• 0

Petitie: Belastingaangifte voor Linux en Mac

Gast Verwijderd account

Op MacFreak.nl staat een petitie om de Belastingdienst te overtuigen om met Linux en MacOS ook de aangifte te kunnen doen.

 

Met Mac heb ik niets, met Linux echter des te meer. Ik denk dat ook andere HigherLevel leden dit hebben of eventueel met een Mac werken ;).

 

Voor belangstellenden: http://www.macfreak.nl/cgi-bin/petitie/petitie.cgi

 

PS. Zie ook WebWereld: http://www.webwereld.nl/nieuws/17634.phtml

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Niet dat ik specifiek behoefte heb aan ondersteuning voor deze OS'en, maar het is wel zonneklaar dat hier iets moet gebeuren.

 

Zeker als straks electronische aangifte verplicht is, vind ik niet dat de belastingdienst kan verplichten een windows-installatie te hebben. Ook is het een en ander niet in lijn met het overheidsbeleid meer opensource toe te gaan passen.

 

Overigens vind ik het sowieso vreemd dat er niet is gekozen voor een web-applicatie. Waarschijnlijk heeft een of andere nitwit bedacht dat 'alles met internet onveilig is', en het daarom maar een stuk 'echte' software moest worden - die wel via dat oh zo onveilige internet informatie uitwisselt met de belastingdienst ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik had de petitie al getekend.

Het is toch verschrikkelijk dat je wil je een belastingaangifte op je PC doen, eerst Windows moet kopen? Vind het niet meer dan noodzaak dat tenmiste Linux en Mac ook worden ondersteund. Liever nog, web-based, gewoon ergens op een willekeurge pc inloggen en invullen.

Als ze ook online willen stemmen, dan ook online belasting invullen.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Maar dan wil ik een PalmOs versie !! >:(

 

Ik kan me herinneren dat er in het begin wel een Mac versie was. Deze is waarschijnlijk gesneuveld omdat er te weinig afname was.

 

Java? Dat is toch een eiland in Indonesie.

Mac? Doe maar een alleen een milkshake.

 

Maar het idd jammer dat er alleen een windows versie is. Ik heb de petitie echter niet ondertekend daar hier alleen over Mac en Linux wordt gesproken en Java gewoonweg een betere oplossing zou zijn.

www.froggysoft.com voor al uw pda software

Link naar reactie
  • 0

Ben een echte macfreak en baal als ik virtualPC moet opstarten om belasting te betalen (zelfde categorie eigenlijk), heb gelijk ondertekend.

Goeie tip.

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.