• 0

Electronica importeren vanuit buitenland

Beste iedereen,

 

ik ben nieuw in deze branche en ik wil graag experimenteren / leren hoe alles in elkaar zit.

Ik heb al een hoop research gedaan, maar ik zit toch nog met paar vraagjes.

Ik heb diverse keren gelezen dat het heel goedkoop is om vanuit het buitenland (denk hierbij vooral aan china) te importeren.

mijn doel is om uiteindelijk electronica (zoals iPod's, Consoles etc) te importeren.

ik ben veel sites tegengekomen zoals:

 

http://www.dhgate.com

 

en hier een link van bijvoorbeeld een iPod touch:

 

http://www.dhgate.com/hk-post-with-ipod-touch-16gb-mp4-mp3-player/p-ff8080812801afd50128153761745fe0.html#

 

nou zie ik wel net dat dit een 'copy' is en geen originele.

zijn er ook groothandelsites of weet iemand hoe ik contact kan zoeken met een groothandel/fabricant waar ik ORIGINELE electronica, dus geen namaak.

 

 

MVG,

 

Bob Meijer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om zulke sites ga je geen originele merk-elektronica vinden. Er zit inderdaad een hoop namaak tussen, maar ook gewoon goede spullen, alleen dan niet van een merk, maar 'merkloos' (fabrikants eigen merk). Ook het onderscheid tussen een fabrikant en tussenhandelaar is erg vaag. De uitdaging is altijd weer de slechte kwaliteit van de goede te onderscheiden, wat lastig kan zijn op zo'n grote afstand.

 

Wil je je richten op elektronica van een (min of meer) bekend merk, neem dan contact op met hun verkoop afdeling. Zij zullen je waarschijnlijk doorverwijzen naar een lokale importeur/distributeur.

 

Succes!

 

Ohja, lees ook deze site even door: http://www.traderouteasia.nl/

 

(ps: ik zie nu dat op traderouteasia.nl zelfs een higherlevel 'block' staat :) )

 

Nowap

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Om je te oriënteren is dit misschien ook een goed startpunt:

 

EVD, regio Azië:

http://www.evd.nl/home/landen/regio.asp?land=azi

 

Daarbinnen kun je je weer beperken tot een bepaald land, bijvoorbeeld China:

http://www.evd.nl/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn

 

Zie ook Veelgestelde vragen, zoals:

Hoe vind ik een leverancier en/of producent in China?

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=211238&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn&highlight=

 

Hoe kom ik erachter of mijn Chinese zakenpartner betrouwbaar is?:

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=211240&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn&highlight=

 

Onderaan de webpagina vind je de namen van de marktadviseurs van dit land, waar je verdere vragen kunt stellen.

 

Succes!

 

Groeten,

Lindy

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Om je te oriënteren is dit misschien ook een goed startpunt:

 

EVD, regio Azië:

http://www.evd.nl/home/landen/regio.asp?land=azi

 

Daarbinnen kun je je weer beperken tot een bepaald land, bijvoorbeeld China:

http://www.evd.nl/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn

 

Zie ook Veelgestelde vragen, zoals:

Hoe vind ik een leverancier en/of producent in China?

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=211238&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn&highlight=

 

Hoe kom ik erachter of mijn Chinese zakenpartner betrouwbaar is?:

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=211240&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=chn&highlight=

 

Onderaan de webpagina vind je de namen van de marktadviseurs van dit land, waar je verdere vragen kunt stellen.

 

Succes!

 

Groeten,

Lindy

 

 

Sorry, maar mijn ervaring is dat de "overheid van Koninkrijk de Nederlanden" in China voornaamlijk bezig is haar eigen zakken te vullen.

 

"Markt adviseurs" ? Laat me toch niet lachen. Dit zijn over het algemeen mensen die totaal geen realiteitsbesef hebben hoe in China zaken gedaan horen te worden en ten tweede: ALS ze voor de overheid werken mogen ze helemaal geen specifiek advies geven, enkel slappe aftreksels waardoor je de komende 10 jaar nog bezig bent uit te zoeken wat waardevolle informatie was. ALS ze wel specifiek advies geven of partijen voorstellen dan zijn ze strafbaar want dat staat de wet niet toe. Voor wie ze dan wel werken is duidelijk op dat moment.

 

Ik kan hier hele verhalen over vertellen uit de praktijk die ik en "medelanders" ten ore gekomen waar je teennagels spontaan van inscheuren.

 

Maar aangezien jij je achter een loketje met een salaris verschuild zal ik hier maar niet aan beginnen. Dit is een forum voor ondernemers en geen ambtenaren. Dus: hou je "advies" maar voor jezelf en eigen kerk. Ik zit er niet op te wachten en velen met mij ook niet.

 

Carry on..

Link naar reactie
  • 0

Maar aangezien jij je achter een loketje met een salaris verschuild zal ik hier maar niet aan beginnen. Dit is een forum voor ondernemers en geen ambtenaren. Dus: hou je "advies" maar voor jezelf en eigen kerk. Ik zit er niet op te wachten en velen met mij ook niet.

 

Te lang in de zon gezeten vandaag Paul?

 

Laat ik maar verder niet op de opgekropte frustratie in je post ingaan, en alleen maar constateren dat AvB meer heeft bijgedragen aan de oplossing van de vraag van TS dan jij tot nu toe :-\

Link naar reactie
  • 0

Maar aangezien jij je achter een loketje met een salaris verschuild zal ik hier maar niet aan beginnen. Dit is een forum voor ondernemers en geen ambtenaren. Dus: hou je "advies" maar voor jezelf en eigen kerk. Ik zit er niet op te wachten en velen met mij ook niet.

 

Te lang in de zon gezeten vandaag Paul?

 

Laat ik maar verder niet op de opgekropte frustratie in je post ingaan, en alleen maar constateren dat AvB meer heeft bijgedragen aan de oplossing van de vraag van TS dan jij tot nu toe :-\

 

Is OK Frans, ik weet wie de rekeningen betaald bij HL en je vandaar niet wilt dat ik er inhoudelijk verder op in ga.

 

Ik spreek uit ervaring en ervaringen uit eerst hand. Jij kan enkel de indruk proberen te wekken dat ik met "frustraties" zou zitten om zo mijn beweringen ongeloofwaardig te laten lijken. Dit is echter absoluut niet het geval.

 

Dit kan een legendarisch draadje worden waar een boekje open gedaan wordt, zal ik dat maar niet doen?

 

Als jullie als mods en admins gewoon de regels volgen; dit is een forum voor ondernemers dan blijven wij allen van adviezen van niet ondernemers verschoond. Blijkbaar worden er dubbele standaarden gehanteerd en heeft de overheid hier een loketje geopend waar wisselende mensen achter het raampje zitten de goede boodschap te verkondigen.

 

Ik val jou niet persoonlijk aan, dus gaarne ook geen persoonlijke aanvallen op mij. Jouw reactie hierboven is hoogst merkwaardig.

Link naar reactie
  • 1

Ga volledig je gang om te posten wat je wilt.

 

Weliswaar worden we momenteel gefinancierd door de overheid, maar we hebben geen verantwoording aan die overheid.

 

Als je verder had opgelet dan had je de afgelopen jaren gezien dat het stellen van vragen aan ondernemers is voorbehouden.

 

Het antwoord kan daarentegen van iedereen komen. De beste adviseurs op HL zijn niet allemaal ondernemer. Schrappen dan maar?

 

Als jij een boekje open wilt doen, mits onderbouwd zoals dat voor vrijwel alles op HL geldt, be my guest.(wel in een eigen topic denk ik)

 

Wat zou jij TS adviseren trouwens?

Link naar reactie
  • 2

Beste Bob,

 

Ik ben niet geheel onbekend in deze materie en kan er hetvolgende over zeggen met enige zekerheid.

 

Je bent nummer 2.034.884 die is begonnen met zelfde vraagstelling. Niet om je te demotiveren maar wel als eerste stap van besef van posititie in het wilde westen. Er zijn U velen voorgegaan en er zijn goede redenen te bedenken waarom de winkels niet vol liggen met Chinese varianten van produkten, electronische in dit geval. Natuurlijk zijn er tal van voorbeelden waarbij dit wel het geval is maar dan is het zo dat het concept dit te doen door grote partij wordt gedragen die veel ervaring en kennis heeft op dit gebied.

 

Je gaat concurreren met mensen die al heel veel ervaring hebben, alle ins en outs al kennen, gevallen zijn en weer opgestaan en hieruit conclusies getrokken hebben wat resulteerd in het aanbod zoals het nu verkrijgbaar is in Nederland.

 

Natuurlijk is het zo dat als je een markt hebt je hier leuk zaken mee kan doen maar veelal ontbreekt het hieraan.

 

Vandaar dat mijn advies altijd is: kijk in jouw eigen bestaande netwerk welke produkten gevraagd worden, doe wat onderzoek, kijk hoe mensen reageren als je in grove lijnen jouw plan deelt. Hiervan leer je heel veel en hierdoor kijk je binnen korte tijd tegen de hele materie in een ander licht.

 

Dan realiseer je je dat het produkt totaal onbelangrijk is. waar het vandaan komt, de prijs, de modellen is allemaal secundair aan jouw mogelijkheden dit te vermarkten in Nederland. Dus, alvorens je geld uitgeeft aan zaken waarvan jij denkt dat het gaat lopen, spiegel dit voor aan mensen in je omgeving of nog beter; mensen die al wat bereikt hebben, die nuchter zonder emoties naar zaken kunnen kijken en je eerlijk advies kunnen geven of je een vergissing maakt of niet, waar je aan moet denken of je net een zetje kunnen geven in de juiste gedachtegang en trajekt naar succesvol ondernemen.

 

Misschien laat ik het te algemeen maar ik denk dat je nog in de fase zit van vaststellen welke richting je precies opmoet en op welke wijze je de doelstellingen realistisch kunt bereiken.

 

M.vr.gr,

 

Paul

 

(Bij deze Frans..)

Link naar reactie
  • 0

Tjonge, dat was even schrikken bij de eerste reactie van de heer Stuyver... Gelukkig maakte zijn tweede reactie veel goed. Ik vond dat een veel positievere en realistischer insteek.

 

Hij legde natuurlijk wel de vinger op twee zere plekken in zijn eerste reactie:

 

1. de meeste overheidsmedewerkers (zoals ikzelf) hebben inderdaad geen flauw idee hoe je zaken doet in China of andere landen. Zaken doen is immers geen taak van de overheid en haar medewerkers. Uitgezonderd misschien enkele handelsattachés of medewerkers bij Economische Zaken. (Terzijde: Ik zou best wel eens naar China toe willen om te bekijken hoe dat nou in zijn werk zou gaan, maar kan dat zelf niet bekostigen en en reken er maar niet op dat mijn werkgever dit soort 'grapjes' gaat betalen... )

 

2. Het geven van adviezen door overheidsmedewerkers is op zich niet strafbaar. Althans, in het Wetboek van Strafrecht komt dit niet voor. Wat wel meespeelt is het gegeven dat een overheidsmedewerker uit de algemene middelen wordt betaald, oftewel de belastingen. Ziet u het al voor u? U vraagt netjes bij een adviesbureau (of de KEMA, of Gastec, of TNO) een advies á raison van €4000. Uw concurrent vraagt het aan een overheidsmedewerker en dat kost....niets. Als commercieel adviesbureau zou mij dat toch niet lekker zitten en ik zou er zeker werk van maken. Dit is vaak een reden die meespeelt bij het wel/niet geven van adviezen door de overheid.

 

 

Ik ben werkzaam bij de NVWA. Ik reageer in dit forum echter op persoonlijke titel en voor eigen verantwoording. De NVWA kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor mijn reacties.

Link naar reactie
  • 0

Beste iedereen,

 

ik ben nieuw in deze branche en ik wil graag experimenteren / leren hoe alles in elkaar zit.

Ik heb al een hoop research gedaan, maar ik zit toch nog met paar vraagjes.

Ik heb diverse keren gelezen dat het heel goedkoop is om vanuit het buitenland (denk hierbij vooral aan china) te importeren.

mijn doel is om uiteindelijk electronica (zoals iPod's, Consoles etc) te importeren.

ik ben veel sites tegengekomen zoals:

 

http://www.dhgate.com

 

en hier een link van bijvoorbeeld een iPod touch:

 

http://www.dhgate.com/hk-post-with-ipod-touch-16gb-mp4-mp3-player/p-ff8080812801afd50128153761745fe0.html#

 

nou zie ik wel net dat dit een 'copy' is en geen originele.

zijn er ook groothandelsites of weet iemand hoe ik contact kan zoeken met een groothandel/fabricant waar ik ORIGINELE electronica, dus geen namaak.

 

 

MVG,

 

Bob Meijer

 

 

i know this web whose electronics are very good. many of my friends have bought some from there.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.