Correcte Computer termen

Aanbevolen berichten

het oogt misschien niet lekker, maar het groene boekje zegt dat als een voltooid deelwoord dat begint met ene klinker alleen in het geval van een verwarring een trema mag hebben op de eerste letter van het werkwoord. gee-maild levert verwarring op, dus is het geë-maild.

 

het is alleen wel maf dat dat streepje er ook staat, maar dat krijg je met leenwoorden.

 

de fransen hebben het mooi opgelost: in officiele documenten mag je niet reppen van e-mail, maar couriel (courier electronique). maar wat daar het werkwoord van is zou ik ook niet weten :)

Link naar reactie

elepost (electronische post) ;D

 

Die houden we erin. Die Fransen hebben het trouwens helemaal voor elkaar, het is daar gewoon per wet verboden engelstalige termen te gebruiken.... Vandaar dat een computer een ordinateur is en zo. Waarom internetcafe's dan wel 'webcafe's' mogen heten weet ik niet. ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie

Achja, dit geeft weer leuk voer voor taalpuristen... maar erg nuttig is het niet om het correct te schrijven - ik zou eerder mn best doen om het duidelijk te krijgen, en een schrijfwijze te hanteren waar mensen niet heel vreemd van opkijken.

 

Ik denk dan aan bijv. 'gemaild', 'gedownload' etc. Wat je met backuppen moet weet ik niet, maar ik zou iig kiezen tussen 'gebackupd' en 'gebackupt'.

 

Comische variaties zat daarmee trouwens: gebackupped, upgebacked of upgebackt.... ik zeg schrijf liever dat ik een backup gemaakt heb ;p

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.