• 0

specificatie op factuur

??? Help, wie weet dit?

Ik heb een overeenkomst voor wat werk met een opdrachtgever. Daarin staat letterlijk: Telefoonkosten worden aan de hand van gespecificeerde nota´s vergoed. Hoe moet ik dit opvatten. Kan ik in mijn factuur gewoon een kopje telefoonkosten met aantal minuten/gespreken en bedrag aangeven op moet ik dan mijn eigen telefoonrekening meesturen waar natuurlijk ook het e.e.a. aan privee gesprekken opstaat. Ik heb wel goed het aantal en tijdsduur van de gesprekken bijgehouden.

Mirjam

Adviseur èn aquisiteur

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

In zo'n situatie zou ik zelf een factuur maken met de data, tijden, tijdsduur en korte omschrijving van de gesprekken. Als hij iets niet helemaal begrijpt of de tijden wil controleren kan je de rekeningen altijd nog kopieëren en doorsturen.

 

In dat geval privégesprekken even met een zwarte stift onleesbaar maken als je niet wil dat deze ook zichtbaar zijn.

Link naar reactie
  • 0

Is het misschien een idee om dat aan de opdrachtgever te vragen? Ik wil niet flauw doen, maar het lijkt me dat je voor de opdracht een tegenprestatie overeenkomt. Daarbij mag je best vragen wat dat dan precies inhoudt.

 

Mij lijkt het dat ze willen dat je aan de hand van jouw telefoonrekening laat zien welk bedrag je vergoed wilt hebben.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken.

Ik dacht al zoiets om het inderdaad eerst gewoon op te schrijven, mochten ze er later om vragen kan ik altijd nog de rekening overleggen. Het gaat meer er om dat ik de opdrachtgever eigenlijk met zo´n kinderachtige startersvraag niet lastig wilde vallen. Ik zal het inderdaad volgend keer gewoon laten omschrijven in welke mate het gespecificeerd moet worden. Immers mijn telefoonrekening komt pas maanden na de opdracht.

Mirjam

Adviseur èn aquisiteur

Link naar reactie
  • 0

Je moet gewoon kort en vooral eenvoudig gespecificeerd declareren wat je telefoonkosten geweest zijn in het belang van de opdrachtgever.

Hij wil alleen weten en (een beetje, en eventueel in de toekomst als dat nodig mocht blijken) kunnen kontroleren dat hij betaalt voor wat hij krijgt. Alleen wanneer er gerede twijfels ontstaan inzake de declaratie die jij indient zal de opdrachtgever om nadere specificaties vragen. Het is dan nog steeds aan jou om die al dan niet te geven, hier komt ook een stukje vertrouwen om de hoek kijken.

 

De opdrachtgever zit vast niet te wachten op jouw complete telefoonspecificaties. Hij heeft vast wel wat anders te doen dan die uit te pluizen :)

 

Kortom: gewoon "ruw" maar realistisch je telefoonkosten op de nota zetten. Mochten dat aanleiding geven tot nadere vragen dan hoor je dat vanzelf en dan is dat in elk geval nog vroeg genoeg ! :)

Link naar reactie
  • 0

Bij een aantal telefoonbedrijven kun je je telefoonkosten ook digitaal bekijken... Exporteren naar Excel, filtertje op de gebelde nummers, en hop: je specificatie!

 

Voordat je gesprekken van een paar kwartjes handmatig gaat specificeren, moet je je denk ik wel afvragen of het je dat waard is... automatisch kost dat veel minder moeite. Ik denk trouwens dat dit ook de reden is dat je klant dit in de overeenkomst heeft staan... dat er snel gedacht wordt 'laat dan maar zitten'...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal, ik heb nu kpn online genomen. Daarmee kan ik gewoon per dag per uur per minuut zien wat ik verbelt heb. De klant vond het achteraf inderdaad helemaal niet zo spannend en was dik tevreden met mijn summiere omschrijving ´´voor u gemaakte telefoonkosten´´ Of hij of ik er nou uiteindelijk een paar euro meer of minder op heeft maakt ons beiden niet uit en scheelt mij uren werk. Evengoed is het wel prettig een globale indicatie te kunnen nazien en aantonen.

Mirjam

Adviseur èn aquisiteur

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.