• 0

Importeren uit Nederland

Goedemorgen,

 

Ik zit met de volgende vraag.

 

Een relatie van mij (wonend in Marokko) wil in Nederland producten inkopen en deze laten verschepen naar Marokko. Zowel de inkoopkosten als de transportkosten dienen alleen per PIN of in Cash te worden betaald. Dit is zowel door de groothandel als door het transportbedrijf aangegeven.

 

Het gaat hier dus om een marokkaanse onderneming in marokko en hij heeft in NL geen vestiging of enig ander vorm van bedrijfigheid.

 

Hoe kan hij zijn inkoop in dit geval doen in Nederland?

 

Ter aanvulling, het gaat hier om inkoophoeveelheid van een 20FT container.

 

Hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

 

Vriendelijke groeten,

Tafelpoot

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoe kan hij zijn inkoop in dit geval doen in Nederland?

 

Niet. Je gaat toch als leverancier niet eisen dat hij vanuit Marokko hierheen moet komen om een bundeltje geld af te geven of even zijn pinpas door de automaat moet halen. Wat is dat voor idiote eis?!

 

(heb je ook een naam van die leverancier, dan geef ik die even door aan de FIOD wegens vermoeden van zwarte omzet) ;D.

 

Hij kan er voor kiezen om iemand (jij?) het geld laten brengen of een pinpas naar jou op te sturen en jou te laten betalen.

 

Ik zou me echter verre houden van dit soort praktijken!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Tafelpoot,

 

Ik denk dat er een misverstand is. Bedoelen de verkopende partij en de transporteur niet dat zij een vooruitbetaling eisen i.pv. cash of een pinbetaling?

 

Uit ervaring weet ik dat je niet kan vooruitbetalen uit Marokko naar het buiteland. Als het een gerenommeerde partij uit Marokko is met bijvoorbeeld Europesche zakenpartners. Kun je referenties opgeven en bijvoorbeeld voorstellen om Cash Agains Documents te betalen of een L/C. Het is arbeidsintensief en in het geval van een LC wat kostbaarder maar voor een 20 FT vol loont het meestal wel (ligt eraan wat voor spullen erin de container zitten).

 

Tom

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

Voor het transport gedeelte:

Vooruit betalingen in de zeevracht zijn zeer normaal. Meer regel dan uitzondering. Maar CASH en PIN kom ik nooit tegen en wij doen vele bewegingen per dag.

 

Voor het inkoop gedeelte:

Lijkt me dat de verkopende partij geen ervaring heeft in het verkopen tbv export.

 

In het algemeen is het waarschijnlijk zo dat jullie te vaag zijn of de potentiele leverancier te vaag is. In beide gevallen zou ik naar meer duidelijkheid vragen/geven. Want anders gaat dit een moeizaam verhaal worden.

 

Groeten,

 

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.