodig allemaal zelf doen, doe het dan ook zelf.

 

Iets minder kort door de bocht: Nee, je hebt geen recht op een uitkering in de trant van Bijstands- of WW-uitkering. Daarvoor ben je zelfstandig ondernemer geworden, en hoor je bij de club van 800.000 eigenwijze klootzakken die alles beter weten ;).

 

Er zijn wel regelingen voor mensen die momenteel in een uitkeringsituatie zitten om die weer met hun luie reet aan het werk te krijgen aan het maatschappelijk verkeer te laten deelnemen. Eén van die regelingen is een inkomensondersteunende BBZ uitkering. Bij deze regeling krijg je een maandelijkse bijdrage in de vorm van een lening om in je levensonderhoud te kunnen voorzien. Ik gok er even op - gezien je leeftijd - dat je iedere avond nog bij mams aan tafel schuift voor een balletje gehakt en een kuiltje in de stamppot waar de jus in past. Daarbij komt dat je min of meer schoolverlater bent, en dus nog niet eerder in aanmerking kwam voor een uitkering. Deze vorm van BBZ zal dus hoogstwaarschijnlijk voor jou niet bedoeld zijn.

 

Je bent nog maar kort met je bedrijf begonnen, dus val je ook niet binnen de definitie "gevestigde ondernemer met tijdelijke financiële problemen".

 

Verder ben je nog geen 55 jaar oud, en wil je je bedrijf juist opbouwen en niet beëindgen.

 

Hoezeer ik de bijdragen van Nynke van Antwoord voor Bedrijven waardeer, iemand doorverwijzen naar regelingen die niet voor hem bedoeld zijn is wat ... tja ... ehmm... Nou ja, vul zelf maar in.

 

Ergo: Zorg dat je als de sodemieter meer omzet gaat draaien of probeer op een andere manier inkomsten te krijgen. Je ben niet de eerste starter die overdag zijn toko aan het opbouwen is en 's avonds bureaus aan het poetsen is of een krantenwijk loopt.

Link naar reactie
  • 0

haha ruben je bent wel aardig op je mondje gevallen he?

(niet lullig bedoeld hoor ;))

 

bedankt iedereen voor deze informatie.

dat is dus ook waarom ik niks kon vinden

ik kom er niet in aanmerking voor! haha

en wat betreft het eten op de tafel zal snel voorbij zijn met een vader die binnekort naar thailand verhuist;)

omzet heb ik geen zorgen voor want dat zal spoedig komen

sinds einde van de middag is 1 van mijn bedrijven ook pas online gekomen.

dus daar kan ik nu eindelijk mee aan het werk.

baantje ernaast dat heb ik ook wel gevonden maar weet niet zeker of ik er wel verder mee in zee ga aangezien ik met een paar bedrijven die ik opgezet heb/ aan het opzetten ben daarintegen wel full-time mee bezig kan zijn

het is natuurlijk een grote plus dat het een paar bedrijven zijn die ik overneem van mijn vader en dat hij meewerkend famillie lid is.

daarintegen is hij ook de consultant en ik de consultant in leer ;D

dat zal natuurlijk spoedig veranderen het is natuurlijk ook zo dat ik hiermee ben opgegroeid alleen dat ik de commerciele kant op wil gaan en mijn vader is meer van de horeca & hospitality consultancy

verder zal ik in veel verschillende branches werken omdat ik niet van eentonigheid hou

zo nu weten jullie gelijk wat meer van mijn visie op mijn bedrijf!

 

Mvg, Tim Schoeman

TIDA Consultancy's

Http://www.tidaconsultancy.com (hoofdsite onder constructie)

Http://www.tidaverhuur.nl

Link naar reactie
  • 0

Nou Tim, ik dacht, ik ga even kijken op je website en klik de link aan!

En krijg dit:

 

De website is niet bereikbaar wegens wanbetaling van Tida Consultancy / Tim Schoeman

Indien u de eigenaar bent van deze website, dient u contact op te nemen met uw leverancier / webmaster!

 

Hier een gratis goede raad, zoek een baantje.

www.cijfermanager.nl

Link naar reactie
  • 0

"Ondernemen is risico's nemen." Je hebt het risico genomen om voor jezelf te beginnen, zorg dan ook dat je zelfstandig kunt opereren. Als het goed is - vind ik in ieder geval verstandig - dan heb je een buffer opgebouwd waarmee je je opstartfase kunt overbruggen.

 

Ik vind het wel goed dat deze regeling er niet is. Anders word het je wel heel gemakkelijk gemaakt.

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

ey tim, na buiten dat jij wel een lekkerding ben..... zou ik adviseren stop je activiteiten, neem niks van je vader over , en begin opnieuw.

 

zo niet dan is t einde oefening helemaal in de online internet wereld want ik kwam je naam al heel veel tegen als wanbetaler, nepper en oplichter net als je vader

neem een wijsbesluit doe afstand van alles rond het af, ga 1-2-3 jaar in loondienst werken en probeer het opnieuw op eigen benen. en nogmaals volg niet je vader want de wereld word steeds gekker ook met mensen die dan in eens hun gram komen halen

 

je ben een knappe leuke jongen maak er wat van... je ben nog jong, ga ervoor maar niet en nooit meer voor of met je vader hoe zielig ze verhalen ook zijn, en wees goed voor je moedertje

 

groeten

robin

uit rotterdam

en ja ik ben een jongen, en vond je knappe kop hebben

 

en een uitkering trekken is niks en als je je niet verzekerd heb krijg je niks, alhoewel al verzeker je je wel in nederland dan is er wel een reden of claussule om niks te hoeven betalen, zijn wat dat betreft ook net zulke grote oplichters en teringlijers zoals je vader

 

succes jongen maak er wat van!

 

x robin

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg door de reactie boven me een beetje een datingsite-idee. ;D

 

Maar, er zit wel een kern van waarheid in de reactie van Robin. Wanneer je inderdaad jouw bedrijfsnaam eens invoert in google komen niet de meest prettige reacties naar boven. Op de eerste pagina zie ik al meteen dingen over wanbetaling en Tros opgelicht staan.

 

Een slechte naam krijgen gebeurt snel, een slechte naam zuiveren kost je veel meer energie. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik me dus toch eerst eens afvragen of je wel werkelijk alles (financieel, juridisch etc) van het bedrijf weet, of er nog lopende zaken c.q. klachten zijn, of je problemen zelf op kunt vangen wanneer je vader weg is en of je dit ook wel zou willen.

 

Recht op een uitkering heb je m.i. niet, maar dat lijkt me ook eigenlijk alleen maar terecht. Wel ben ik er een beetje verbaasd over dat je al zo met uitkeringen bezig bent. Je bent een jonge knul: kom op, schouders eronder en van een paar uur extra werken word je heus niet slechter. Denk je dat je met een eigen bedrijf heerlijk uitslaapt en om 17.00 in de aardappeltjes zit te prikken? Ik was vaak al aan het werk voordat mijn partner wakker was en kroop 's avonds/'s nachts in bed wanneer hij al sliep om er dan vaak nog uitgebeld te worden. Zie het dan maar vast als een voorproefje.

 

Ondernemen is hard werken, tenzij je die ene lucky bastard bent die met een simpel idee zo enorm veel in één klap verdient dat hij de rest van zijn leven achterover kan leunen en zelfs dan... zal het bij de echte ondernemers vaak nog gaan kriebelen.

 

 

Edit: ik heb net het stukje van Tros Opgelicht gezien en kan alleen maar zeggen: Jongen, sterkte! Denk goed na voordat je een bedrijf van je vader overneemt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.