Jump to content
ganesha
Verberg

Concurrent stuurt nepklanten naar ons toe: wat er tegen te doen?

vraag

beste hl leden,

 

Na enige tijd zijn wij uiteindelijk zo ver dat we nu in een bedrijfs verzamel gebouw zitten.

 

Helaas, zijn de buren die ook in het bedrijfs verzamel gebouw gevestigd zijn, onze tegenstanders.( ze zijn niet eens concurrenten van ons)

 

Er wordt een smerig spel gespeeld: er worden fake klanten op ons afgestuurd en de klanten brengen het produkt weer terug met de melding dat het produkt stuk is.( dit is ons tot heden 3x keer overkomen)

Nu hebben wij het sterke vermoeden dat de afgenomen produkten, bewust worden kapot gemaakt, om ons bedrijfje verlies te laten lijden.

 

wij verkopen namelijk gebruikte producten gekoppeld met onze dienst er naast.

ook geven wij garantie van 5 werkdagen( is dit juridisch rechts geldig?)

 

welke stappen kunnen wij nog meer ondernemen tegen fake klanten die eerlijke ondernemers een oor aan willen naaien.

ook zijn wij een paar keer naar een fake afspraak gestuurd.

( het is inderdaad kinderachtig om zo met mensen om te gaan)

 

Beste juristen wij hebben jullie hulp nodig,om dit probleempje op te lossen.

 

ik hoop dat jullie een passende oplossing voor ons hebben.

 

ik dank jullie bij voorbaat.

 

groetjes,

 

ganesha

Link to post
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

 

Passende oplossing is: zoveel goede echte klanten krijgen dat een incidentele fake-klant geen gevolgen heeft. Je krijgt dat product immers binnen vijf dagen terug, en ze kunnen niet eindeloos nieuwe fake-klanten uit de hoed toveren. Steek je energie in iets positiefs.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

en 5 dagen garantie lijkt mij wat weinig. Komt een beetje over als garantie tot de deur. maar wellicht heeft het met het soort product te maken wat je verkoopt.

 

Het is ook een beetje wat de klanten van je product verwachten en hoe de prijsstelling is.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Toon de klant het werkende product en geef daarbij uitleg. Zo weten jullie beide dat het in orde is en geef je bovendien extra service. Bij het vermoeden van een nepafspraak zou je kunnen bellen voor een afspraakbevestiging.

 

Zoals er wordt gesuggereerd; Ga praten met de buren.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

beste hl members,

 

Als eerste willlen wij jullie allemaal bedanken voor jullie reacties c.q. tips.

 

wij zijn al een gesprek aangegaan met de buren, maar het resultaat hiervan was niet al te positief, helaas.

Er werd tegen ons gezegd dat wij hier weg moet gaan,

Wij vroegen aan de buren maar waarom dan? hebben jullie overlast van ons? hebben we iets verkeerd gezegd of gedaan.

Waarop men antwoorde, dat moet er nog bij komen.( we hebben geen last van jullie, maar we lusten jullie niet gewoon niet)

 

 

Het bedrijfs verzamelgebouw wordt over enige tijd gerenoveerd.

De ondernemers zitten vrij goedkoop daar.

 

Wij vermoeden inderdaad dat zij proberen om ons eruit te krijgen.

Zodat zij zelf of een ander de ruimte kan gaan benutten.

 

Stel dat er ook gelogen wordt, dat ze zogenaamd overlast van ons hebben, wat kunnen wij het beste doen tegen dit soort leugens etc etc?

 

En inderdaad hoeveel fake klanten kunnen ze blijven sturen.

 

We zullen wel een aantal tips van jullie toepaasen.

Nogmaal bedankt voor jullie reactie's.

 

Sorry voor de late reacties, had nog cursus en een borrel.

 

 

groetjes,

 

ganesha

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Zou mooi zijn als de buren hier ook reageren. Ik zou hun verhaal ook willen horen. Nodig ze uit op HL kijken wat er gebeurd.

 

Ze zeggen hier dat ik van de complot theorieën ben ;) Maar op deze schaal gaat het me te ver. Ik kan bijna niet geloven dat men dit allemaal uithaalt om een ruimte te 'kunnen" huren. Of een wat dan ook willen wegpesten. En als ze echt zo raar zijn. Wegwezen en ze een bloemetje sturen succes. Of een ernstig gesprek dat ze een beetje normaal moeten doen. Maar ga geen rechtzaken aan. Energie in je onderneming niet in deze onzin.


Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Je hebt een huurovereenkomst? Dan heb je niks met je buren te maken.

 

Logboek aanleggen van wat gebeurt. Bewijsstukken verzamelen. Niet meer tijd aan besteden dan strikt noodzakelijk.


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Precies, en dit voorleggen aan verhuurder...

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Of je gaat even "bij ze op de thee" waar ze wonen. Soms komt het dan toch even te dichtbij en laten ze je zakelijk met rust. Maar als het tokkies zijn zou ik het laten bij zo min mogelijk contact en de negatieve energie omzetten naar kracht om je bedrijf nog groter te maken.


www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

we hebben geen last van jullie, maar we lusten jullie niet gewoon niet

Heb je het gevoel dat dit met - hun of jullie - afkomst te maken heeft? Heb je contact met andere ondernemers in het verzamelgebouw en is dat contact al zodanig goed dat je dit eens (voorzichtig) met een van hen zou kunnen bespreken?

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

beste hl members,

 

wij heb dit inmiddels al aan de verhuurder voorgelegd.

En dit verhaal was voor de verhuurder niet nieuw, verhuurder weet wie ze zijn.

 

Wij vermoeden dat onze afkomst, niets met het gebeuren te maken heeft.

 

Ze hebben al eerder in het verleden een ruimte van de verhuurder benut zonder daar enig cent voor te betalen.( daar draait het waarschijnlijk om)

Verhuurder heeft ons medegedeeld, dat wij gewoon lekker door moeten gaan met onze onderneming, en niets van deze negativiteit aantrekken.

 

Nogmaals bedankt voor jullie reactie's mensen.

 

wat een fantastisch forum ;)

lang leve het internet.

 

groetjes,

 

ganesha

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Of je gaat even "bij ze op de thee" waar ze wonen. Soms komt het dan toch even te dichtbij en laten ze je zakelijk met rust. Maar als het tokkies zijn zou ik het laten bij zo min mogelijk contact en de negatieve energie omzetten naar kracht om je bedrijf nog groter te maken.

 

Wat is er mis met thee bij tokkies? :P

Maar daar zit wel wat in ja.

 

Je kunt jezelf natuurlijk ook altijd nog verlagen naar hun niveau.

Elke keer dat jullie worden gepakt.. geef je een nepafspraak/aankoop terug ;D

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

wij verkopen namelijk gebruikte producten gekoppeld met onze dienst er naast.

ook geven wij garantie van 5 werkdagen( is dit juridisch rechts geldig?)``

 

Wat verkoop je dan? en aan particulieren of bedrijven?

 

Groetjes en succes

 

kijk ook even hier:

 

http://blog.iusmentis.com/2010/02/05/nee-het-is-een-uitprobeertermijn-en-geen-zichttermijn/

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 196 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept