• 0

Beoordeel mijn webshop, zelf gebouwd in Virtuemart

Omschrijving van je concept:

Webshop is mijn nieuwe, eigen gemaakte webshop. Na een aantal websites in Joomla te hebben gemaakt is dit het eerste Virtuemart project met daarbij maar meteen de eerste stappen in het "ondernemen" gezet.

 

Doel is te kijken of een Joomla shop maken mogelijk is (voor mij....) en natuurlijk het eindresultaat waarbij hopelijk veel artikelen de toonbank over gaan. Daarvoor is met de huidige artikelen een stap gezet maar er is nog heel veel ruimte voor uitbreiding. ;D

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alles... Inschrijving KvK, belastingdienst, website gemaakt, artikelen en verpakkingsmaterialen gekocht etc. Klinkt voor heel veel leden zeer vanzelfsprekend maar voor iemand die boekhoudster is, is dat het zeker niet :) Wel heel leuk!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De grootste uitdaging zal de verkoop zijn. Gaat dat lukken? Gaan er, buiten de vriendenkring ;), mensen zijn die bij me willen kopen? Daar zal nog veel tijd in gaan zitten.

 

Verder wil ik graag uitbreiden. Zou er het liefst meer geld en tijd in willen stoppen maar dat valt naast mijn " normale" baan + gezin nog niet helemaal mee.

 

Ik zou al super blij zijn met wat extra inkomsten, al kunnen we er maar 1x per jaar lekker van op vakantie

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn natuurlijk al heel veel webshops.... Deze is vooral opgezet om eens te kijken of dat lukt, hoe de reacties zijn en of het verkopen via zo'n soort webshop mogelijk is en lukt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is van harte welkom. Deze kan betrekking hebben op de website, uitvoering, layout etc. Maar zeker ook op het concept. Wat is er nog meer mogelijk (banners, links, etc. etc.) om het bezoekersaantal omhoog te stuwen of het assortiment uit te breiden (en waarmee)

 

(Edit: titel wat verduidelijkt)

Vrouwenwinkel.jpg.353760aaa2bb0ca84a2aebe69eac7d6a.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De website ziet er goed uit op mijn telefoon. Dat is alvast stap 1.

 

Nu nog de bezoekers aantallen opschroeven zoals je zelf al aangaf, hier gaat helaas veel tijd in zitten, het is dan ook geen easy money.

Duurzame marketing is het schrijven van unieke teksten waarmee je bezoekers krijgt die afkomen op het product in plaats van een linkje of banner. Praat over de webshop zoals je dat hier doet, mont-tot-mond reclame is zeer effectief.

 

Zorg voor genoeg producten zodat de bezoeker overtuigt raakt dat hij met even zoeken zijn gewenste product vind.

Update de producten zo nu en dan door nieuwe in te voegen zodat de bezoekers terug blijven komen.

 

Zorg voor een onderscheiding, zorg voor unieke producten of kwaliteits producten of een bepaald merk. Als je verkoopt wat anderen ook hebben en je er ook nog weinig van hebt zullen ze het al snel bij de grotere webshop kopen.

 

succes met de webshop!

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Dank je!

 

Beperkt aantal artikelen klopt, daar wordt hard aan gewerkt...

 

Mag ik vragen waarom je geen Paypal zou gebruiken? Voorlopig heb ik Ideal even in de ijskast gezet i.v.m. de hoge kosten.

 

Groeten Anja

Paypal is doorgaans duurder dan iDeal. iDeal kost ongeveer 50 tot 90 cent per transactie, afhankelijk van welke provider je gebruikt en hoeveel transacties je doet. Paypal is 3,4% v/d transactie + €0,35 EUR, en dus een stuk duurder dan iDeal. Zo'n beetje elke Nederlander heeft internetbankieren en dus iDeal, en daarom is iDeal een must voor een webshop in Nederland.

 

Naast de hoge kosten voor Paypal is er op zich geen reden om geen Paypal te gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anja,

 

Een paar opmerkingen:

 

- je berekent geen BTW over je verzendkosten, terwijl dat wel hoort

- hoe kan ik weten of een bestelling als briefpost verstuurd kan worden? wat doe je als ik een bestelling plaats, "briefpost" selecteer, betaal en vervolgens blijkt het niet als briefpost te passen?

- waarom die verplichte registratie? ik kan "niet opslaan" kiezen, waarom moet ik dan wel een gebruikersnaam en wachtwoord intikken?

- als ik iets bestel, blijft de pop-up met de bestelling wel erg kort staan; ook de button "bestelling" in die pop-up vind ik niet duidelijk, ik denk dat ik daarop moet klikken, maar dan verdwijnt de pop-up voordat ik dat kan doen

- ik vind de aanduidingen "herstel opgeslagen winkelwagen", "vervang mandje door opgeslagen mandje" en "voeg opgeslagen mandje toe aan huidig mandje" niet echt duidelijk; ik zie ook geen functie om in mijn "opgeslagen" mandje te kijken om te zien wat er in zit of iets specifiek toe te voegen aan één van de twee mandjes

- als ik het bestelproces onderbreek om een artikel toe te voegen en daarna het afreken-proces inga, krijg ik een foutmelding: "Fout: De gebruikers-id werd niet gevonden in de databank" en dan loop ik vast

 

Er valt nog wel meer te vertellen, maar dit lijkt me voorlopig genoeg ... ;)

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het mee kijken! Er bleek inderdaad nog een fout te zitten in het proces zodra er voor bankoverschrijving werd gekozen. Die is opgelost waardoor de foutmelding over de gebruikersid als het goed is, is verdwenen...

 

BTW over verzendkosten heb ik ingesteld, gaat nu ook goed. Verschil tussen brievenbus en pakket ga ik nog mee stoeien. Vrees dat ik dan toch moet gaan werken met gewicht / afmetingen binnen de artikelen.

 

Paypal was het makkelijkst in te stellen via Joomla dus had ik vast ingevoerd. Ideal komt er ook nog aan maar heeft wat meer voeten in aarde... Gezien jullie reacties over Paypal heb ik die er even uitgegooid en is het alleen mogelijk contact of via overschrijving te betalen.

 

De problemen van John rondom de registratie herken ik niet. Ik kan namelijk geen "niet opslaan" kiezen???? mijn pop-up met de bestelling blijft wel gewoon in beeld en al je opties rondom het winkelmandje krijg ik ook niet te zien en zijn dus voor mij niet bekend.... Ik kan ook gewoon opnieuw op de bestelling klikken om te kijken wat er ondertussen als bestelling is ingegeven. Heel apart...

 

Wat ik opeens bedenk: jij hebt dus een registratie aangemaakt en waarschijnlijk alleen wat a, b e c'tjes gebruikt? Die inschrijving heb ik erg snel verwijdert omdat ik zag dat het "nep" was. Wellicht ging er daardoor het een en ander mis?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De problemen van John rondom de registratie herken ik niet. Ik kan namelijk geen "niet opslaan" kiezen????

De optie heet "Gegevens onthouden" onderaan je formulier "Afrekenen" en die had ik uitgevinkt, dus dan vind ik het vreemd dat mijn gegevens toch bij jou opgeslagen worden (ik was inderdaad degene met de a-b-c-e'tjes), hoewel ik uiteindelijk niets gekocht heb.

 

 

mijn pop-up met de bestelling blijft wel gewoon in beeld

Als ik "Toevoegen" kies verschijnt een klein schermpje met de tot nu toe bestelde artikelen en dat blijft ongeveer 3 a 4 seconden staan. In dat schermpje staat een button "Bestellingen" maar als ik die aan wil klikken ben ik dus te laat. Als ik in je menu op "Bestelling" klik verschijnt datzelfde schermpje en dan blijft het wel staan.

 

 

en al je opties rondom het winkelmandje krijg ik ook niet te zien en zijn dus voor mij niet bekend....

Ik wil best proberen om dit te reproduceren en dan een schermafdruk plaatsen, maar dan moet ik nog een keer een nep-account aanmaken, dus laat maar weten of je dat wilt.

 

 

Wat ik opeens bedenk: jij hebt dus een registratie aangemaakt en waarschijnlijk alleen wat a, b e c'tjes gebruikt? Die inschrijving heb ik erg snel verwijdert omdat ik zag dat het "nep" was. Wellicht ging er daardoor het een en ander mis?

Mijn ingaven waren weliswaar vreemd, maar voldeden allemaal aan de criteria en werden ook geaccepteerd. Dus als het daardoor misging, gaat er iets mis ...

Link naar reactie
  • 0

>;( toch apart... Ik zie dit allemaal echt niet terwijl ik het nu ook met een ander account heb getest. Ik gebruik Internet Explorer en Google Chrome, en jij?

 

Als je het nog een keer zou willen proberen, graag! Je mag ook bestellen, ik kan die heel gemakkelijk verwijderen. Wil je dan wel even "test" in je omschrijving zetten en "John" in je naam verwerken?

Link naar reactie
  • 0

Zie bijgaande screenshots, ik heb ze allemaal maar in één .jpg gecombineerd.

 

Links boven zie je nog nèt een stukje van het bestellingenoverzicht, terwijl dit weer onder de paarse balk verdwijnt. Gebeurt in IE8, FF en Safari.

 

Rechts boven zie je de optie "Gegevens onthouden" op het "Afrekenen" formulier.

 

Rechts midden viel me nog op dat je aangeeft voor de Gebruikersnaam niet meer dan 2 tekens te mogen gebruiken (?), dat je twee keer "een" zegt ("Voer een een") en dat er een "e" ontbreekt in "geldige".

 

Op de laatste pagina in het afreken-proces beslis ik om toch nog een product extra te bestellen en klik op de productnaam. Als ik op het dan volgende scherm weer bestel, krijg ik het schermpje links onder met de kreet "Herstel opgeslagen winkelwagen".

 

En als ik daar dan op klik, krijg ik een overzicht met daaronder de eerder genoemde kreten "Vervang mandje door opgeslagen mandje" etc. (zie rechts onder)

VW-AiA.thumb.jpg.2abd00087775b23651d606dfb11c1912.jpg

Link naar reactie
  • 0

Nou... pfff.... de fouten in het betreffende taalbestand heb ik gevonden en aangepast :)

 

"Gegevens onthouden" tijdens het registreren zie ik ook, staat standaard aangevinkt en lijken inderdaad niets toe te voegen, ik kan nergens vinden hoe dat uit te zetten is dus ga dat na vragen.

 

Alles rondom de winkelwagen (herstel/vervang/voeg toe) zie ik echt niet en ga ik ook navragen.

 

Bedankt voor de test. Kom steeds een stapje verder zo!

Link naar reactie
  • 0

Leuke shop! Fris en licht en het straalt op het eerste gezicht vertrouwen uit (zéér belangrijk bij webshops). Wat praktische tips qua usability, aangezien dat mijn ding is:

 

- Logo linkt niet naar de homepage.

- Navigatie staat helemaal onderaan de pagina; bij dit soort websites is dat niet verstandig. Men verwacht het veelal bovenin of links (of allebei, indien je een primaire en secundaire navigatie hebt). In dit geval staat je secundaire navigatie goed, alleen je primaire navigatie niet. Maak gebruik van de patronen die mensen (her)kennen, vooral bij websites waarmee je direct je omzet moet halen.

- De openingsaanbieding linkt nergens naartoe en kan ik niet direct in m'n winkelwagen gooien. Misschien een link naar het product toevoegen?

- Productoverzicht is duidelijk en overzichtelijk! De afbeelding zou ik ook linken naar de productdetails, veel mensen hebben namelijk de neiging om op afbeeldingen te klikken.

- Voor de gebruiker is het fijn om te weten uit hoeveel stappen het afrekenen bestaat en bij welke stap ze zijn. Zo weten ze waar ze aan toe zijn. Wellicht toevoegen boven de titel 'Afrekenen'. Zoiets als: Stap 1: inloggen / account aanmaken, Stap 2: ... etc.

- Contactgegevens die onder 'Klantenservice' staan, ook onder 'Contact' zetten (zoals het telefoonnummer).

- Bij klantenservice wellicht ook een formulier maken wat men kan invullen, net zoals bij contactgegevens?

 

Succes ermee!

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link naar reactie
  • 0

Ik twijfel of ik dit moet plaatsen 8)

 

Sorry kansloos :(. Geen merkbeleving ik weet echt niet wat ik bestel).

En wie ben jij. Geen naam.

Weinig producten, geen vertrouwen in de schop. Enz Enz Enz!!

 

SEO, SEA kansloos. Veel te breed tenzij je er een gigantisch budget voor hebt.

 

Het is niet even een webwinkel opstarten, er zijn er al.....

 

Ik weet dat dit niet leuk is.

 

Denken we nu echt dat we even een web shop neer zetten, we zetten er 20 producten in en we zijn klaar? We lopen binnen.

 

Is het iets om een intro te schrijven om dit duidelijk te maken. Je kunt eeuwig sites beoordelen waarvan je al weet dat ze kansloos zijn. >:(

 

Een artikel schrijven om aan te geven wat er nodig is om een webwinkel te beginnen met algemene producten.

 

Heb je iets uniek's dan is het een ander verhaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

@Quinten: bedankt voor je positieve feedback! Niet al je tips zijn even gemakkelijk uit te voeren maar ik ben al een aardig eindje op weg...

 

@Goog: ook bedankt voor jou reactie. Iedereen heeft recht op een mening, ook al is tie negatief. Wellicht hoort mijn site ook niet thuis in dit "higher" forum en ben ik daarvoor te "low". Het zij zo.... Toch ga ik er mee door, wil je eens een nieuwe koers varen dan moet je tenslotte toch ergens beginnen. Het zal absoluut zoeken worden naar een goede inhoud van deze shop, 1 die de lading van de naam dekt, en hem (of haar ;)) een volwassener uitstraling te laten krijgen. Daarom ben ik toch heel blij met de reacties die anderen geven en hoop o.a. daarmee steeds een stap verder te komen.

Link naar reactie
  • 0

Is het iets om een intro te schrijven om dit duidelijk te maken. Je kunt eeuwig sites beoordelen waarvan je al weet dat ze kansloos zijn. >:(

 

Een artikel schrijven om aan te geven wat er nodig is om een webwinkel te beginnen met algemene producten.

 

Be my guest zou ik zeggen. Schrijf de allesomvattende handleiding en eeuwige HL-roem valt je ten deel :)

Link naar reactie
  • 0

Is het iets om een intro te schrijven om dit duidelijk te maken. Je kunt eeuwig sites beoordelen waarvan je al weet dat ze kansloos zijn. >:(

 

Een artikel schrijven om aan te geven wat er nodig is om een webwinkel te beginnen met algemene producten.

 

Be my guest zou ik zeggen. Schrijf de allesomvattende handleiding en eeuwige HL-roem valt je ten deel :)

 

Heb net mijn 13e afscheid genomen. Zal ik ooit serieus genomen worden als ik dit schrijf?

 

En ik heb er ook totaal geen zin an :)

 

 

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

@René: ik had je bericht zelfs al gelezen, net als heel veel andere info van dit forum. Er staan zeer heldere punten in, dank daarvoor!

 

Ik heb overigens zeker niet het idee "rijk" te worden met deze shop. Ben volgens mij nuchter genoeg bezig met dit project, zie ook mijn intro.

 

Wel leuk dat dankzij dit forum het bezoekersaantal omhoog vliegt :P

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ze slechter gezien en ook op HL.

 

Er zijn genoeg bruikbare kritieken geweest in dit topic dus daar hoef ik weinig aan toe te voegen behalve: pak dit op.

 

URL is heel goed. Info navigatie is heel goed. Indeling en werking is redelijk . Presentatie is aardig. Pink ribbon is prachtig.

 

Mijn tip. Verwerkt de gratis tips, pak de komende 2 maanden om je assortiment uit te breiden qua aanbod en presentatie. En laat eerlijke vrouwen in je omgeving klikken op de website. En doe hier wat mee. En kom dan terug voor een volgende check.

 

Heel veel succes gewenst.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Hukki, leuk dat je vanuit de boekhouding hiermee bent begonnen.

Het pink ribbon deel vindt ik zelf heel goed gedaan. Hier kun je je ook mee onderscheiden van andere shops denk ik.

Op de homepage vind ik onderaan wel veel tekst staan. Mensen willen geboeid worden door plaatjes.

Ik zou proberen om ietsje meer sfeer te brengen in de site.

 

De plaatjes zou ik iets groter in de uitvergroting zetten (700x700 DPI) Dan kunnen mensen beter het product bekijken, ik zou bijvoorbeeld graag de tassen wat nader willen inspecteren, hoe het materiaal er precies uit ziet?

 

Verder zag ik ergens in het begin staan dat je Ideal te duur vindt, heb je ook gekeken naar een Ideal lite pakket?

 

En ik zag dat er geen "t.n.v." bij het rekeningnummer staat, is dat vrouwenwinkel.com?

 

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien heb ik dingen dubbel vermeldt, maar veel succes met de site!

Link naar reactie
  • 0

Karin en Micha: bedankt voor jullie eerlijke feedback! Ik ga (en ben al) zeker aan de slag met alle tips en hoop deze shop van een nu al leuke hobby uit te kunnen breiden naar meer dan dat.

 

Mijn artikelen zullen trouwens ook worden verkocht op markten zodat het niet alleen beperkt blijft tot nog meer achter de laptop zitten maar juist ook contact met mensen/klanten.

 

Pink Ribbon kost mij persoonlijk meer dan het opbrengt maar bij dit goede doel ligt nu eenmaal mijn hart en ik vind het echt passen in een "vrouwenwinkel". Zal dat assortiment dus ook nog uitbreiden en zeker ook na oktober actief blijven verkopen. Leuk dat jullie dat ook echt als toegevoegde waarde zien, is mooi meegenomen :)

Link naar reactie
  • 0

Laat je inderdaad niet uit het veld slaan door de kritiek.

 

Heb dit zelf ook ondervonden op dit forum, met mijn zelfgebouwde virtuemartshop.

 

Mijn advies is toch om met ideal te werken. Wat betreft kosten gebruik ik Assurpay, 45 cent per nota en een opslag van 25 cent per uitbetaling. werkt in mijn virtuemartshop perfect.

 

Om bezoekers te trekken gebruik ik Adwords van Google, als je aan je advertenties gerichte landingspagina's koppelt kan je de kosten behoorlijk in de hand houden.

 

Weet niet of je artiojoomsef heb geinstalleerd voor zoekmachine vriendelijke URL's, dit leid ook tot meer bezoekers.

 

In ieder geval veel succes.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hukkie,

 

Gefeliciteerd met je shop. Ziet er leuk uit. Maar ik zou het volgende veranderen:

 

- Ik zou Home, voorwaarden in de bovenste paarse balk zetten. Bestelling en inloggen zouden dan boven de balk kunnen staan. Ik moest nu echt even zoeken om terug te gaan naar de homepage.

- Je moet terug kunnen gaan naar de homepage via het logo.

- Ik zou de inhoud van het mandje (in het doorschijnende zwarte vlak) laten verschijnen na een mouseover van bestelling, maar de bezoekers wel via een klik naar de winkelwagenpagina laten gaan. Nu moet je even zoeken voordat je daar kunt komen via de bekijk mandje button (de tekst moet natuurlijk ook in de button passen).

- Ik vind dat je met een klik op de productplaatjes in de categorie pagina naar de detailpagina moet kunnen gaan.

- De homepage zou ik openen met een grote afbeelding van de oogschaduw palettes (mooi product trouwens!)

- Ik zou ook iig IDEAL aanbieden. Ik zou bijna niets verkopen zonder IDEAL.

 

Veel succes!

 

Frank

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zo.... best al wat tips verwerkt:

 

- component geïnstalleerd voor zoekvriendelijke url's;

- menu indeling aangepast. Kan helaas niet alle tips daarin verwerkt krijgen maar ziet er nu wel overzichtelijker uit (paarse balk is niet te gebruiken om zelf items in te zetten, kan daar alleen wat voorgeprogrammeerde items aan of uit zetten;

- terug naar homepage via logo.... had ik er zelf bewust uitgesloopt, vind dat niks toevoegen maar schijnt "zo te horen" dus dan maar wel :) Gekke is, is dat het werkt via Explorer maar niet met Google Chrome...

- Ideal, wordt nog aan gewerkt, kom er nog niet uit...

- Homepage ziet er nu hopelijk frisser uit, minder tekst + grote afbeelding van 2 palettes.

 

Bedankt allemaal voor de tips!

 

p.s. kan altijd nog websites gaan bouwen al vrees ik dat ze onbetaalbaar zijn gezien de uren die er in gaan zitten :P

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.