• 0

Beoordeel mijn webshop, zelf gebouwd in Virtuemart

Omschrijving van je concept:

Webshop is mijn nieuwe, eigen gemaakte webshop. Na een aantal websites in Joomla te hebben gemaakt is dit het eerste Virtuemart project met daarbij maar meteen de eerste stappen in het "ondernemen" gezet.

 

Doel is te kijken of een Joomla shop maken mogelijk is (voor mij....) en natuurlijk het eindresultaat waarbij hopelijk veel artikelen de toonbank over gaan. Daarvoor is met de huidige artikelen een stap gezet maar er is nog heel veel ruimte voor uitbreiding. ;D

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alles... Inschrijving KvK, belastingdienst, website gemaakt, artikelen en verpakkingsmaterialen gekocht etc. Klinkt voor heel veel leden zeer vanzelfsprekend maar voor iemand die boekhoudster is, is dat het zeker niet :) Wel heel leuk!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De grootste uitdaging zal de verkoop zijn. Gaat dat lukken? Gaan er, buiten de vriendenkring ;), mensen zijn die bij me willen kopen? Daar zal nog veel tijd in gaan zitten.

 

Verder wil ik graag uitbreiden. Zou er het liefst meer geld en tijd in willen stoppen maar dat valt naast mijn " normale" baan + gezin nog niet helemaal mee.

 

Ik zou al super blij zijn met wat extra inkomsten, al kunnen we er maar 1x per jaar lekker van op vakantie

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn natuurlijk al heel veel webshops.... Deze is vooral opgezet om eens te kijken of dat lukt, hoe de reacties zijn en of het verkopen via zo'n soort webshop mogelijk is en lukt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle feedback is van harte welkom. Deze kan betrekking hebben op de website, uitvoering, layout etc. Maar zeker ook op het concept. Wat is er nog meer mogelijk (banners, links, etc. etc.) om het bezoekersaantal omhoog te stuwen of het assortiment uit te breiden (en waarmee)

 

(Edit: titel wat verduidelijkt)

Vrouwenwinkel.jpg.353760aaa2bb0ca84a2aebe69eac7d6a.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Anja,

 

Ziet er al een stuk beter uit.

 

- De logo kun je goed clickable maken door te vervangen door .

- Het bovenste menu zou je me css in de paarse balk kunnen zetten met een position: absolute en een z-index;

- Multisafepay (maar andere payment providers waarschijnlijk ook wel) bieden een gratis Virtuemart module aan die je eenvoudig in je systeem kunt hangen. Je beschikt dan gelijk over iDEAL. Voor Prestashop -waar ik mee werk - was het installeren van de payment module iig een fluitje van een cent.

 

Succes,

Frank

 

 

Link naar reactie
  • 0

- Persoonlijk vind ik de site nog wat "saai". Leuk die make-up doosjes op de voorpagina, misschien een idee als je daarop door kan klikken? (naar vergelijkbare producten)

- Iets meer trendy kleuren gebruiken. Veel vrouwen zijn modegevoelig

- Model op de voorpagina?

KoffieKeuze.nl - Jouw Koffie, Jouw Keuze

Link naar reactie
  • 0

Zo te lezen ben je er wel enthousiast en druk mee bezig :)

Wel vindt ik dat je niet echt iets aparts verkoopt in je assortiment, een beetje zoals

duizend in een dozijn verhaal.

Zoek iets speciaals waarmee je de klanten naar je winkel kan trekken.

 

Veel succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ben ondertussen al aardig op dreef en heb wel weer het een en ander gerealiseerd, w.o. het toevoegen van artikelen. De site wordt nog wel wat aangepast maar dat is me zelf nog niet gelukt dus die vragen staan her en der uit...

 

Belangrijke grote wijziging zijn de verzendkosten, ik heb gekozen voor 1 vast bedrag. De ene keer leg ik daar wat op toe, de andere keer juist niet.

 

Vooral de oogschaduwdozen zijn toch wel apart genoeg, heb daar al aardig wat bestellinkjes van binnen (ook van "vreemden" ;D). Verder zijn in de oktobermaand de Pink Ribbon artikelen erg goed verkocht, ook daarmee onderscheid ik me en komen bezoekers op mijn site.

 

Nog heel veel te doen maar tis nog steeds leuk!

Link naar reactie
  • 0

Toch wel leuk om nog eens een berichtje te schrijven... Ben nu 4 maanden online en druk bezig geweest met het vergroten van het assortiment en dus het vullen van de shop. Verder Ideal laten inplementeren en gewerkt aan een mooiere opmaak.

 

Ben nog steeds bezig met het toevoegen van artikelen met bijbehorende teksten en foto's. Hele klus en is nog niet (naar tevredenheid) klaar.

 

Afgelopen maanden redelijk wat bestellingen binnen gekregen, voornamelijk door het adverteren op Marktplaats m.b.v. Admarkt. Het Pink Ribbon assortiment wil ik wel gaan uitbreiden, bestellingen daarvan lopen goed maar levert eigenlijk alleen een klein plusje op als de verzendkosten lager zijn dan het vaste tarief van 4,95.... Ben nog op zoek naar een aanbieding waar de Pink Ribbon klantjes ook iets anders bestellen uit de shop.

 

Verder moet er na het invoeren van alle (voornamelijk nog LR artikelen) gewerkt worden aan de verdere vindbaarheid via Google.

 

Ik hoop dat jullie positieve verbeteringen zien t.o.v. oktober vorig jaar, al is vergelijken niet meer mogelijk :P maar sta natuurlijk nog steeds open voor verdere tips!

Link naar reactie
  • 0

Haal PayPal weg, dit is een groot drama + mensen kunnen het terugboeken.

 

Doe iets aan je SEO. Ik zie nu links als http://www.vrouwenwinkel.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=42&Itemid=141&TreeId=17

 

Maak daar dit van; vrouwenwinkel.com/haarverzorging/productnaam :)

 

Verder probeer op gerelateerde website's artikelen te krijgen of een linkje.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit, hoewel ik als man zijnde niet zo snel hier iets ga kopen ;)

 

Alleen de middelste kolom op de voorpagina, kun je beter benutten. Nu zie ik op mijn scherm alleen 1 grote foto, wanneer ik naar onder scroll begrijp ik waarom. Met een betere layout kun je meer kwijt.

 

Persoonlijk zou ik de voorpagina gebruiken om de nieuwste, populairste, etc. producten op te tonen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anja,

 

Ik zie dat je de optie om te bestellen zonder verplichte registratie hebt weggehaald? Voor een heleboel mensen is zo'n registratie een (te) hoge drempel, dus misschien moet je daar nog eens over nadenken.

 

Je navigatie kan wat mij betreft intuitiever en directer. Als ik op een LR menu-keuze klik, verwacht ik in het middendeel ofwel producten te zien of iets waarop ik kan klikken. Als ik dan doorheb dat ik eerst weer in het menu moet klikken, zie ik wel producten, maar nog geen "bestel"-knop. En op het scherm met de productdetails staat die bestel-knop vaak een stuk onder de "fold". Wat mij betreft mag je je bezoeker indringender aansporen tot bestellen.

 

Loop je producten nog even na. Bij het eerste product dat ik zie (Eau de Parfum) staat op het overzichtscherm 50 ml en bij de productdetails 200 ml. Ook het volgende product (Geparfumeerde deodorant) heeft dit verschil (100 ml versus 200 ml). Ik hoop voor jou dat de grootste inhoud klopt, anders zou je nog wel eens een heleboel klachten kunnen krijgen ...

 

Je "vergrote" afbeeldingen vind ik een beetje tegenvallen. Ik verwacht dan toch iets meer vergroting dan nu het geval is.

 

Kijk ook nog even naar je teksten. Hier en daar zie ik taalfouten en je gebruikt "je" en "u" door elkaar heen, dat zou ik consistent maken.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dat je PayPal niet moet gebruiken vind ik natuurlijk de grootste onzin.

 

Mensen die bijvoorbeeld op hun werk zijn of ergens waar ze geen gebruik kunnen maken van een random reader (bij de rabobank genoemd), kunnen altijd nog wel betalen via PayPal. Ook is het veel makkelijker om via PayPal te betalen wanneer je op een smartphone of tablet zit want ook dan heb je vaak géén random reader bij de hand.

 

PayPal is duur. Ben ik het helemaal mee eens en ik heb ook liever 0,4€ per transactie via iDeal i.p.v. 3€ per transactie. Maar als je deze extra service niet biedt loop je gewoon omzet mis. Ik vind het vrij dom dat (want je hebt waarschijnlijk geen negatieve ervaringen met PayPal gehad) je n.a.v. de reacties op dit forum zomaar je PayPal betaalmethode verwijderd.

 

Mensen kunnen inderdaad hun transactie terugboeken. Is bij mij nog nooit gebeurd overigens. En als je je gewoon als een redelijk ondernemer gedraagt dan hoef je niet te vrezen dat er allerlei mensen hun bedrag bij PayPal ineens gaan terugboeken..

 

Dat dit een ondernemersforum is betekent niet dat je ieder commentaar klakkeloos moet overnemen. Mijne dus ook niet, maar ik adviseer je toch echt nogmaals na te denken of je echt PayPal weg wilt halen.

Link naar reactie
  • 0

Ik verbaas mij ook enorm over de negativiteit hier omtrent Paypal ?!?!

 

iDeal, ja dit is een must, evenals dat je de mogelijkheid moet bieden dat mensen zelf het bedrag kunnen overmaken. Paypal hoort hier ook echt zeer zeker bij. Hadden wij geen Paypal, dan betekende dit een flinke hap uit onze omzet. Bijna al onze Belgische klanten betalen bijvoorbeeld met Paypal. Tevens heb je meteen de mogelijkheid dat men met creditcard kan betalen.

 

Nee deze reacties kan ik echt niet begrijpen.

 

ik heb de shop verder niet in detail bekeken, maar ik zou de belangrijkste knop "toevoegen" toch wel wat groter en opvallender maken.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb Paypal recent uit de webshop verwijderd. Terwijl ik het zelf regelmatig gebruik op Ebay. Daar is het voor bedoeld en kan je gewoon niet zonder. Het is in de afgelopen maanden 2 keer gebruikt en dat kwam doordat IDeal ongemerkt verwijderd was bij een update. (Let daar dus altijd op!)

 

Ik gebruik op de webshop IDeal via Mollie. Die verzamelt de Ideal inkomsten en geeft eens per maand een credit. Mollie draagt de BTW af over hun fee dus kan ik de credit factuur in één keer als "omzet webshop" boeken en daar BTW over af dragen. Scheelt een hoop werk.

 

Link naar reactie
  • 0

Heel erg mooi gemaakt hoor.

Misschien kun je me ook helpen, want ik krijg niet eens de webwinkel in mijn joomla geplaatst.

Welk programma heb je gebruikt voor het maken van deze mooie webwinkel?

 

Hoi Martin,

 

Ik heb deze shop dus gemaakt met Joomla met Virtuemart. Ik wil je best helpen hoor. Stuur me maar een mailtje naar info@vrouwenwinkel.com.

 

Groet, Anja

Link naar reactie
  • 0

Drie jaar later en sinds heel kort online met een hele nieuwe shop, nu gebouwd in Magento. Om het verschil te bekijken, de oude staat hier: http://pianni.nl/www.vrouwenwinkel.com/ (alleen voor het beeld van hoe de shop er toen uit zag) en de nieuwe natuurlijk onder www.vrouwenwinkel.com. Is nog genoeg aan te verbeteren maar heeft wat mij betreft een mooie stap naar een volwassen shop gemaakt, ook qua aanbod.

 

Hopelijk worden er snel nog accessoires aan toegevoegd. Verder gaan we met Adwords aan de slag. Nog uitdagingen genoeg dus en nog steeds leuk om naast m'n administratieve baan te doen!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 302 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.